Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-06, 15:02
  #1
Medlem
Jag har fått en jobbintervju på ett företag. På mailet fanns det en bit som jag inte riktigt förstod, och det gick så här:

''Som nämndes över telefon tar vi ett urdrag ur belastningsregistret för denna tjänsten. Nedan följer en länk till att begära urdraget: https://www.polisen.se/Service/Blank...ingsregistret/ Utdraget kommer sedan att komma hem till dig inom ca 14 dagar. Vi ber dig då att inte öppna kuvertet''

Är det jag eller dem som ska begära urdraget? Kvinnan pratade jäkligt otydligt över telefon ska det tilläggas.
Citera
2017-06-06, 15:07
  #2
Medlem
Du ska.
Citera
2017-06-06, 15:29
  #3
Medlem
Du ska begära ett utdrag som skickar hem till dig. När det kommer ska du inte öppna det, utan ha med det till intervjun oöppnat.
Citera
2017-06-06, 15:52
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av helofin
Du ska begära ett utdrag som skickar hem till dig. När det kommer ska du inte öppna det, utan ha med det till intervjun oöppnat.
Konstigt. Intervjun är om en vecka. Detta tar ca 2 veckor att få hem. What
Citera
2017-06-06, 16:01
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheAcce
Konstigt. Intervjun är om en vecka. Detta tar ca 2 veckor att få hem. What

Kan vara de har beställt det redan. Kan tycka de är otydliga i sin beskrivning. Beställ ett annars så får det komma när det kommer. Det är inte det som i första hand avgör om du får jobbet.
Citera
2017-06-06, 16:03
  #6
Moderator
Pontiac-Garages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheAcce
Konstigt. Intervjun är om en vecka. Detta tar ca 2 veckor att få hem. What

Det brukar ta ca två veckor men kan ta upp till 3-4 veckor i perioder. Därför vill de att du skickar in en begäran redan nu, så att de slipper vänta om du ev skulle få jobbet.
Citera
2017-06-06, 16:32
  #7
Medlem
Slitet-Golvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheAcce
Jag har fått en jobbintervju på ett företag. På mailet fanns det en bit som jag inte riktigt förstod, och det gick så här:

''Som nämndes över telefon tar vi ett urdrag ur belastningsregistret för denna tjänsten. Nedan följer en länk till att begära urdraget: https://www.polisen.se/Service/Blank...ingsregistret/ Utdraget kommer sedan att komma hem till dig inom ca 14 dagar. Vi ber dig då att inte öppna kuvertet''

Är det jag eller dem som ska begära urdraget? Kvinnan pratade jäkligt otydligt över telefon ska det tilläggas.


Om dem själva skulle begära belastningsutdrag, varför tror du att dem skickar dig länken och sedan skriver "Nedan följer en länk till att begära urdraget"? Skulle dem själva dra ut det så hade det inte funnits någon vits att skriva med länken, då hade det endast stått "Vi kommer att begära ut ett belastningsutdrag om dig från polismyndigheten".

Hur gick tankebanorna här egentligen?
Citera
2017-06-06, 16:37
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slitet-Golv
Om dem själva skulle begära belastningsutdrag, varför tror du att dem skickar dig länken och sedan skriver "Nedan följer en länk till att begära urdraget"? Skulle dem själva dra ut det så hade det inte funnits någon vits att skriva med länken, då hade det endast stått "Vi kommer att begära ut ett belastningsutdrag om dig från polismyndigheten".

Hur gick tankebanorna här egentligen?

Han kanske sökte tjänsten som raketforskare. Hans intellekt är överlägsnare ditt. Passa dig.

Till TS: Du ska givetvis göra utdraget då de skickade en länk till dig. Lämna sedan in det när det kommer.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback