Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 7
  • 8
2017-12-21, 19:57
  #85
Medlem
freeriderXIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1907.Skane

Jag vill inte att Sverige går till VM-final men jag vill att England gör det så mitt svar blir: England.


Citat:
Ursprungligen postat av 1907.Skane

Ideologiskt anser jag inte att länder bör existera egentligen men jag kan absolut förstå grejen med att UK ska vara enat om alternativet är att legitimisera ytterligare en stat skapad utav vänsterextrema terrorister. Ondskan är det grundläggande problemet och jag tycker att IRA har gjort sig skyldiga till ondska. Det skulle nog många utav mina meningsmotståndare hålla med om dessutom men jag är inte säker på var jag ska placera dig.



Men du vill se England i en final så där är vi i alla fall eniga.
__________________
Senast redigerad av freeriderXII 2017-12-21 kl. 20:04.
2017-12-21, 20:07
  #86
Medlem
1907.Skanes avatar
På den punkten är vi väldigt eniga.
2018-02-23, 19:12
  #87
Medlem
freeriderXIIs avatar
Vad skulle ni välja att ta brons i ett VM där Tyskland vinner guldet eller att vi går enda till final men förlorar mot Norge?

(Ja jag vet att de inte är kvalificerade till årets VM)

Brons eller silver men med Norge som mästare kanske ett svårt val.

Om de vann över oss i en VM-final skulle vi få höra för resten av våra liv. Och deras uppblåsta patriotism skulle nästan spricka av stolthet.

Men jag ser gärna att Norge går långt i ett VM bara de inte vinner före Sverige har gjort det.

Gillar att det går bra för Norge i sport bara det inte är på vår bekostnad.
__________________
Senast redigerad av freeriderXII 2018-02-23 kl. 19:17.
2018-02-23, 19:16
  #88
Medlem
England! Är och har alltid varit överskattade. Annars Tyskland eller Brasilien!
2018-03-04, 00:23
  #89
Medlem
Någon högt rankad lag/land... Brasilien, Tyskland eller Frankrike.
2018-03-29, 20:25
  #90
Medlem
freeriderXIIs avatar
Island ligger för närvarande högre på världsrankingen än Sverige så även Polen och Belgien.

Men det låter inte så celebert att möta dessa i en VM-final. Trots Polen och Belgiens världsspelare som Levandowski och Hazard och De Bruyne.

Dessa länder har ännu inte samma status som de nationer som vunnit VM någon gång. Möjligtvis med undantag för Uruguay.
2018-03-29, 20:52
  #91
Avstängd
Island vore drömmen lika glad om sverige skulle torska
2018-03-29, 21:54
  #92
Moderator
feldgraus avatar
Det finns trådar om både VM och landslaget. Föreslår att ev. diskussion fortsätter där. /moderator

/feldgrau
  • 7
  • 8

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback