Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2017-06-14, 02:10
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gyllensten-Von-Lax
Det va det jag befarade vill inte förändra hanns mandom eller vad man kallar det då steriliserar jag Hellre tiken...

Nyp hanen, enda rätta om de ska vistas i samma hem. Det där med att de ändras i psyket är så sjukt överdrivet så länge det utförs vid rätt ålder. Så mycket skönare med en nypt hane också.

P-piller ska du inte lita på, som sagt är det mycket biverkningar och man kan aldrig vara säker, povade en (dyr) p-stav på min förra tik som skulle hålla i ett år enligt veterinär, efter 7 månader höglöpte hon igen.. =/
Citera
2017-06-29, 20:25
  #26
Medlem
Nu är löpet över Sedan ett par dagar äntlogen
Citera
2017-07-06, 18:33
  #27
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simbstah
Nyp hanen, enda rätta om de ska vistas i samma hem. Det där med att de ändras i psyket är så sjukt överdrivet så länge det utförs vid rätt ålder. Så mycket skönare med en nypt hane också.

P-piller ska du inte lita på, som sagt är det mycket biverkningar och man kan aldrig vara säker, povade en (dyr) p-stav på min förra tik som skulle hålla i ett år enligt veterinär, efter 7 månader höglöpte hon igen.. =/
De förändras i psyket - jo.

Och varför skulle det vara det enda rätta?

Jag har alltid haft hanar och tikar, okastrerade, fungerar bra bara man ser till att ha koll. Hanarna brukar dessutom inte ha något större besvär mer än under just de dagar tiken är mottaglig. Men några ylande monster har jag inte haft för det.
Citera
2017-07-06, 18:37
  #28
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gyllensten-Von-Lax
Nu är löpet över Sedan ett par dagar äntlogen
Lär dig läsa tiken. Första delen av löpet brukar det inte vara någon större fara att ha dem ihop under uppsikt.
Tiken släpper inte på hanen under hela löpet, utan endast under de dagar "hon står". Däremot bör de självklart inte vara utan uppsikt eller lösa tillsammans under övrig tid heller.

När hanen är på och "friar" efter tiken, säg till honom - och framförallt, låt tiken säga till honom. De brukar dansa upp hanarna rätt rejält om hanen inte lämnar dem ifred i förlöpen.

Här kan du läsa om löp.
http://www.dogzone.se/tr%C3%A4ning/t...3%B6p-11317493
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback