Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-07, 23:05
  #1
Moderator
Arne.Ankas avatar
Sitter med en 16Gb platta android 6.0, utöver mer utrymme gör det någon nytta att sätta i extraminne?
Mvh A.A
Citera
2017-06-07, 23:07
  #2
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Sitter med en 16Gb platta android 6.0, utöver mer utrymme gör det någon nytta att sätta i extraminne?
Mvh A.A
Om du menar 16Gb internminne, och inte kör några extremt konstiga saker, så nej.
Citera
2017-06-08, 01:49
  #3
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Om du menar 16Gb internminne, och inte kör några extremt konstiga saker, så nej.

Jag tror han menar storage. 16GB RAM i en platta låter mycket.

Angående frågan - om man antar att det är storage, så är 16GB inte jättemycket, men om man inte ska filma, ta mängder med bilder, eller ha mer än en eller två filmer på plattan åt gången så tror jag att man klarar sig på det. Det beror helt på användning dock.
Citera
2017-06-10, 00:08
  #4
Medlem
Megaforces avatar
Har man en platta med 8Gb minne så är det nödvändigt med extra minne, 16 gb klarar man sig med men om man använder plattan på resor och vill lagra filmer på den t.ex. från viaplay att se på under resorna, då bör man ha ett 32 gb kort i den.
Citera
2017-06-10, 03:39
  #5
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Om du menar 16Gb internminne, och inte kör några extremt konstiga saker, så nej.
Internt minne ja.

Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Jag tror han menar storage. 16GB RAM i en platta låter mycket.

Angående frågan - om man antar att det är storage, så är 16GB inte jättemycket, men om man inte ska filma, ta mängder med bilder, eller ha mer än en eller två filmer på plattan åt gången så tror jag att man klarar sig på det. Det beror helt på användning dock.
Funderade mer på om appar kanske kräver externt för att fungera

Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Har man en platta med 8Gb minne så är det nödvändigt med extra minne, 16 gb klarar man sig med men om man använder plattan på resor och vill lagra filmer på den t.ex. från viaplay att se på under resorna, då bör man ha ett 32 gb kort i den.
Kommer inte lagra något stort, använder den hemma med wifi så streama är inga problem.
Citera
2017-06-11, 12:02
  #6
Medlem
record-collectors avatar
Menar du 16Gb interminne (RAM) och inte lagringsminne så är mitt bestämda svar - nej!

Jag har mellan 4GB och 8GB på mina stationära datorer och laptop och de funkar strålande.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback