21:a juli ska nästa Dragon skickas upp till ISS. Denna innehåller en docking port att installera på ISS, som ska underlätta kommersiella rymdfarkosters dockning med ISS. Jag tror är en kopia av den som förstördes i CRS-7 för fyra år sen i Falcon 9:s enda totala launch failure (förutom den som exploderade under tankning och en sekundär last som offrades för att få den primära lasten på rätt kurs efter att en motor lagt av). Jag minns att det var en ovanligt värdefull last som förstördes i Dragon då. En docking port som inte verkar ersattas förrän nu, en rymddräkt för hundratals miljoner kronor efter att en havererat med vattenläckage i hjälmen under en rymdpromenad, och ett ventilationssystem vars tillverkning var en engångsgrej omständlig att göra om. Ryska Progress verkar däremot mest bara skicka upp vatten, mat och kläder som skulle kunna vara champagne, hummer och operakostymer utan att märkbart påverka budgeten.
En livestream från Boca Chica. Nästa test av starhopper är static fire och senare i veckan ett litet hopp på 20 meter uppåt och åt sidan. https://www.youtube.com/watch?v=fhl6KJnj1yE
I just got off the phone with the Cameron County judge's office, and I was told SpaceX has withdrawn all planned road and beach closures for this week. There is currently NO TESTING DATE planned at this time.
Nu försöker dom lösa problemet med återinträdet med keramiska skivor på Stjärnskeppet. Det börjar bli fasligt likt rymdskytteln Fattas bara landningshjul.
The new dates for SpaceX testing and beach/road closures are now on the Cameron County website. Hopefully we will see StarHopper's 200 meter hop on August 16th.
Och det blir alltså den andra och vad jag har läst den sista gången Starhopper flyger. Nästa test ska ske på Starship mk 1 och mk 2 och då med tre Raptormotorer. (Det blir för mycket bekymmer att bygga om Starhopper från att drivas av en Raptor till tre)
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!
Stöd Flashback
Swish: 123 536 99 96Bankgiro: 211-4106
Stöd Flashback
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!