Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-06-06, 18:37
  #1
Medlem
Skälv klart är de inte så vanligt som man kan tro om man kolla i feminism och jämställdhet och visst finns de en massa orättvisor som drabbar män och visst är feminister hemska (de tycker jag med) med sin manblaming osv. Och de finns en hel uppsjö saker i samhället som man kan synpunkter på och beskylla feminismen för vilket spiller över på kvinnor i allmänhet.

Men från sätt dessa förbehåll finns de faktiskt en viss misogyni i samhället och jag skulle gärna vilja veta var den kommer i från. Visst är de relevant att fråga vad upphovet är? Har en del men riktigt dålig erfarenheter i relationer eller vad? Precis som många kvinnor har?
Citera
2017-06-06, 18:56
  #2
Medlem
De är en bra fråga vissa män har verkligen issues med kvinnor. Merparten av misogyni har sitt upphov i att vissa män helt enkelt inte får ligga. Vilket leder till en djup frustration kvinnor blir mest lockelser som inte är tillgängliga.

Jag får ligga mycket med atraktiva tjejer men har ändå issues med kvinnor har aldrig haft någon vättig relation med en kvinna och vill inte ha de heller. Jag tror de är så enkelt som att dom inte gillar mej förutom rent ytligt vilket gör att jag inte gillar dom heller. Eller så är de tvärt om att jag inte gillar dom vilket leder till att dom ogillar mej. Sen blir de en negativ spiral. Skulle tro att de handlar om en taskig relation till min mamma i grund och boten detta är vanligt känner flera män med samma problem.

Pardoxallt nog respekterar jag verkligen kvinnor och skulle till och med säga att jag är feminst även om jag aldrig partar om de. Jag är även mån om att aldrig diskriminera kvinnor i mitt arbete och ger dom bra positioner osv. Men gör va jag kan för att slippa arbeta med dom skälv. I kontakten med dom gör jag bara de som kan förväntas inte mer jag korrekt kort och tydlig kan man säga. Men utan att uppmuntra dom på något sätt.

Privat så brukar jag ha några som jag träffar parallellt dom tror att vi datar men skälva verkat går jag ut
med andra samtidigt och ligger jag bara med dom ett tag och sedan har jag en ny grupp kvinnor som cirkulerar i min dating karusell. Detta då krogragg inte tilltalar mej.

De va min lilla bekännelse. Du hör ju skälv hur de låter men så är de.
__________________
Senast redigerad av Ki 2017-06-06 kl. 19:09.
Citera
2017-06-06, 19:01
  #3
Medlem
Orättvisor skapar hat. Det nuvarande politiska klimatet är inte hälsosamt.



//Siegestor
Citera
2017-06-06, 19:42
  #4
Medlem
Det är någon man här som har startat en tråd, där han skrev att han lärde sig hur han skulle bemöta kvinnor genom att kolla på Hollywoodfilmer. Detta tror jag är den gemensamma nämnaren hos samtliga kvinnohatare på nätet. De är osociala, och har således inte lärt sig genom erfarenheter, utan genom film. Män som började umgås med det motsatta könet när de var barn, och som kunde prata med tjejerna i högstadiet utan att få bånge eller panikattacker, hyser sällan hat mot kvinnor, eftersom de grundar sin kvinnosyn på verkligheten - inte Hollywood.

Precis som 13-åriga snorungar som tror att inre blygdläppar är ett feministiskt påhitt för att deras enda kännedom om tjejer kommer från porr.
Citera
2017-06-06, 20:00
  #5
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Det är någon man här som har startat en tråd, där han skrev att han lärde sig hur han skulle bemöta kvinnor genom att kolla på Hollywoodfilmer. Detta tror jag är den gemensamma nämnaren hos samtliga kvinnohatare på nätet. De är osociala, och har således inte lärt sig genom erfarenheter, utan genom film. Män som började umgås med det motsatta könet när de var barn, och som kunde prata med tjejerna i högstadiet utan att få bånge eller panikattacker, hyser sällan hat mot kvinnor, eftersom de grundar sin kvinnosyn på verkligheten - inte Hollywood.

Precis som 13-åriga snorungar som tror att inre blygdläppar är ett feministiskt påhitt för att deras enda kännedom om tjejer kommer från porr.

Och just här har du en bidragande orsak till kvinnohatet - feminister likt hasseochtage som predikar om sådant de själva inte har vare sig erfarenhet eller aning om - och istället skuldbelägger och hånar de som redan är negativt ställda mot kvinnor - det enda hon gör är att kasta bensin på elden, och istället bevisar hatarnas teser.
Citera
2017-06-06, 20:01
  #6
Medlem
dstructs avatar
Jag har personligen inte känt något större agg mot kvinnor. Tror det beror på politiken, där man vill att svensk kvinna ska bråka med svensk man så att utomstående kan ta över landet och rasera allt som svensken byggt upp. Välfärd? Snart borta.. tack!

Svenska tjejer är lite konstiga, vi bor i ett av världens mest jämställda land, men de verkar liksom aldrig vara nöjda, utan ska gnälla på allting.

De verkar tycka att det är bättre att göra Sverige muslimskt och införa sharialagar. Då får den svenska kvinnan verkligen något att säga till om, not.

Tycker också att många tjejer är naiva och låtsas som det regnar tills allt går åt helvete.. "tänk positivt ta en chokladkaka så blir allt bra". Sopa alla problem under mattan.. Sedan ska någon man lösa problemen.
__________________
Senast redigerad av dstruct 2017-06-06 kl. 20:05.
Citera
2017-06-06, 20:03
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Och just här har du en bidragande orsak till kvinnohatet - feminister likt hasseochtage som predikar om sådant de själva inte har vare sig erfarenhet eller aning om - och istället skuldbelägger och hånar de som redan är negativt ställda mot kvinnor - det enda hon gör är att kasta bensin på elden, och istället bevisar hatarnas teser.

Du vet uppenbarligen inte vad en predikan är. Vet du vad ordet "tror" betyder?
Citera
2017-06-06, 20:13
  #8
Medlem
Flickpojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Det är någon man här som har startat en tråd, där han skrev att han lärde sig hur han skulle bemöta kvinnor genom att kolla på Hollywoodfilmer. Detta tror jag är den gemensamma nämnaren hos samtliga kvinnohatare på nätet. De är osociala, och har således inte lärt sig genom erfarenheter, utan genom film. Män som började umgås med det motsatta könet när de var barn, och som kunde prata med tjejerna i högstadiet utan att få bånge eller panikattacker, hyser sällan hat mot kvinnor, eftersom de grundar sin kvinnosyn på verkligheten - inte Hollywood.

Precis som 13-åriga snorungar som tror att inre blygdläppar är ett feministiskt påhitt för att deras enda kännedom om tjejer kommer från porr.

jag vet inte de. de kanske är fula kvinnor som vill verka normala också. har aldrig stött på någon med överdrivet hängande blygdläppar. ful i ansiktet ful fitta kanske?

klart feminister hävdar att de fula kvinnliga är normalt men i skälva verket är de nog ovanligare än de dom pekar ut som ett sjukt ideal. men inte i deras egna kretsar förstås där ha alla kvinnor hängande fitta hårväxt i ansiktet osv.
Citera
2017-06-06, 20:13
  #9
Medlem
dstructs avatar
Jag måste erkänna att jag tycker den svenska kvinnan är lite efterbliven faktiskt! (Inte alla dock).
Förlåt..
Citera
2017-06-06, 20:26
  #10
Medlem
snelhestens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Det är någon man här som har startat en tråd, där han skrev att han lärde sig hur han skulle bemöta kvinnor genom att kolla på Hollywoodfilmer. Detta tror jag är den gemensamma nämnaren hos samtliga kvinnohatare på nätet. De är osociala, och har således inte lärt sig genom erfarenheter, utan genom film. Män som började umgås med det motsatta könet när de var barn, och som kunde prata med tjejerna i högstadiet utan att få bånge eller panikattacker, hyser sällan hat mot kvinnor, eftersom de grundar sin kvinnosyn på verkligheten - inte Hollywood.

Precis som 13-åriga snorungar som tror att inre blygdläppar är ett feministiskt påhitt för att deras enda kännedom om tjejer kommer från porr.

Varför ska man lära sig något av Hollywoodfilmer? Man kan ju se och studera sexuell dynamik i verkligheten också och då är det ju inte heller direkt någon romantisk bild som presenteras av kvinnors sexualitet. Inte behöver man vara varken osocial eller jämställd heller för den delen, utan man kan få erfarenheter av att bete sig just "misogynt" förutsatt att man gör det på ett dominant sätt, som sedan befäster ens syn. Det spåret tog en kille som jag också länkade till i en annan tråd: (FB) Kvinnors onda natur

En sådan infallsvinkel har ju bl a många Amerikanska rappare eller unga killar som är/imiterar en kriminell subkultur men även "vanliga" killar kan anamma ett beteende där de sätter sig själva över kvinnan. En jävla massa världskända boxare har både dragits med destruktiva förhållanden och pucklat på en eller flera av dessa kvinnor så det är nog inte så jävla enkelt som att det blott skulle handla om avsaknad av sexuella erfarenheter.

Men det viktigaste är så klart att kvinnor är fläckfria och inte delaktiga alls i vare sig någon negativ syn eller negativt beteende.
Citera
2017-06-06, 20:28
  #11
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Det är någon man här som har startat en tråd, där han skrev att han lärde sig hur han skulle bemöta kvinnor genom att kolla på Hollywoodfilmer. Detta tror jag är den gemensamma nämnaren hos samtliga kvinnohatare på nätet. De är osociala, och har således inte lärt sig genom erfarenheter, utan genom film. Män som började umgås med det motsatta könet när de var barn, och som kunde prata med tjejerna i högstadiet utan att få bånge eller panikattacker, hyser sällan hat mot kvinnor, eftersom de grundar sin kvinnosyn på verkligheten - inte Hollywood.

Precis som 13-åriga snorungar som tror att inre blygdläppar är ett feministiskt påhitt för att deras enda kännedom om tjejer kommer från porr.
Trots att jag hatar användaren "hasseochtage" har han en poäng här. Fastnade man framför datorn, tvn, spel etc istället för att vara ute i verkliga livet så blir det uppförsbacke sen.
Citera
2017-06-06, 20:38
  #12
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dstruct
Jag har personligen inte känt något större agg mot kvinnor. Tror det beror på politiken, där man vill att svensk kvinna ska bråka med svensk man så att utomstående kan ta över landet och rasera allt som svensken byggt upp. Välfärd? Snart borta.. tack!

Svenska tjejer är lite konstiga, vi bor i ett av världens mest jämställda land, men de verkar liksom aldrig vara nöjda, utan ska gnälla på allting.

De verkar tycka att det är bättre att göra Sverige muslimskt och införa sharialagar. Då får den svenska kvinnan verkligen något att säga till om, not.

Tycker också att många tjejer är naiva och låtsas som det regnar tills allt går åt helvete.. "tänk positivt ta en chokladkaka så blir allt bra". Sopa alla problem under mattan.. Sedan ska någon man lösa problemen.

Det där är ett klockrent exempel på misogyni: Du baserar ditt tyckande på generaliseringar runt kvinnor. "Svenska tjejer är lite konstiga" De vill ha Sharialagar etc etc. Inga som helst reservationer.

Att sopande av problem under mattan i olika sammanhang skulle vara en kvinnlig egenskap får du gärna leda i bevis med något annat än anekdotisk bevisföring. Jag ser personligen ingen skillnad mellan män och kvinnor där i det stora hela. Möjligen - vilket lär vara belagt också - att män är sämre på att jobba med dåliga saker i sina relationer, nöjer sig med mycket mindre och därför också oftare är den som blir lämnad när kvinnan till slut har fått nog.

Detsamma gäller naivitet. Möjligen att fler kvinnor är naiva på ett positivt, känslomässigt sätt: Om man bara är snäll och trevlig så är andra snälla tillbaka och allt blir bra. Bland män är det vanligare (belagt genom hur folk röstar) med den sortens mer negativt, känslomässiga naivitet som består i att man går och röstar på arga, gapande populister som inte presenterar tillstymmelse till realistiska förslag på hur de ska lösa de problem de pratar om.

Män är också - belagt - mer naiva när det gäller våghalsiga, omdömeslösa handlingar som utsätter dem för ekonomisk eller rent fysisk fara. Det är t ex ingen slump att kvinnor som sparar i aktier har bättre avkastning på sina investeringar i snitt än män.

Men det passar väl inte in i din världsbild antar jag.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback