Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2017-06-08, 16:18
  #25
Medlem
MonkMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Snabb sammanfattning för de som inte vill lyssna igenom 56 minuter med Alec Baldwin?

Den ar svin-rolig for det forsta sa att agna 56 min at den ar den absolut vard, seriost, sjukt rolig. En snabb sammanfattning da iallafall - "Jag har "skadespelat" men jag ar ingen skadespelare, jag ar komiker"

Edit - efter den intervjun fick jag aven en annan syn pa Balwin, trodde inte att han skulle vara sa skoj faktisk men han e grym!
Citera
2017-06-11, 16:04
  #26
Medlem
BarryHeros avatar
Jerry Seinfeld förklarar varför han inte kramade Kesha: https://www.youtube.com/watch?v=nUJEp7oiI0M

Sammanfattningsvis kan man säga att han inte kramade henne av ett par anledningar: 1) Han hade ingen aning om vem hon var, 2) Han kramar inte personer han inte känner eller vet vem de är, och 3) han tyckte tajmingen var dålig eftersom han var upptagen med en intervju just då.

Han förklarar även att han och Kesha pratade efteråt och skrattade åt det hela. Blev dock ingen kram då heller.

Citat:
Ursprungligen postat av Pirre77
Kesha vem?

Seinfeld är ju inte den som kramar okända oavsett vem som än försöker. Detta faktum gjorde han ju t.o.m. ett helt avsnitt om i tv-serien. Hade den där "Kesha" varit ett äkta fan borde hon ha vetat det.
Citera
2017-06-11, 16:05
  #27
Medlem
BarryHeros avatar
Nu har det även släppts en video som är filmad av en annan kamera, från en betydligt bättre vinkel där man även kan se Keshas besvikna ansikte:

https://www.youtube.com/watch?v=iX3_...ature=youtu.be
Citera
2017-09-24, 04:48
  #28
Medlem
OneUps avatar
Nu har dokumentären Jerry Before Seinfeld släppts på Netflix. Början är en av de tråkigaste stand up-rutinerna jag nånsin sett. Det heter "på" Long Island för att det är en jävla ö. Man bor i en stad, inte på en stad, inget konstigt med det. Hur fan kan han inleda med något som är så korkat och tråkigt!? Orkar inte kolla mer efter det. Seinfeld är en föredetting.
__________________
Senast redigerad av OneUp 2017-09-24 kl. 04:52.
Citera
2017-09-24, 08:12
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OneUp
Nu har dokumentären Jerry Before Seinfeld släppts på Netflix. Början är en av de tråkigaste stand up-rutinerna jag nånsin sett. Det heter "på" Long Island för att det är en jävla ö. Man bor i en stad, inte på en stad, inget konstigt med det. Hur fan kan han inleda med något som är så korkat och tråkigt!? Orkar inte kolla mer efter det. Seinfeld är en föredetting.

Tack. Kände exakt likadant. Känns som en pappa som försöker skämta.
Citera
2017-09-24, 08:37
  #30
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OneUp
Nu har dokumentären Jerry Before Seinfeld släppts på Netflix. Början är en av de tråkigaste stand up-rutinerna jag nånsin sett. Det heter "på" Long Island för att det är en jävla ö. Man bor i en stad, inte på en stad, inget konstigt med det. Hur fan kan han inleda med något som är så korkat och tråkigt!? Orkar inte kolla mer efter det. Seinfeld är en föredetting.
Så har det ju alltid varit med honom. Serien Seinfeld var ju i många säsonger lysande bra. Trots det var det jag skrattade mest åt de sekunder av stand-up man inledde och/eller avslutade med. Det var ju så dåligt att man undrade om det var en parodi eller möjligen kontrastmaterial.

Kolla också på när Seinfeld är ute och dricker kaffe med andra komiker. Dom andra är stundtals roliga men aldrig Jerry själv. När han var gäst i Norm Macdonald Live för några veckor sedan var han trots allt lite kul. Förmodligen var det Norm som gett honom några repliker att öva in.
Citera
2019-08-07, 21:52
  #31
Medlem
Eastmancolors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Så har det ju alltid varit med honom. Serien Seinfeld var ju i många säsonger lysande bra. Trots det var det jag skrattade mest åt de sekunder av stand-up man inledde och/eller avslutade med. Det var ju så dåligt att man undrade om det var en parodi eller möjligen kontrastmaterial.

Kolla också på när Seinfeld är ute och dricker kaffe med andra komiker. Dom andra är stundtals roliga men aldrig Jerry själv. När han var gäst i Norm Macdonald Live för några veckor sedan var han trots allt lite kul. Förmodligen var det Norm som gett honom några repliker att öva in.

Har alltid fått intrycket av att det är Larry David som låg bakom framgångskonceptet. Han är dessutom riktig kul i Curb Your Enthusiasm där de flesta medskådisarna är rätt torra.
Citera
2020-01-01, 19:40
  #32
Medlem
LordOfTheIdiotss avatar
Visste ni att ”Jerry” är en förkortning av ”Jerome”?
Citera
2020-01-01, 19:47
  #33
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LordOfTheIdiots
Visste ni att ”Jerry” är en förkortning av ”Jerome”?
Självklart. ”Jerry” är ett smeknamn och inget fullständigt namn.

Elaine kallar honom dessutom ”Jerome” vid ett par tillfällen i Seinfeld-serien.
Citera
2020-01-02, 16:24
  #34
Medlem
LordOfTheIdiotss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Självklart. ”Jerry” är ett smeknamn och inget fullständigt namn.

Elaine kallar honom dessutom ”Jerome” vid ett par tillfällen i Seinfeld-serien.
Det var så jag fick reda på det
Citera
2024-03-30, 09:34
  #35
Medlem
diseuses avatar
Trailer (med svenska undertexter) för Unfrosted, en komedifilm med Jerry som släpps fredagen den 3 maj:

https://youtu.be/MbP_Fj8YNCU
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback