Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-24, 13:46
  #121
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av retepm.
Um kvinnohat var det ja eller det lite finare ordet misogyn. Jag blir allvarligt trött på detta tramsande. Det är inte män som hatar kvinnor de flesta män hade troligen blivit skitglada om en kvinna gav dom någon sorts bekräftelse.

Vad jag lagt märke till är om du kritiserar en kvinna är du i deras ögon misogyn. Detta är givetvis inte sant i de flesta fall. Kvinnan ska helt enkelt ha monopol på sin offerbild av sig själv. Den eviga martyren där mannen är den eviga förövaren.

Det hela är otroligt orättvist mot de män som aldrig skulle bete sig illa åt mot en kvinna. Samtidigt ser dessa män att män som faktiskt är rövhål och misogyna ofta har flickvän eller fru. Orättvisa leder till vår sk. misogyna attityd mot kvinnor.

Ditt inlägg är i själva verket ett klockrent på det du påstår att du inte står för: Du klumpar ihop kvinnor generellt och tillskriver dem negativa egenskaper. Det är själva essensen i misogyni. Precis som rasism är att göra uttalanden i stil med att araber är våldsamma och kriminella.

Det jag undrar ibland när jag läser alla dessa FB-inlägg om att kvinnor är falska. bekräftelsekåta, korkade horor som bara knullar runt med kriminella svin och dissar och föraktar snälla killar bla bla bla är vad det är för konstiga liv alla dessa skribenter har levt. Finns det verkligen inga kvinnor ni har älskat och tyckt om? Hur var era far- och mormödrar? Er mamma? Era systrar? Har ni aldrig haft snälla tjejkompisar? Trevliga och kloka kvinnliga arbetskamrater? Har ni aldrig varit sjuka eller skadat er och blivit omhändertagna av en vänlig och empatisk sjuksköterska eller undersköterska?

Jag fattar liksom inte vad det är för konstiga ni levt. I mitt eget har jag alltid haft sympatiska och snälla kvinnor omkring mig. Det finns inte en arbetsplats jag varit på där jag inte har byggt upp positiva relationer med kvinnliga arbetskamrater (för övrigt är kvinnor i genomsnitt mer flitiga och disciplinerade på jobbet än män, mig själv inräknad).

Naturligtvis har jag mött mindre sympatiska kvinnor också, precis som jag mött dito män. Jag har några gånger blivit sviken och varit ledsen och frustrerad över det. Men jag har svikit själv också och inte alltid betett mig som jag borde. Det hör tyvärr till att vara människa och jag kan ärligt säga att med snart tre decennier vuxenliv bakom mig så har jag inte upptäckt några avgörande skillnader på totalen mellan män och kvinnor i det avseendet. Ni skapar en svartmålad bild som ni sen ägnar er åt att hata ännu mer. Klassiskt fall av självförstärkning och negativ spiral och inte en enda en av er mår ett jävla dugg bättre av det, det vågar jag lova.
Citera
2017-07-24, 13:51
  #122
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Eftersom du skriver "garanterat" antar jag att du kan visa upp enkät- eller intervjuundersökningar som belägger ditt påstående.

Behövs verkligen sådan bevisföring? Påminner väl lite om scenariot om att alla önskar sig vore snyggare än vad dem är.

Om vi har två identiska kvinnor med den enda skillnaden att den ena har legat med 50 olika män och den andra har legat med 1 man. Hur många hade valt slampan som varit med 50 män? Med din teori så hade det inte spelat någon roll, men vi båda vet svaret.

Citat:
Jag tycker det är rätt ofräscht med folk som knullar runt till höger och vänster utan större eftertanke. Jag gör dock ingen skillnad på män och kvinnor därvidlag och har haft rätt stora frågetecken genom åren mot några kompisar som haft de där tendenserna. Frågan är bara hur många som är så promiskuösa att de har låt oss säga fler än tio nya sexualpartner varje år. Jag tror inte det är många procent ens i det ålderssegment av befolkningen som är mest sexuellt aktiva utan att ha fast relation
.

Varför finns det frågetecken angående lösaktigt beteende? En hetero man bryr sig föga vad andra hetero män gör och där efter blir det ganska oviktigt om en man ligger runt eller inte, jämfört med en kvinna som faktiskt ligger för deras marknad och där det blir viktigt. Tio nya sexualpartners varje år är ingenting. En medelsnygg och "fri" kvinna ligger väl i snitt varje helg.

Citat:
Skulle också säga att väldigt många som håller på så där har issues av olika slag. Och sex kan missbrukas precis som allt annat som gör kickar. Förmodligen är det för övrigt rätt många av kvinnohatarna här som sitter och gråtrunkar till porr för att sen efter sprut gå och skriva något nytt misogynt på Flashback som bara driver dem längre in i en ond cirkel av frustration och aggression.

Nej, majoriteten av kvinnohatarna på Flashback är avdankade beta-män som gnäller på att de är snälla killar när de egentligen är livets bottenskrap som bör avlägsna sig för att ingen kvinna vill ha dem.

Dessa män är inte aggressiva utan de är passiva och är i klass med feminister. Att hata kvinnor för att de inte kan få de är ett bortskämt och barnsligt beteende som grundar sig i girighet och slapphet.

Kvinnor är lägre stående, visst men de förtjänar vördnad och respekt. <- riktiga kvinnor givetvis.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback