Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-06, 12:23
  #1
Medlem
hej, jag känner aldrig empati snarare tvärtom.. När jag hörde det som hände i England av en polare blev jag glad inombords några sekunder men visade inte det. Så där är det för mig när något dåligt händer..
Kan tillägga att min pappa gick bort för 5 år sedan och att jag går på psykofarma. Går på lithium abilyfy och zyprexa mot psykoser.

Så varför känner jag ingen empati? polaren ringde idag och skulle till sjukhus och det jag fick ur mig va "jag är ledsen" men kände liksom inget allt vara bara falskt..
Citera
2017-06-06, 12:47
  #2
Medlem
Ravenboxs avatar
Verkar som du intalar dig själv att du är psykopat för att det är häftigt.

Jag har väldigt mycket empati och kärlek, trots att jag är "anti-social narcissist".

Jag tror inte du vet vad empatilöshet är egentligen, jag reagerade också märkligt på terrorattentatet i stockholm till exempel och uttryckte högt på bussen när jag satt där med en bekant "Äntligen!", för att några minuter senare komma på att mitt ex kunde varit med bland offren, då vände mina tankar fullständigt och jag insåg att det var hemskt det som skedde. Empatistörda människor som jag själv är fan mer äkta än "friska".

Empati är ett ord som används av hycklare i min mening. "Empatiska" människor säger saker som "alla människor har samma rätt och värde". Lika ironiskt att säga så som att gå på utestället "solidaritet" och gå förbi 3-4 uteliggare och tänka "jävla förlorare". (Ja vet, PK-magnus betner, men vissa saker har han till och med rätt i)

Anledningen till varför "empatiska" människor lurar sig själva är att dom i ena stunden kan säga "alla människor har samma rätt och värde", medan om dom fick välja att rädda livet på sina nära och kära, som inte ens behöver vara fler än 10 stycken, och välja mellan att rädda livet på dom och 100.000 barn i indien så hade det helt plötsligt varit väldigt lätt att välja.

Tycker det var riktigt kul att se när ett gäng SD:are frågade någon kommunist-fitta/världsmedborgare om hur han ställer sig till att rädda livet på sin egen mamma vs. rädda livet på någon random människa varpå han säger "det hade varit omöjligt för mig att välja".
https://www.youtube.com/watch?v=TUvZ1LfM0Hs

Jag mår inte dåligt utav min "empatistörning", jag förstår inte ens varför man skall känna någon annans känslor om man själv inte har drabbats.
Det är slöseri på energi och är falskt som du säger.

Folk är verkligen dumma i huvudet. Och ryggradslösa hycklare på det. Därav min signatur-text.

Be real fuckers.
__________________
Senast redigerad av Ravenbox 2017-06-06 kl. 12:51.
Citera
2017-06-06, 13:15
  #3
Medlem
RagingHippies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ravenbox
Verkar som du intalar dig själv att du är psykopat för att det är häftigt.

Jag har väldigt mycket empati och kärlek, trots att jag är "anti-social narcissist".

Jag tror inte du vet vad empatilöshet är egentligen, jag reagerade också märkligt på terrorattentatet i stockholm till exempel och uttryckte högt på bussen när jag satt där med en bekant "Äntligen!", för att några minuter senare komma på att mitt ex kunde varit med bland offren, då vände mina tankar fullständigt och jag insåg att det var hemskt det som skedde. Empatistörda människor som jag själv är fan mer äkta än "friska".

Empati är ett ord som används av hycklare i min mening. "Empatiska" människor säger saker som "alla människor har samma rätt och värde". Lika ironiskt att säga så som att gå på utestället "solidaritet" och gå förbi 3-4 uteliggare och tänka "jävla förlorare". (Ja vet, PK-magnus betner, men vissa saker har han till och med rätt i)

Anledningen till varför "empatiska" människor lurar sig själva är att dom i ena stunden kan säga "alla människor har samma rätt och värde", medan om dom fick välja att rädda livet på sina nära och kära, som inte ens behöver vara fler än 10 stycken, och välja mellan att rädda livet på dom och 100.000 barn i indien så hade det helt plötsligt varit väldigt lätt att välja.

Tycker det var riktigt kul att se när ett gäng SD:are frågade någon kommunist-fitta/världsmedborgare om hur han ställer sig till att rädda livet på sin egen mamma vs. rädda livet på någon random människa varpå han säger "det hade varit omöjligt för mig att välja".
https://www.youtube.com/watch?v=TUvZ1LfM0Hs

Jag mår inte dåligt utav min "empatistörning", jag förstår inte ens varför man skall känna någon annans känslor om man själv inte har drabbats.
Det är slöseri på energi och är falskt som du säger.

Folk är verkligen dumma i huvudet. Och ryggradslösa hycklare på det. Därav min signatur-text.

Be real fuckers.

*Rymdkram och kärleksbombning
Citera
2017-06-06, 13:20
  #4
Medlem
Ravenboxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RagingHippie
*Rymdkram och kärleksbombning
Fy fan. Påminn mig inte om hur dessa världsmedborgare yttrar sig på sociala medier.

Kastrerade män och förvirrade kvinnor kan hålla sig till sådant, dom kommer ändå sållas ut för eller senare.
Citera
2017-06-06, 16:55
  #5
Medlem
Nej, slå av Dexter och gå ut i solen lite och träffa folk istället.

Börjar bli lite "When you were partying I studied the blade"-varning över den här tråden. Du ser nog ut som han på bilden med.

http://i.imgur.com/CyFyMRL.jpg
Citera
2017-06-08, 11:37
  #6
Moderator
ofays avatar
Medicin och hälsa --> Psykologi: allmänt
/Moderator
Citera
2017-06-13, 08:06
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snortakaffe
hej, jag känner aldrig empati snarare tvärtom.. När jag hörde det som hände i England av en polare blev jag glad inombords några sekunder men visade inte det. Så där är det för mig när något dåligt händer..
Kan tillägga att min pappa gick bort för 5 år sedan och att jag går på psykofarma. Går på lithium abilyfy och zyprexa mot psykoser.

Så varför känner jag ingen empati? polaren ringde idag och skulle till sjukhus och det jag fick ur mig va "jag är ledsen" men kände liksom inget allt vara bara falskt..

Energitjuvar och avundsjuka människor känner inte empati. Punkt!!
Citera
2017-06-13, 09:59
  #8
Medlem
Collegeblocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snortakaffe
hej, jag känner aldrig empati snarare tvärtom.. När jag hörde det som hände i England av en polare blev jag glad inombords några sekunder men visade inte det. Så där är det för mig när något dåligt händer..
Kan tillägga att min pappa gick bort för 5 år sedan och att jag går på psykofarma. Går på lithium abilyfy och zyprexa mot psykoser.

Så varför känner jag ingen empati? polaren ringde idag och skulle till sjukhus och det jag fick ur mig va "jag är ledsen" men kände liksom inget allt vara bara falskt..
Jag fattar inte, varför blev du glad över det som hände i England? En sak är att inte känna någonting eftersom du ändå aldrig träffat dessa offer. Men glad?

Jag tror knappast de flesta människor känner någon empati för andra, utan det är bara en akt för inte verka helt känslolös. Man undrar varför folk ens tar uppe såna här ämnen när man pratar med dem ibland. Är det för att visa sin "empati" för andra?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback