Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2017-11-01, 12:36
  #37
Medlem
...bara att konstatera att någon inkvoterad mellanchef har fått för sig att blunda för skenande våldsbrottsstatistik och hittat på en egna prioriteringar i feministisk anda.

Det som stör mig i allt detta är trots allt den skeva lagstiftningen och en förvirrade kvinnosyn som feministerna har. Antingen är väl kvinnor "lika bra som männen" och KAN ta ansvar för sina egna handligar eller så behöver de extra skydd i samhället och kanske i vissa fall (om man läser #metoo-statements) en klärvoajant förmyndare som säger nej åt dem när de själva säger ja, men i efterhand menar nej.

Skulle va spännande att se konsekvenserna om sexköpslagens priciper applicerades på vilken annan annan brottslig verksamhet som helst, som knark-/vapenaffärer och ekonomiskt brottslighet.
Citera
2017-11-02, 22:42
  #38
Medlem
Det satsats inte på prostitution hos Sveriges poliser...
Citera
2021-03-11, 17:57
  #39
Medlem
pelle.baumgarths avatar
Då satsar polisen mot sexköp

Jag tycker en och var får sträva mot eget sex eller sexköp utan stöd av polisen !
Polismyndigheter skall inte satsa mot att främja knullande och skjutande.
Denna satsning mot sexierier kan vi väl inte, såsom stödja typ sexköp ?
Tänk er rubriken - ge mig ett skjut, jag är ju för tusan polis för sjutsingen !

Citera
2021-03-11, 21:52
  #40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arnold15
Nej, det stämmer inte. Så många bögar finns det inte som köper sex. Helt klart mångdubbelt fler heteromän som köper sex. 1000 Thai-massagesalonger talar sitt tydliga språk.

Men det stämmer dock som du säger att andra svenska undersökningar har kommit fram till liknande resultat.
Det är nämligen så att samtliga dessa studier använt sig av enkäter eller intervjuer.
En helt förkastlig metod när det gäller att försöka identifiera ett stigmatiserat beteende.
Därför kommer dessa studier fram till helt felaktiga resultat - faktiskt helt uppåt väggarna.

Läs gärna denna tråd som jag startade:
(FB) Bokkapitel: Prostitution ur ett ekonomiskt perspektiv

I den boken använder sig professionella amerikanska forskare av helt andra metoder för att ta reda på omfattningen av prostitution och sexköp.
Ca 600 salonger i Stockholm och 1200 aktiva kända horor i Stockholm enlig prost polisen Stockholm 2018.
O kvinnor som sålt sex,dom kanske hämta siffrorna på Juckasjärvi Ishotell 3 aug 2020 🤔
Citera
2021-03-12, 08:31
  #41
Medlem
why
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback