Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-06, 17:27
  #1
Medlem
Hej läste om en kille som var 13 år och köpte alkohol i Spanien, vi ska dit och vill inte att barnen ska köpa, så undrar om dem är strikta eller inte? Och låter de typ vem som helst köpa?
Citera
2017-06-06, 17:33
  #2
Medlem
FreeBirdSeeds avatar
Enligt min mening är dom inte strikta mania du vet.
Citera
2017-06-06, 17:35
  #3
Medlem
Svar ja det lär inte vara några större problem att köpa alkohol. Men det är väl bara se till att barnen ej köper något.
Citera
2017-06-06, 18:15
  #4
Avstängd
Pripps3.5s avatar
Jösses.
Vill ungarna ha alkohol, så får de det lika lätt eller lättare här i Sverige.
Varför denna oro nu?
Citera
2017-06-06, 18:16
  #5
Medlem
tokens avatar
Lämna inte dina barn under så dålig uppsikt att de kan gå iväg och köpa alkohol.
Citera
2017-06-06, 18:25
  #6
Medlem
dreggells avatar
En 13åring kan ej köpa sprit i spaninen.. kanske på en öde kiosk någon stans.. men ej på vanliga affärer.

Men ha koll på dina snorungar istället så slipper du va orolig
Citera
2017-06-06, 18:36
  #7
Medlem
Pungsnoppens avatar
Inte lika strikt som i Sverige men om du förtär alkohol som är en drog framför barnen eller om de vet att föräldrarna förtär det så är det hyckleri att försöka få de att inte vilja det.
Man lär sig av de man umgås med, speciellt ens föräldrar.

Har du varit så dålig att du drogat dig med alkohol framför barnen?

Barnen tar efter föräldrarna.
Citera
2017-06-06, 19:50
  #8
Medlem
Jag gissar att det är mindre strikt än här i Sverige, men det lär variera en hel del: jag tror det är långt mer sannolikt att affären skulle sälja sprit till den lokala, kända, tonåringen, än till någon okänd tonåring.
Citera
2017-06-09, 15:46
  #9
Medlem
TreMunkars avatar
Vad jag vet så är det 18-årsgräns på att köpa alkohol i de flesta städerna i Spanien. På ett flertal ställen är det dock ingen större kontroll och folk, som jag anser, ser ut att vara yngre än 18 får utan problem inhandla alkohol. Detta har då varit på Carrefour och stora bodegor inne i staden.


Utifrån dina tidigare trådar och inlägg skulle jag gissa på att du är mellan 14-16 år, så det borde inte vara något problem om du inte har armar som ett sugrör och inte har en salamipizza i ansiktet.

På flashback är det 18-årsgräns.
Citera
2017-06-09, 16:02
  #10
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TreMunkar
Vad jag vet så är det 18-årsgräns på att köpa alkohol i de flesta städerna i Spanien. På ett flertal ställen är det dock ingen större kontroll och folk, som jag anser, ser ut att vara yngre än 18 får utan problem inhandla alkohol. Detta har då varit på Carrefour och stora bodegor inne i staden.


Utifrån dina tidigare trådar och inlägg skulle jag gissa på att du är mellan 14-16 år, så det borde inte vara något problem om du inte har armar som ett sugrör och inte har en salamipizza i ansiktet.

På flashback är det 18-årsgräns.
Det är en nationell lag, det börjar bli mycket striktare. Men självklart inte som på systemet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback