Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-06-15, 18:57
  #13
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan52
Nu mår jag lite bättre

Brukar bara peka och uttala namnet som står skrivet, känns väldigt pretentiöst men vad ska jag annars säga? "Jag vill ha tolv skivor av den där svarta köttbiten med mögel på."

Edit:

Älskar delidisken just för att man kan anpassa sin konsumtion. Man behöver inte köpa 30 färdigförpackade köttbitar och ett halvt kilo ost, säger detta för att ibland blir man orolig över att detta ska försvinna i stormarknadernas masskonsumtionsmentalitet
Exakt detta. Kollar man kilopriset på vissa färdigförpackade delivaror så ligger det ibland t.o.m. högre än på liknande, bättre varor i disken. Jag gjorde själv en liten "studie" när Lidl hade italienska veckor, och det visade sig att det blev obetydligt dyrare att handla i den italienska specialbutiken. Plus då att jag själv väljer hur mycket jag vill ha.

Till julbordet är det också perfekt att handla i manuell disk för att få lagom med mat så att det räcker för en till två gånger. Alla har vi väl varit med om att det blir för mycket mat när det handlas färdigförpackat? Dels så är det inte så förbannat kul att äta mer av den rökta laxen, pastejer, rökt korv, rullsylta osv. till långt efter nyår, och dels så är det ett logistikproblem att få plats med allt i kylen.
Citera
2017-06-16, 23:22
  #14
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av foodcoma
Håller med, vore riktigt trist om dessa institutioner skulle försvinna.

Besökte det stora Coop idag i Sjöbo (som av någon anledning också har två jätte-ICAs) och mycket riktigt när man besökte avdelningen där det stod "delikatesser" på var det inget annat än en kyldisk med färdigförpackade varor som i andra butiker hamnar bland "pålägg"
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback