Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-06, 07:54
  #1
Medlem
Tjenare flashback!

Har börjat tröttna lite på mina köksluckor och skåp, då de är väldigt djupa och jag jämt behöver plocka ut det som står framför för att kunna ta ut det som står längre in i skåpen. Undrar ifall köpa nytt kök är det enda rätta här eller om det finns något sätt att lösa detta på ett enklare sätt?

Tack på förhand!

http://imgur.com/a/8Vm3d
Citera
2017-06-06, 08:55
  #2
Medlem
borrizs avatar
Du kan byta köksluckor och lådfronter för en relativt billig penning (jämfört med vad det kostar att byta köksinredning).
Vill du komma ännu billigare undan, så finns alternativet att få dina orginalluckor målade i en annan färg. Detta är dock ingenting du bör göra själv, utan satsa på att få luckorna sprutmålade.
__________________
Senast redigerad av borriz 2017-06-06 kl. 08:59.
Citera
2017-06-06, 09:17
  #3
Medlem
Som-Gjutens avatar
Ny spis + kaffe lattemaskin
Citera
2017-06-06, 10:28
  #4
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cowgonemad
Tjenare flashback!

Har börjat tröttna lite på mina köksluckor och skåp, då de är väldigt djupa och jag jämt behöver plocka ut det som står framför för att kunna ta ut det som står längre in i skåpen. Undrar ifall köpa nytt kök är det enda rätta här eller om det finns något sätt att lösa detta på ett enklare sätt?

Tack på förhand!

http://imgur.com/a/8Vm3d

Köksskåp har standardmått när det kommer till djup. Underskåp är 60 cm djupa för att passa till spis, diskbänk, dikmaskin osv.

Med ny inredning kan du ha lådor i underskåpen istället för luckor. Då får du mer överblick och kan lätt plocka prylar uppifrån.

Annars låter det som att du för mycket skräp. Kanske dags att rensa helt enkelt?
Citera
2017-06-06, 10:58
  #5
Medlem
Tok-Franss avatar
Utdragbara lådor där det behövs. Byt ut den rostfria bänken du har i dag till en i ek istället. Köp en hällspis. Måla om luckorna å gör något med ytan ovanför dessa också.
Citera
2017-06-06, 15:00
  #6
Medlem
Såg inte så farligt ut.

Om du har problem med att du måste plocka ut saker ur överskåpen för att komma åt det som står bakom så kan du köpa en fin pall att stå på så du slipper det.

Sen kan du ju rensa ut lite saker du sällan använder.
Citera
2017-06-26, 09:41
  #7
Medlem
Småsaker som att byta handtag kan göra massor.
Ny spis (din såg dock inte så gammal ut, jag har likadan och den är ett år gammal), ser modernare ut utan plattor.
Måla om skåpsluckorna, högblank skulle kunna passa.

Vad är det för färg på kaklet vid diskbänken? Finns kakeldekor att klistra på för en uppfräschning som är billig också.

Byt gardiner till vita

Satsa på en stil i köket så ser det också mer modernt ut
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback