Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-06-07, 14:49
  #1
Medlem
Vad är han egentligen? Någon form av journalist, ser ut som en person som bor hemma hos morsan fortfarande, men hur som helst. Han är extremt intressant då han blandar kritik mot islamism med försvar för islamism och påståenden om att personer som tar avstånd från islamism är islamofoba, har aldrig sett något mer personlighetskluvet twitterkonto i hela mitt liv. Man vet aldrig vilken personlighet denne Jerlerup har vaknat upp med för dagen.

Påstår även att han har gjort otroligt mycket för att bekämpa militant islamism i Sverige. Vad är det han har gjort rent konkret?

Han verkar heller inte fatta att det finns flera tolkningar av islam än antingen IS eller en inkluderande hbtq-västvänlig version. Han verkar även beundra allmänna skämt som Arnstad och Jonna Simma mycket och ta Arnstads "forskning" på oroväckande stort allvar.
Citera
2017-06-07, 15:03
  #2
Medlem
Demokraturdns avatar
Debattör. Frilansjournalist?

Torbjörn Jerlerup. Jag är socialdemokratisk liberal. Jag har hjärtat i liberalismen, arbetarrörelsen och piratrörelsen.
https://ligator.wordpress.com/about/

Aktuell med en kulturdebattartikel i DN: http://www.dn.se/kultur-noje/kulturd...kets-sakerhet/
Citera
2017-06-07, 15:07
  #3
Medlem
Ankdammsmans avatar
Jerlerup är före detta knäppkommunist (EAP tror jag) med någon form av diagnos. Numera liberal debattör och faktiskt inte helt värdelös. När han hamnar i ett skov är det dock kört.
Citera
2017-08-27, 23:46
  #4
Medlem
gonesexuallywrongs avatar
Jag tror att det har brunnit för lilla Jerlerup lol?

https://mobile.twitter.com/hanifbali...30282428039168

https://m.facebook.com/story.php?sto...2&id=708542671
Citera
2017-10-22, 01:11
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geigerzehler
Vad är han egentligen? Någon form av journalist, ser ut som en person som bor hemma hos morsan fortfarande, men hur som helst. Han är extremt intressant då han blandar kritik mot islamism med försvar för islamism och påståenden om att personer som tar avstånd från islamism är islamofoba, har aldrig sett något mer personlighetskluvet twitterkonto i hela mitt liv. Man vet aldrig vilken personlighet denne Jerlerup har vaknat upp med för dagen.

Påstår även att han har gjort otroligt mycket för att bekämpa militant islamism i Sverige. Vad är det han har gjort rent konkret?

Han verkar heller inte fatta att det finns flera tolkningar av islam än antingen IS eller en inkluderande hbtq-västvänlig version. Han verkar även beundra allmänna skämt som Arnstad och Jonna Simma mycket och ta Arnstads "forskning" på oroväckande stort allvar.
Påstår även att han har gjort otroligt mycket för att bekämpa militant islamism i Sverige. Vad är det han har gjort rent konkret? = Han påstår även själv att han har gjort otroligt mycket för att bekämpa militant islamism i Sverige... ibland skriver jag som en riktig jubelidiot.

Hur som haver 50 % av hans inlägg går ju ut på att försvara militanta islamister och kanske 30 % går ut på att kritisera dessa, på grund av uppgifter som andra redan har avslöjat, så jag förstår ärligt inte hur han kan ha så hög svansföring. Tönten kommer ju aldrig med någon ny info.
__________________
Senast redigerad av Geigerzehler 2017-10-22 kl. 01:26.
Citera
2018-01-09, 15:17
  #6
Medlem
sylvaticums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankdammsman
Jerlerup är före detta knäppkommunist (EAP tror jag) med någon form av diagnos. Numera liberal debattör och faktiskt inte helt värdelös. När han hamnar i ett skov är det dock kört.

EAP - europeiska arbetarpartiet, är en högerextrem och antisemitisk front för LaRouche-rörelsen/sekten. P g a sitt intensiva Palme-hat ingick de i Palmeutredningen. Andra frågor som de drivit är att bygga kärnkraftverk över hela Afrika samt en bro mellan Europa och Amerika. Jerlerup har tidigare varit en ledande gestalt inom EAP.
__________________
Senast redigerad av sylvaticum 2018-01-09 kl. 15:20.
Citera
2018-01-10, 09:17
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sylvaticum
EAP - europeiska arbetarpartiet, är en högerextrem och antisemitisk front för LaRouche-rörelsen/sekten. P g a sitt intensiva Palme-hat ingick de i Palmeutredningen. Andra frågor som de drivit är att bygga kärnkraftverk över hela Afrika samt en bro mellan Europa och Amerika. Jerlerup har tidigare varit en ledande gestalt inom EAP.
Intressant, har du får gärna rota fram nån källa, även om han visserligen ser ut som "urtypen" av en sådan som tror på diverse konspirationer.
Citera
2018-01-18, 10:12
  #8
Medlem
sylvaticums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geigerzehler
Intressant, har du får gärna rota fram nån källa, även om han visserligen ser ut som "urtypen" av en sådan som tror på diverse konspirationer.

http://lmgtfy.com/?q=torbj%C3%B6rn+j...arbetarpartiet
https://sv.wikipedia.org/wiki/Europeiska_arbetarpartiet
Citera
2018-08-28, 18:32
  #9
Medlem
TengilW68s avatar
Bekanta i Gnesta har berättat att Jerlerup flyttade från kommunen till Öland efter att ha tafsat tufft på flera mycket unga flickor i samhället. Någon som har hört samma story?
Citera
2018-10-28, 09:49
  #10
Medlem
Japhys avatar
Jerlerup kallade Hanfi Bali för islamist och menade att han samarbetar med den Iranska staten. Hanif blev arg eftersom halva hans släkt dödades av islamisterna. Detta grundade Jerlerup på att Hanif bär skägg. Hanif kallade då Jerlerup för en dum apa. Jerlerup blev arg och kontaktade Håkan Juholt. Håkan Juholt blev ÄNNU argare och kontaktade Expressen, som skrev nedanståenden artikel, där Juholt menar att Hanif nu måste lämna riksdagen.

Så en kommunist, en avankad sosse som är ambassadör på Island, går samman med Expressen i försök att avsätta en Iran-svensk riksdagsledamot för att han gav svar på tal när kommunisten kallade honom för islamist på grundval av hans skägg.

Jag antar att de anser att Hanif är en husneger och därför inte kan drabbas av "rasism". Kul när skenheligheten lyser igenom. Spännande också att gammelkommunisten förspråkar religösa symboler i det offentliga rummet, förutom kristna symboler då. Jerlerup borde, enligt min mening, flytta hem till Israel.

https://www.expressen.se/nyheter/han...din-dumma-apa/
https://ligator.wordpress.com/2018/1...odox-islamist/

Citat:
Vi andra bryr oss inte om om nån bär skägg eller hijab eller kippa. Vi bryr oss om det som människor gömmer i sina hjärtan och i sin hjärna. Jag vet inte hur ni andra fungerar, men jag har lärt mig att inte döma människor på utseende utan på hur de tänker, känner och vad de gör. Det gäller även för muslimer!

Hur som helst har Hanif Bali absolut samma behov av att radikalisera och polarisera som islamistiska extremister.

Är Hanif Bali lika polariserande som exremistiska islamister som exempelvis ISIS, eller har Jerlerup fått ett skov nu igen?

Jerlerup försvarar sig:
Citat:
Han håller inte med om att han ska ha jämfört Hanif Bali med iranska regimen eller anklagat honom för att vara islamist.

– Det har jag aldrig sagt. Exakt vilket exempel han menar vet jag inte
, men orsaken till den här diskussionen var att jag reagerade på att han kallade några kvinnor med hijab för ultraortodoxa och icke-liberala eftersom de bar hijab.
__________________
Senast redigerad av Japhy 2018-10-28 kl. 09:55.
Citera
2018-10-28, 17:28
  #11
Medlem
gryzors avatar
Farlig människa. Att han ger sig på småflickor och samtidigt gapar högt rimmar med hans person.
Citera
2018-10-31, 15:21
  #12
Medlem
Ankdammsmans avatar
Tre saker:

1. Jerlerup är som vanligt Jerlerup, det vill säga autist och haverist. Tänk jobbig parkbänkstyp.

2. Av någon anledning anses inte Jerlerups bakgrund intressant av medierna, trots att den är så långt ut på kanten man kan komma. Jämför med om någon hade varit med i NMR.

3. Sympatin för Balis mördade familjemedlemmar verkar minst sagt ljummen. En person som fått släktingar mördade av nazisterna ges automatiskt företräde, men islamister och kommunister är inte lika illa enligt den bisarra debattlogiken.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback