Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-07, 17:51
  #1
Medlem
Knullkungens avatar
http://nyheter24.se/nyheter/brott-st...overgrepp-barn


"Har ni spårat folk på Flashback förut?

– Flashback samarbetar inte med polisen, så vi får inte ut uppgifter direkt där. Sedan finns det andra arbetsmetoder att jobba med när det gäller att hitta och identifiera gärningsmän på internet. Men det är arbetsmetoder vi inte avslöjar, säger Anders Ahlqvist till Nyheter24."
Citera
2017-06-07, 18:01
  #2
Medlem
Dr_Dollars avatar
Citat:
Sedan måste man bedöma sanningshalten i inläggen på nätforumet, säger Thomas Häggström till Nyheter24.

Det där fick mig att garva iaf
Nyheter24 är väl kanske inte den bästa källan och hänvisa till heller?


Och med tanke på inläggen som visas, så känns det rätt uppenbart (enligt mig då)...att det var endast för att röra upp känslor.
Citera
2017-06-07, 18:20
  #3
Medlem
Mr.J.Pilvikukkas avatar
Kommentarsfältet var skoj. De uppnår snart sitt mål. Efter att SD vunnit valet kommer vi alla logga in på Internet med bankdosa. Om en vecka kommer artikeln om hur nån blond söt tjej köpte knark på Internet och dog och så en konstapel som lite bekymmersamt suckar att det inte hade behövt hända om darknetbrowsers var belagda med dödsstraff....
Citera
2017-06-07, 18:22
  #4
Medlem
RadikalFails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
Det där fick mig att garva iaf
Nyheter24 är väl kanske inte den bästa källan och hänvisa till heller?


Och med tanke på inläggen som visas, så känns det rätt uppenbart (enligt mig då)...att det var endast för att röra upp känslor.

Känner samma som dig. Läste dessa två trådar och det är bara trams kände jag.

Hade dom torka på nyheter?
Citera
2017-06-07, 18:23
  #5
Medlem
Mr.J.Pilvikukkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
Det där fick mig att garva iaf
Nyheter24 är väl kanske inte den bästa källan och hänvisa till heller?


Och med tanke på inläggen som visas, så känns det rätt uppenbart (enligt mig då)...att det var endast för att röra upp känslor.

Ungdomar som haft Facebook sen de var 8 (och gamla tanter) brukar ofta tro att Internet liksom är på riktigt, varför skulle nån annars skriva så liksom?
Citera
2017-06-07, 19:14
  #6
Medlem
SvartaBjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.J.Pilvikukka
Ungdomar som haft Facebook sen de var 8 (och gamla tanter) brukar ofta tro att Internet liksom är på riktigt, varför skulle nån annars skriva så liksom?
Baktala inte oss gamla tanter!
Intressant att FB inte samarbetar med polisen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback