Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-06, 20:18
  #1
Medlem
Ska köpa en gammal bärbar dator och undrar om den kommer att klara av att spela spel som Dota2 och CS:GO. Jag har inga höga krav, utan jag vill bara kunna spela dessa spel problemfritt. Kan väldigt lite om datorer.

Den bärbara datorn är 3 år gammal och köptes för runt 6000kr.

Intel Core i7-4700MQ CPU @ 2.40GHz, 4 kärnor, 8 logiska processorer. Haswell 22nm technology

RAM. 6,00GB Dual-channel DDR3@ 798Mhz

Motherboard: LENOVO INVALID

Graphics: Generic PnP Monitor(1366x768@60Hz)
Intel HD Graphics 4600(Lenovo)

Är det fler specifikationer ni behöver veta? Det är även så att datorn låter väldigt mycket och går upp i varv. Men skulle det kunna vara för att det är många program installerade? Kommer detta problem att lösas när man formaterar om den och eventuellt dammsuger lite?
Citera
2017-06-06, 20:42
  #2
Medlem
M829A3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernandooT
Ska köpa en gammal bärbar dator och undrar om den kommer att klara av att spela spel som Dota2 och CS:GO. Jag har inga höga krav, utan jag vill bara kunna spela dessa spel problemfritt. Kan väldigt lite om datorer.

Den bärbara datorn är 3 år gammal och köptes för runt 6000kr.

Intel Core i7-4700MQ CPU @ 2.40GHz, 4 kärnor, 8 logiska processorer. Haswell 22nm technology

RAM. 6,00GB Dual-channel DDR3@ 798Mhz

Motherboard: LENOVO INVALID

Graphics: Generic PnP Monitor(1366x768@60Hz)
Intel HD Graphics 4600(Lenovo)

Är det fler specifikationer ni behöver veta? Det är även så att datorn låter väldigt mycket och går upp i varv. Men skulle det kunna vara för att det är många program installerade? Kommer detta problem att lösas när man formaterar om den och eventuellt dammsuger lite?
Den tycks sakna dedikerat grafikkort och sannolikt inte klara av att spela modernare spel.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback