Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-10, 07:36
  #85
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dstruct
Jag har personligen inte känt något större agg mot kvinnor. Tror det beror på politiken, där man vill att svensk kvinna ska bråka med svensk man så att utomstående kan ta över landet och rasera allt som svensken byggt upp. Välfärd? Snart borta.. tack!

Svenska tjejer är lite konstiga, vi bor i ett av världens mest jämställda land, men de verkar liksom aldrig vara nöjda, utan ska gnälla på allting.

De verkar tycka att det är bättre att göra Sverige muslimskt och införa sharialagar. Då får den svenska kvinnan verkligen något att säga till om, not.

Tycker också att många tjejer är naiva och låtsas som det regnar tills allt går åt helvete.. "tänk positivt ta en chokladkaka så blir allt bra". Sopa alla problem under mattan.. Sedan ska någon man lösa problemen.

Jag umgås mycket med kvinnor både privat och i arbetslivet.

Det som är tröttsamt med kvinnor är imo:
1) Att de överarbetar
2) De har stort behov av bekräftelse.
3) Kommunikationen handlar överhängande om känslor, att sätta normer och att få bekräftelse vilket gör att sakinnehållet är tunnt.
4) De följer slaviskt normer och har väldigt svårt för människor som inte följer norm.
5) Kvinnor tänker också enligt norm och inte utanför boxen vilket gör att det de säger blir oerhört förutsägbart.

Jag tror en del av kvinnoföraktet grundar sig i att kvinnor och män till stor del kommunicerar av olika anledningar.
__________________
Senast redigerad av avec 2017-06-10 kl. 07:50.
Citera
2017-06-10, 07:56
  #86
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avec
Jag umgås mycket med kvinnor både privat och i arbetslivet.

Det som är tröttsamt med kvinnor är imo:
1) Att de överarbetar
2) De har stort behov av bekräftelse.
3) Kommunikationen handlar överhängande om känslor, att sätta normer och att få bekräftelse vilket gör att sakinnehållet är tunnt.
4) De följer slaviskt normer och har väldigt svårt för människor som inte följer norm.
5) Kvinnor tänker också enligt norm och inte utanför boxen vilket gör att det de säger blir oerhört förutsägbart.

Jag tror en del av kvinnoföraktet grundar sig i att kvinnor och män till stor del kommunicerar av olika anledningar.
Punkter 2-5 beror enbart på kvinnors osäkerhet.

Det var faktiskt en kvinna som en gång sa till mig att kvinnor är födda osäkra och kräver/behöver en säker man!
Citera
2017-06-10, 08:09
  #87
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av normallekman
Punkter 2-5 beror enbart på kvinnors osäkerhet.

Det var faktiskt en kvinna som en gång sa till mig att kvinnor är födda osäkra och kräver/behöver en säker man!

Yin o yang, alfa vågor och beta vågor förklarar det där väldigt bra.

Nikola tesla sa en gång http://1.bp.blogspot.com/-DbmSMyKJd4...la%2BTesla.jpg

Feminin energi är väldigt ostabil. Den skiftar konstant, vågor som slår åt alla håll. En sekund kan den vara stabil, nästa sekund dra iväg åt tjota hejti. Svår att kontrollera.
Ena dagen ska inredningen vara rosa, nästa dag röd, helt beroende på vad hon känner för stunden.

Maskulin eneri är mer stabil. Det märks när vi sätter oss in i ett special område, sport eller vad som. Som en laser sätter vi oss in i det helhjärtat.
Vi inreder i en färg, och så ser det ut året runt.

Det är rätt dumt, att käka en och samma maträtt dag in och dag ut är inte hälsosamt. Därför kompletterar kvinnans vilja till förändring en man. Hon vill ha fisk, grönsaker, kyckling, potatis, vin, ost.
Män tänker, "jag träna, äta kyckling".

Båda kön har olika maskulin och feminin energi. Båda mår bra av att stabilisera sina båda sidor.

En kvinna i sitt feminina kommer att vara osäker och behöva stöd. Det är inget negativt, snarare vackert.
En man i sitt feminina kommer att bete sig mer osäkert som en kvinna, därför blir det osexigt.

En kvinna i sitt maskulina kommer att vara osexigt för maskulina män, det blir en maktkamp. Hon kan däremot tända på och satsa på feminina män. Hon kommer aldrig låta en man bestämma.
Som en magnet kan inte två plussidor connecta till varandra.

Båda kön mår även bättre om den får vara i sitt naturliga. Dvs att en maskulin kvinna hittar en mer maskulin man så att hon kan få vara feminin.
__________________
Senast redigerad av JimJams 2017-06-10 kl. 08:15.
Citera
2017-06-10, 13:19
  #88
Medlem
TheChains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adolf512
Kvinnors natur(som till stor del är sund) kan vara väldigt frustrerande. Den sexuella revolutioner har bidragit till att många män blir helt utan tjej alternativt tvingar vända sig till en extremt oattraktiv kvinna som behandlar han dåligt.

Skillnaden här är enorm beroende på hur man själv är som man och de flesta män har inte fått någon guidning eller kunskap i detta. Kvinnor anpassar sig efter män; är man dörrmatta blir man behandlad som dörrmatta. Har man självrespekt blir man behandlad med respekt av kvinnor (och de som inte behandlar en med respekt slipper man ha å göra med för man är inte desperat och stöter bort dem kvickt och effektivt).

Citat:
Ursprungligen postat av adolf512
Det som också är frustrerande med speciellt kvinnor är att de ofta kommer med osanningar, de säger en sak och gör något annat. Ofta ljuger kvinnor och säger att de vill ha en snäll man men sedan går de i slutändan efter utseende, i den mån de bryr sig om personlighet så är det till psykopaters fördel(töntar är oattraktiva då de antagligen är sämre när det gäller att ge kvinnan skydd och resurser).

Beror troligen på att de har en annan hormonbalans än män och är mycket känslomässiga. De rationaliserar sina beslut (män gör detta med, men mer inom andra områden). Vad som egentligen triggar dem när de är "in the moment" och snackar med en dude och vad de tror är ofta väldigt olika saker. Hänt mig många gånger tjejer jag träffat tycker jag är t ex snällare, snyggare eller roligare än jag egentligen är, när det är annat som triggar dem så som min attityd, min självtillit och mitt dominanta beteende.

Citat:
Sedan har vi det faktum att kvinnor inte har några riktiga intressen(gäller 95%), de vill bara festa, umgås med vänner och se på TV. Kvinnlig rösträtt gav oss välfärdsstaten och annat negativt.

Knappast huvudförklaringen, men fair enough att det bidragit. Jag är säker att vi hade haft praktiskt taget samma utveckling fast möjligen lite långsammare utan kvinnlig rösträtt. Allmän rösträtt var en värre tragedi än kvinnlig; från början var rösträtten graderad, vilket var ett bättre system. Egendomsägare har ett mer långsiktigt perspektiv än proletärer. Allmän rösträtt kombinerat med arbetarrörelsen, som mest bestått av män (både medlemmar och företrädare), är huvudförklaringen till välfärdsstaten.
Citera
2017-06-10, 13:49
  #89
Medlem
adolf512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheChain
Skillnaden här är enorm beroende på hur man själv är som man och de flesta män har inte fått någon guidning eller kunskap i detta. Kvinnor anpassar sig efter män; är man dörrmatta blir man behandlad som dörrmatta. Har man självrespekt blir man behandlad med respekt av kvinnor (och de som inte behandlar en med respekt slipper man ha å göra med för man är inte desperat och stöter bort dem kvickt och effektivt).
Ingen respekterar en mesig man, en tönt blir behandlad som skit av båda kön, ifall man istället är hård och bestämd så blir man respekterad.

Citat:
Beror troligen på att de har en annan hormonbalans än män och är mycket känslomässiga. De rationaliserar sina beslut (män gör detta med, men mer inom andra områden). Vad som egentligen triggar dem när de är "in the moment" och snackar med en dude och vad de tror är ofta väldigt olika saker. Hänt mig många gånger tjejer jag träffat tycker jag är t ex snällare, snyggare eller roligare än jag egentligen är, när det är annat som triggar dem så som min attityd, min självtillit och mitt dominanta beteende.
Tror inte enbart det handlar om rationaliseringar https://www.youtube.com/watch?v=N0m_GVG3Oxo (16:12).
Citat:
Knappast huvudförklaringen, men fair enough att det bidragit. Jag är säker att vi hade haft praktiskt taget samma utveckling fast möjligen lite långsammare utan kvinnlig rösträtt. Allmän rösträtt var en värre tragedi än kvinnlig; från början var rösträtten graderad, vilket var ett bättre system. Egendomsägare har ett mer långsiktigt perspektiv än proletärer. Allmän rösträtt kombinerat med arbetarrörelsen, som mest bestått av män (både medlemmar och företrädare), är huvudförklaringen till välfärdsstaten.
Det bästa är nog (FB) Lotta ut riksdagsplatser till skattebetalarna (viktat efter hur mycket man har betalat i skatt), ja du har helt rätt att allmän rösträtt i sig är problemet.
Citera
2017-06-10, 17:08
  #90
Medlem
TheChains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av funderande
En del av misogynin kommer förmodligen från mer generell misantropi. Bara det, att behovet för heterosexuella män av heterosexuella kvinnor, gör att misantropin förstärks mot kvinnor, så det alltså tolkas som misogyni.

Haha, intressant analys. Skall ge det lite tanke. Kan stämma.
Citera
2017-06-20, 19:27
  #91
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Intressant och öppenhjärtigt inlägg.

Jag tycker inte ditt problem låter som nån slags misogyni/kvinnohat, utan mer av allvarliga anknytningsproblem. Hade du varit bög hade du förmodligen betett dig på samma vis mot de män du träffat. Du har ju själv en teori också som säkert kan stämma. Funderat på att gå och prata med en psykolog?

anknytningsproblem ja vem vet. jag tror faktiskt inte de hjälper att förstå orsaken till problem. de går ändå inte att få saker i de förflutna ogjort.
__________________
Senast redigerad av Ki 2017-06-20 kl. 19:44.
Citera
2017-06-20, 20:05
  #92
Medlem
Buffymyloves avatar
Misogyni har alltid funnits, men den har synliggjort de senaste kanske 150 åren. Tror att det finns olika saker som påverkar detta. Vissa män sätter kvinnor i relation till sig själva, och har någon kärna av art kvinnor är till för honom, de är inte individer med en egen vilja. När han upptäcker detta så blir följden bl.a. Misogyni.

Att kvinnor sätts på piedestal är det män som gör i sina huvuden, och han blir troligen kränkt när denna illusion krossas.

Har en väninna som diskuterat många olika frågor på nätet, och hon har gjort det under både kvinnligt alias. I grupper med mänga män när hon gott under "Pelle" så har hon varit extremt tydlig, grov i "munnen" och sågat mångas debatteknik, vad hände? "Pelle" fick beröm, män backade. När hon senare debatterade som kvinna på samma ställe blev mottagandet ett helt annat, åt det negativa hållet trots att hon skrev på samma sätt. Män vill ha sina revir i fred.
Citera
2017-06-21, 10:28
  #93
Avstängd
JordenIsPlatts avatar
Vårt smeknamn är feminismens Nordkorea, kvinnor har samtliga privilegium/lag fördelar men ändå sitter du där och känner "en viss misogyni i samhället"? Kan du utveckla vad du menar ts för staten/makten är manshatande och inte kvinnohatande och det verkade du hålla med om också så otroligt svårt att förstå vad du menar om du nu ser hat som sker med samhällets goda minne.
Citera
2017-06-21, 13:12
  #94
Avstängd
moluskens avatar
Media, film och porr. Tror porr är det mest skadliga, folk från den yngre generationen är uppvuxna med porren och introducerades till det vid 11-12 års ålder, de blir helt knullade i huvudet efter decennier av porrkonsumption.
Citera
2017-06-29, 13:45
  #95
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avec
Jag umgås mycket med kvinnor både privat och i arbetslivet.

Det som är tröttsamt med kvinnor är imo:
1) Att de överarbetar
2) De har stort behov av bekräftelse.
3) Kommunikationen handlar överhängande om känslor, att sätta normer och att få bekräftelse vilket gör att sakinnehållet är tunnt.
4) De följer slaviskt normer och har väldigt svårt för människor som inte följer norm.
5) Kvinnor tänker också enligt norm och inte utanför boxen vilket gör att det de säger blir oerhört förutsägbart.

Jag tror en del av kvinnoföraktet grundar sig i att kvinnor och män till stor del kommunicerar av olika anledningar.

de håller jag inte alls med om. där i mot upplever jag att kvinnor generellt sätt ofta verkar vara mjukare i sin kommunikation i den meningen att dom inte är lika kritiska. men de kan också tolkas som att dom inte behöver avgöra vem som har störst kuk. och eventuellt är deras attityd mer konstruktiv. jag tycker dock de roligt att ta reda på vem som har störst testiklar och den approachen fungerar också.

generellt sätt upplever jag kvinnliga grupper som mer demokratiska än grupper med bara män. men jag kan ha missat något också de kan va helt fel. i de lugnaste vatten som man brukar säga.

om du skulle kolla närmare så skulle du nog kunna konstatera att män pratar betydligt mer om sina relationer och "känslor" och andra män och kvinnor på arbetet än va de kan verkar som. så detta är inte på något sätt förbehållet kvinnor även om man ofta hävdar att de är så.
__________________
Senast redigerad av Ki 2017-06-29 kl. 13:57.
Citera
2017-06-29, 15:31
  #96
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NietzschesHorse
Tvärtom.

Precis. Den som helgonförklarar kvinnan är Sven.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback