Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-06, 18:00
  #1
Medlem
Hej

Finns det möjligtvis något sätt att se statisk på andras bloggar och hemsidor?
Kan man se hur många och under vilken period en blogg eller hemsida hade sina besökare?

tacksam för svar
Citera
2017-06-06, 18:19
  #2
Moderator
Protons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E-190
Hej

Finns det möjligtvis något sätt att se statisk på andras bloggar och hemsidor?
Kan man se hur många och under vilken period en blogg eller hemsida hade sina besökare?

tacksam för svar
Inte med mindre än att du mailar dem som har bloggen eller sidan i fråga och frågar mig veterligen.

Hade jag varit siteägare och fått en sådan fråga hade jag skrattat åt dig i bästa fall eftersom det är viktig intelligence och knappast något någon utomstående har att göra med, speciellt inte om det är en shop av något slag, eller om jag skulle ha annonser på sagda sida.
Citera
2017-06-06, 21:54
  #3
Medlem
neurobotics avatar
Jo, finns vissa verktyg, SEMrush fungerar rätt bra faktiskt. Det finns väl ett par andra med men SEMrush använder jag hyggligt mycket. Dessa verktyg har givetvis ej tillgång till statistik från webbplatserna.

Det som dessa verktyg gör är att genom att kolla hur webbplatserna rankar för alla sökord, uppskattar trafiken till dessa sidor. Så är ju inte 100%-igt. Däremot har jag kört med denna metod på ett par mindre sidor jag köpt och stämde i mitt fall väldigt bra och har även hört andra som sagt det.

Problemet är ju att verktyget kostar om du skall göra det du vill komma åt. Men om du tex skall köpa en sida och inte köpa grisen i säcken kan det ju vara bra att betala en månad för verktyget för att kolla upp webbplatsen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback