Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-06-12, 22:25
  #13
Medlem
militär är viktigt men underrättelsetjänst är viktigare och ni svenskar är helt värdelösa på det. västerlänningar generellt är kassa på det. er styrka är rationalitet.

svenskens dödsruna:
under 1900-talet gick krigföring över till underrättelsetjänst, infiltration och psykologiska och sociologiska taktiker. svensken saknade sådana förmågor och gick under.
Citera
2017-06-12, 22:40
  #14
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baldarchin
militär är viktigt men underrättelsetjänst är viktigare och ni svenskar är helt värdelösa på det. västerlänningar generellt är kassa på det. er styrka är rationalitet.

svenskens dödsruna:
under 1900-talet gick krigföring över till underrättelsetjänst, infiltration och psykologiska och sociologiska taktiker. svensken saknade sådana förmågor och gick under.
Vad vet du om hur bra eller dåliga vi är på underrättelseverksamhet?

Västerlänningar generellt kassa, jag tror CIA har lite bättre koll på världsläget än iranska VAJA eller vilka du nu ville framhäva som världsledande.
Citera
2017-06-18, 15:01
  #15
Medlem
LGDs avatar
För att få ännu större grepp om vad som försiggår så rekommenderar jag också - "Century of The self"
Vilken jag i min tur rekommenderar baserat på en tidigare rekommendation av dig TS.

Visserligen fyra timmar dokumentär till. Men den är oerhört grundläggande för ökad verklighetsförståelse.
Citera
2017-06-30, 22:20
  #16
Medlem
Ubbe Cykelkedjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LGD
För att få ännu större grepp om vad som försiggår så rekommenderar jag också - "Century of The self"
Vilken jag i min tur rekommenderar baserat på en tidigare rekommendation av dig TS.

Visserligen fyra timmar dokumentär till. Men den är oerhört grundläggande för ökad verklighetsförståelse.
På det kan jag bara säga: Japp. Grundläggande förståelse. Bezmenov och Century of the self ingår i baskursen för samhällskunskap. "Confessions of an economic hitman" är inte långt därifrån.
__________________
Senast redigerad av Ubbe Cykelkedja 2017-06-30 kl. 22:23.
Citera
2017-07-01, 11:19
  #17
Medlem
LGDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ubbe Cykelkedja
På det kan jag bara säga: Japp. Grundläggande förståelse. Bezmenov och Century of the self ingår i baskursen för samhällskunskap. "Confessions of an economic hitman" är inte långt därifrån.

Tack för den. Den ska allt bli till att kötta igenom och leta efter fler pusselbitar.
Skönt förövrigt och se att den gamla hardcore regimkritiska andan är kvar i dig!
Citera
2017-07-07, 20:30
  #18
Medlem
Ubbe Cykelkedjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LGD
Tack för den. Den ska allt bli till att kötta igenom och leta efter fler pusselbitar.
Skönt förövrigt och se att den gamla hardcore regimkritiska andan är kvar i dig!
Som att man har något val när man ser hur fruktansvärt illa och dysfunktionellt "civilisationen" fungerar idag - och alltid gjort. Tittar man ner i kaninhålet så är allt tjafs kring ideologiska trivialiteter och annat strunt mest kuriosa och en hobby.

Ett till tips från mig: https://www.youtube.com/watch?v=nEpcY5JU120
En intervju i fyra delar med Ronald Bernard, en holländsk entrepenör och företagsman som arbetade som hejduk till eliten. Men eftersom han var boss för sitt kriminella gäng så fick han väldigt mycket insikt i hur världen fungerar. Klart sevärd. Han säger egentligen inget nytt, men det är mer intressant än någon TV-serie på kvällskvisten.

När man börjar få en grundförståelse, så förstår man att det inte handlar om länder och ideologier. Det handlar om makt och pengar för en liten klick djupt förstörda människor, på bekostnad av allt annat. De är så distanserade från verkligheten att de så inte skulle bry sig om planeten sprängs i småbitar i deras spel. Det är dock oerhört raffinerade i att kontrollera masspopulationer, denna kunskap är öppen information. Är det någon gren som lärt sig av historien, så är det de som anser sig vara "eliten" (dvs gräddan av avskrädet av mänskligheten).
Citat:
Ursprungligen postat av Hursomhelsting
Yuri Bezmenov en avhoppad journalist som levde gott på fiction.
Hans uppseendeväckande "fakta" daterar sig tillbaka till 70-talet då det spreds teorier om att liberalismen/drogliberalismen inom vänster var styrd ur Sovjet och att Sovjet pumpade in droger i Väst, så var det ju inte.
Yuri Bezmenov drog en loop på samma rappakalja och att den köptes för att det låg i tiden då Glasnost stod för dörren.
Försök till psykologisk styrnig sker dock hela tiden och på alla nivåer, vad är reklam?

Allting är mycket mer komplicerat idag mot förr, du räknar upp ismer, det är mycket komplicerat, fråga våra politiker...det är komplicerat!

Där i ligger det psykologiska, för du vet ju inte helt säkert....du kan ha fel, du har fel!
Bäst att bara hålla med.
Ursäkta för mycket sent svar, men självklart handlar det inte om ismer, det har du helt rätt i. Det var bara ett påpekande hur olika maktblock arbetade för samma ändamål. Man kan säga vad man vill om Bezmenov, men hans föreläsning i subversion är klockren och fullt logisk.

Våra politiker är ignoranta marionetter, som skolats i samma egoistiska spel. Politiker är överhuvudtaget inte relevanta, de är underhuggare.
__________________
Senast redigerad av Ubbe Cykelkedja 2017-07-07 kl. 20:39.
Citera
2017-07-12, 20:27
  #19
Medlem
Ubbe Cykelkedjas avatar
Jag hoppas allt fler förstår att krig inte längre handlar om länder, det handlar om grupper med kapital och deras psykopatiska strävan över hur de vill forma världen. Det handlar om resurser och hur de psykopatiska grupperna ska få kontroll över grupperna.

De mutar makthavarna i olika geografiska regioner och tar kontroll över "landet". Sedan får de makthavarna att investera i infrastruktur som landet aldrig kan betala tillbaka. Sedan har de vunnit. De köper resurserna till löjliga priser.

I Sverige handlar det om att privatisera hela infrastrukturen och köpa alla resurser till inga priser alls. Precis så är också utvecklingen i Sverige och många andra länder.
Citera
2017-07-19, 00:26
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
Vet inte det. KGB lyckades förstöra sitt eget land mycket snabbare än så.

Nä, religion är nästa landsförstörare.

Fast för många Afrikaner är iofs ingen höjdare heller.

1900-talet handlade om människans uppgörelse med ideologierna... Nazismen, fascismen, kommunismen föll...

Tyvärr ersattes kommunismen av feminismen.

Alltså precis samma sjuka mentalitet, men nu med skendräktiga kvinnor runt klimakterieåldern i spetsen.

Kommunisterna hade ju i alla fall vett att känna till saker som "budget" osv.

Skit samma. 2000-talet kommer bli en religiös uppgörelse, det drar redan ihop sig mot ordentlig konflikt mellan Islam och Väst t.ex.

Det hade ju varit lugna puckar, vi hade kunnat dra till arabland och smackat dem som flugor med vår överlägsna teknologiska kunskap.

PROBLEMET nu är att fienden inte ens måste ha Spetznaz eller infiltratörer, vi har redan pumpat in miljoner unga muslimer i vapenför ålder.

Vi bombar dem med flyg, de kör lastbil på Drottninggatan (väldigt förenklat, som ni förstår).

Varför man röstat på att få Islam till Sverige vet jag faktiskt inte, jag har alltid varit emot det pga av problemen jag sett när andra länder provat samma model.

Alltså, exakt de problemen som börjar framträda i Sverige och som i Jugoslavien ledde till... Ja, ni kan er historia (annars skärp er för fan).
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback