Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 8
  • 9
2017-06-09, 12:47
  #97
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kontakt112
Fler har dött av kaffe än cannabis.

Visst men har fler dött på grund av kaffe än cannabis? Ställer mig tveksam till det.
Citera
2017-06-09, 16:25
  #98
Medlem
oVERGROWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Hade vatten uppfunnits idag hade det förbjudits. För många som dött av vatten. Se bara på alla som drunknar på badplatser, Estonia olyckan eller varför inte Titanic.

Farligt.

I see what you did there.

Förbudsivrare/nykterister gillar att säga sådana saker för att cementera status quo gällande centralstimulerande substanser/narkotika och dess brukningsförbud.

Tanken är inte att få personer att fundera så mycket på kaffes negativa/positiva egenskaper utan att se till att vidhålla status quo med "förbud är i grunden bra för dig och samhället"-tankesättet. Legaliseringsdebatten och legaliseringen i Canada/Usa/Israel gör att förbudsivrarna gör allt de kan för att behåll sin utopi "narkotikafritt samhälle", inte sällan är denna högljudda minoritet även betalda av organisationer som är helt beroende av olika typer av statsbidrag/andra organisationer som tjänar på "War on drugs".

Väldigt få förespråkare av t.ex. cannabis som säger att cannabis i sig är väldigt bra, snarare säger de att förbudet skapar mer problem än drogen i sig.

Vill man göra något populärt då gör man det olagligt. Kaffe skulle gå från populär dryck till väldigt populär och dyr dryck vid ett förbud, enda skillnaden.
Citera
2017-06-09, 17:41
  #99
Avstängd
wazzobazzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av folkgemenskap
Du kan inte utgå från bara dig själv.
Barn och barnbarn till alkoholister dricker mer än andra. De löper betydligt större risk att själva bli alkoholister.
http://www.dagen.se/barn-till-alkoho...sprit-1.126303

Att vi har problem med droger i samhället beror på att vi inte har tillräckligt hårda straff, det är humanismen och liberalismen som är boven. Finns inga jävla droger där Talibanerna styr, och det är snart borta i Filippinerna där Duterte styr.

Nej jag bara menar att om man har ögon att se- och hjärna att tänka med så bör man kunna göra vissa val tidigt i livet när man ser folk, närstående och andra, göra bort sig på fyllan (och fixar man inte det är man nog hopplös och bortom räddning ändå). Jag tror på avskräckande exempel.

Dock inte för många för då blir det vardag. Barn till alkisar ser ju skiten hela tiden + att deras mödrar kanske drack när de var havande. Inte samma sak. För att dra invandringsexemplet tror jag t.ex. att en rejäl gruppvåldtäkt med spräckt anal till följd hade fått de flesta multikultivurmare att tänka om även om de sedan återvänder till i sina helsvenska enklaver. Hade det hänt en gång i veckan hade de vant sig. Det duger inte om det bara är närstående som utsätts (sådant resulterade i 5i12) utan det måste vara en personlig upplevelse.

Mitt tänk har f.ö. illustrerats riktigt bra i AD:

https://www.youtube.com/watch?v=eNZsWIzEhP4

https://www.youtube.com/watch?v=T_Jx_dmwO9o

En rejält dålig erfarenhet i barndomen sticker ut och sätter spår. Mina eventuella framtida barn ska lätt få uppleva någon alkis svina ordentligt på nära håll (om min faster lever då blir det party med likör).
Någon enstaka gång räcker dock.
__________________
Senast redigerad av wazzobazzo 2017-06-09 kl. 17:51.
Citera
2017-06-09, 23:38
  #100
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swedishadmin
Jag har inte duckat för frågan, jag har bara ignonerat den då den frågan ingår i din översittar attityd och heriaki spel.
Vad jag äter har inte med diskutionen och göra. Jag tror mer du känner dig anklagad och vill anklaga mig tillbaka för någonting så du äntligen kan släpp på din spak och erkänna att du är en rökare... vilket jag också är men det skämms jag inte för. Men jag tycker det ska förbjudas läs ordenligt tråden innan du impulsivt svarar på något du ser som en anklagelse...

Du har ju inte förstått vad jag försökte säga över huvud taget.
Varför i hela friden göra en skittråd i en så specifik fråga alls?
Översittaren är Du. Jag försökte bara påvisa det genom att visa alla andra brister du (och jag) besitter.

Men om du tror att du är en bättre människa och gör världen till en bättre plats genom att basunera ut hur skadligt kaffe (!) är så varsågod.

Ohh the irony
Citera
2017-06-10, 07:38
  #101
Avstängd
Kontakt112s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Periodic
Visst men har fler dött på grund av kaffe än cannabis? Ställer mig tveksam till det.
Antagligen har flest dött pga förbudet. Inte drogen.
Citera
2017-06-10, 19:03
  #102
Medlem
soligts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swedishadmin
Varför uttrycks det såhär både med ciggaretter, alkohol och kaffe? Om det hade kommit idag hade man aldrig tillåtit det.
Det säger bara nog om hur farligt det är och hur man kanske borde förbjuda framöver och sluta sälja. Alternativt borde man ju sätta en gräns att alla som föds nu får inte köpa framöver. Dem vet ju dem ändå inte om hur det är att använda dessa droger sålänge inte folk köper ut..
Jag tror världen hade sätt bättre ut utan droger som skapar mycket psykiska sjukdommar och brott i världen.
Någon som också tycker detta?


Jo det tror jag,,, Jag kan inte tänka mig en överdos på kaffe,,, speciellt amerikansk kaffe, som smakar underligt bara
Citera
2017-06-10, 20:29
  #103
Medlem
Den person som sagt detta hade nog hört det om alkohol och tobak, men fått det om bakfoten och försökt påstå att det även gällde kaffe.
Citera
2017-06-10, 23:41
  #104
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eyecreate
Så det är alltså enbart pga kriminella som utbudet av droger (och ev framtida illegalt kaffe) finns?
Intressant tanke.

Dock är sanningen den att världen och livet är och ska vara en lekplats. Punkt.
Om du tror något annat undrar jag faktiskt vad du gör här?!

Skit går inte att lagstifta bort.
Okej muslimer vägras alkohol, men som motpol påbjuds de att ligga med barn.
Kanske ett riktigt dåligt exempel, men att ta upp avhållsamheten från alkohol bland muslimer var från början ett riktigt illa exempel från din sida då det kanske är just denna typ av avhållsamhet i deras kultur som får dem att begå betydligt grövre brott på andra plan?

Se bara på arbetsplatser, skolor osv där det hålls stränga regler. Det är där den värsta skiten sker.
Präster är pedofiler. Muslimer blir pedofiler och våldtäktsmän. Osv..
Regler är människans förfall. Frihet och sunt förnuft skulle få mänskligheten att blomstra.

Men dessa argument går såklart inte in hos gamla alkisar som sen valt den nyktra vägen i livet och funnit Jesus, eller andra religiösa miffon som tror att livet får mening för att en sagobok ger dem svaren på livets frågor. Är du ett av dessa miffon?

Konstig logik. Muslimer dricker inte alkohol därför är de pedofiler????? Kan man inte tänka sig istället att de flesta kulturer brukar tillåta en eller ett par rusmedel medan andra blir tabu. Den största anledningen till att canabis fortfarande inte är så vanligt i Sverige tror jag mer handlar om socialt stigma och tabu än om lagstiftning. Straffet för att bruka eller inneha droger för eget bruk är inte så farligt.
Citera
2017-06-18, 19:14
  #105
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swedishadmin
Kan du snälla skicka en källa på att kaffe skulle bota huvudverk snarare än att ge huvudverk. Jag kan säga så mycket som att kaffe höjjer ditt blodtryck och när blodtrycket höjs så är vanliga symptomer huvudverk.


Kan göra både och. Någon som dricker kaffe varje dag sen slutar med det kan få abstinensbesvär i form av huvudvärk. För någon som mig själv som inte är en kaffedrickare så hjälper det mot huvudvärk. Koffein finns ju i bland annat Treo som är just mot huvudvärk.


Googlar du så kommer du hitta mycket info om det. Eller fråga människor. De flesta jag känner tar en kopp kaffe ifall en Ipren inte finns i närheten. Men som sagt man kan även få huvudvärk av kaffe.

http://www.headaches.org/2009/07/24/...eat-headaches/

http://www.dailymail.co.uk/health/ar...offee-two.html
Citera
  • 8
  • 9

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback