Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-09, 15:33
  #73
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toduah
Jag är medveten om att ni inte är pålästa och att inget jag säger kommer påverka er ändå och jag är medveten om att ni tror detsamma fast värre om mig.

Jag har släppt detta nu, du och scientologen får hemskt gärna tro att ni har rätt, bryr mig verkligen inte. Visa att du är en man nu och släpp det du med.
Du menar att vi inte hämtat våran info från skitsiter på nätet...

Alla kan se din brist på svar och din helt avsaknad av källor för alla dina fantasier.
Vem tror du att du lurar på en debattsite med att inte svara och hävda att du släppt det?
Du har inga hållfasta argument över huvud taget så enkelt är det och du åker på så mycket pisk i debatten att det är skämskuddevarning...

Så vill du krypa tillbaka under den stenen du kom från och hela ditt ego så gör det,
men tro inte för en sekund att du lurar någon, din jävla byfåne...
Citera
2017-06-09, 15:45
  #74
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Du menar att vi inte hämtat våran info från skitsiter på nätet...

Nej, jag menar att det är precis vad NI gjort.

Ni har kommit med precis lika lite källor som jag, att ni är övertygade om att era skitsidor är bättre än mina är inte mitt problem, att ni inte är tillräckligt smarta för att inse att det här inte kommer leda någonvart är inte heller mitt problem, att någon som jobbat i MENA och inte fattar att FAE(n) och Qatar fortfarande har slavar (Kina med, men det hör inte hit) och att en scientolog inte fattar någonting borde jag dock ha räknat ut tidigare.

(nästan) Allt som skrivits oss emellan är dock personangrepp och allmänt off topic och att ni låtsas sitta på någon piedestal när ni är precis lika illa finner jag underhållande, kvalitet över kvantitet för övrigt, en vägg av text utan källa är inte bättre än en mening eller två bara för att den är längre.
Citera
2017-06-09, 20:15
  #75
Medlem
Erik Östs avatar
Muslimer plockar ju ur några russin ur den abrahamitiska judiska religionen och bara det gör den abrahamitisk.
Vad är det som ni inte vill förstå?

Att ni inte vill erkänna att ni alla som tillber en abrahamitisk religion bildar er verklighetsuppfattning på div sagoböcker bara?

Lite skämsigt va?

"Nä islam har inget med min religion att göra" försöker ni övriga försvara er med när det är samma skräp.
Citera
2017-06-09, 20:26
  #76
Medlem
Varangians avatar
Det är väl tekniskt sett enbart judendomen som är abrahamitisk. Om ens det. Judendomen som vi känner den skapades först vid den babyloniska fångenskapen ca. 500 f.v.t.
Citera
2017-06-10, 10:06
  #77
Medlem
Erik Östs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varangian
Det är väl tekniskt sett enbart judendomen som är abrahamitisk. Om ens det. Judendomen som vi känner den skapades först vid den babyloniska fångenskapen ca. 500 f.v.t.

Ja och "vi" tror att det är den första och riktiga religionen bara för att den finns bland de äldsta nedtecknade skrifterna.
Problemet är att det fanns betydligt äldre sumeriska sagokilskrifter som judarna kopierat efter sina behov för några tusentals år sedan.
Det är inte intressant för mig längre.
Jag önskar jag kunde fara minst 100 000-tals år tillbaka i tiden i historien för att ta reda på människans riktiga story men tyvärr går inte det så man får tiga , lida och uthärda när religiösa försöker hävda SIN sanning.
Bara å stå ut! :lol:
Citera
2017-06-10, 14:34
  #78
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varangian
Det är väl tekniskt sett enbart judendomen som är abrahamitisk. Om ens det. Judendomen som vi känner den skapades först vid den babyloniska fångenskapen ca. 500 f.v.t.

Det blir en fråga om vilka kriterier man väljar att använda.

Vilket i sin tur ledar till det vanliga käbblandet mellan olika typer av pådyvlande teism om vem som är dom "riktiga" si-eller-så-teister.
Citera
2017-06-26, 09:09
  #79
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Du är inte större som människa än att du njuter om du kränker andra människor?
Du menar som Mohammed var? =)
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Du måste vara ett riktigt jävla psykfall.
Precis som Mohammed då? =)
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Men du har fel om mig då du tar för givet att bara för att man påpekar att du inte vet vad du talar om så är man en menamuslim eller en islamursäktare...
Du låter som en och pratar som en så jo det är du!
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Jag är inget av det utan påpekar bara att du snackar en massa skit och inte vet vad du talar om.
Jahaa, det är mig det är fel på. inte Islam och folk som gör allt för att suga dess kuk?
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Men svara nu på min fråga eller är du så obildad att du inte kan det du som hävdar att du läst så mycket...
Var så god.
Vad ska jag svara på. Du är ju inte intresserad av att se mina svar, du är bara ute efter att påvisa att kristendomen är värre än islam och därav ska vi låta islam vara ifred. Vilket är efterblivet.
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Problematiken att deras hävdande i koranen inte överensstämmer med verkligheten den delas ju med alla religioner det är inget unikt. Eller menar du att universum skapades på 6 dagar med liv och allt och jorden är inte äldre än 6000/10.000 år?
Du pratar en massa smörja.

Problemet är inte vad jag tror. Problemet är att Mohammed självutnämnd som en profet av gud i samma linje som jesus och moses. Vilket även då inte var accepterat av kristna eller judar. Därav fick Mohammed se till att kriga och terrorisera fram sin religion. För hade det verkligen varit ett sändebud av gud hade han inte behövt erövra och få folk att underkasta sig honom. Återigen HONOM, inte gud!

Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Och du har inte läst mycket, man är inte så obildad som du uppvisar dig då.
Du har kanske läst lite på siter som wikiIslam eller siter som hämtat sin info därifrån. Inget fel i det men vad de saknar är att de aldrig sätter in fakta i sin kontext vilket man behöver göra för att förstå saker.
Subjektivt tyckande.
Skulle säga att det är sunt och objektivt tyckande. Subjektivt är sånt som någon försöker få fram som sanning, men som inte stämmer för någon annan. Återigen, precis som Mohammed. Så mycket som du inte tycker om mig, tänk vad du hade tyckt om mohammed =)

Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Säger de att det är samma gud är det så och för de som håller med.
Om det nu vore samma gud hade de inte kallat sig själva muslimer, utan judar eller kristna!

Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Med mindre än att du trollar fram gud själv och får en förklaring.
Märkligt är dock att texten gavs av ängeln Gabriel om det inte var samma gud...

Jo, ängeln Gabriel kom till mig igår när jag var hög. Han sa att Mohammed ljög. Mitt uppdrag i livet är att deislamisera världen. Gud har sagt det. Tro mig, eller så kränker du mig och min tro.

Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Att tolkning och beteende ändras över tid är ju något alla religioner genomgår mest den kristna så varför gnäller du på muslimerna när de reviderar kristendomen med nödvändiga reformer för att den skulle funka i deras samhälle?

För att människan styr över religioner och ideologier. Och alla ideologier och religioner kan utsätta människor för otrolig grymhet. Skillnaden är att Kristendomen i grund och botten har ett budskap som inte förespråkar krig. Judendomen har i grund och botten inte ett system för krig. Båda sätter en gud över människan. Islam däremot förespråkar krig! Islam sätter muslimer och Mohammed före gud och andra människor. När det är i text och klarspråk, och inte enbart av historiska människor som kommit och gått som misstolkat för egen vinning, ser du då inte problemet? ser du då inte hur falsk och annorlunda det är?

Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
För att kristendomen skulle funka här i väst tog man bort förbudet att äta griskött. Gud vart en schysst polare med Jesus och inte längre en paranoid narcissistisk psykopat.
Läs bibeln igen och sluta lyssna på idioten Betnér.
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Kvinnliga präster finns numera, fast de skulle tiga i församlingen.
Vad bra. Gå och fixa slöjan och allt annat emot kvinnor i islam. Sluta tänka på all makt kyrkan förlorat, och börja se vilken makt islam har vunnit.
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Många stycken i bibeln skall numera läsas bildligt då den totalt motbevisas av vetenskapen eller är helt enkelt för motbjudande.
Så då kan vi sluta fokusera på bibeln och se alla guds order som är direkt motbjudande, i vers efter vers, kapitel efter kapitel i koranen. Vad är värre, berättelser om hur gud är och varför vi ska frukta han. Eller direkta order från en påtvingad gud av en maktgalen man som vill erövra sin omvärld genom terror? Börjar du nu se hur det inte kan vara samma gud?!
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Vi skall t.ex inte stena olydiga barn längre eller bränna new agare eller folk från andra religioner som missionerar eller feltolkar bibeln på bål.
Vilket är ännu ett framsteg. I islamiska delen av världen samt nu tyvärr även i väst, verkar det ha gått bakåt. Bör vi inte fokusera på det?

Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Så vad gnäller du på muslimerna för när de gjorde för 1300 år sedan det som vi gjort sedan kristendomens början, du är bara obildad och okunnig i frågan och har okritiskt läst in dig på ofiltrerad kritik mot islam i din nöd att hitta något att hata men du framstår ju bara som en byfåne när du kan så lite.

Klart jag hatar Islam. Det borde varje fri människa som har kvar en hjärna göra. Och jag gnäller för att det kristendomen gjorde är exakt det. VAR! Alltså Historia! Islam är här idag och nu och har utan jämlikhet gjort massvis med dåliga saker i religionens namn och fortsätter göra det utan att någon vågar sätta stopp för det!

Sen ska jag även lägga till att kristendomen inte hade varit lika avskyvärd om det inte vore för trycket av islam. Vi hade aldrig behövt åka och utforska nya länder och hitta andra marknader och resurser om det inte vore för islam. Det finns så mycket fakta och kritik mot islam och dess värld som kommer fram nu som inte tidigare diskuteras. Det är väldigt mycket på en gång, så jag kan förstå att folk som dig inte vill eller kan ta in allt. Allt skit som kristendomen stått för är ett direkt resultat av en omvärld i kaos. Varför var den i Kaos..ISLAM! Du får själv forska och se den röda tråden. Men som en ledtråd. Under Christopher Columbus tid var handelsskepp tvungna att åka runt hela Västafrika för att komma till Indien. Istället för att åka igenom Suezkanalen. Du kan ju börja spekulera i det.

Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Har träffat många idioter som du och alla verkar tro som du att pratar man en massa skit så kan man ju inte ha fel för man påstår ju en mängd saker...
Men som jag visat har du ju noll pejl på något.
Bara en massa trams.

Den enda person i historien som var värre i krig än vad Mohammed var, är Ghenkis Khan! Hade mongolerna följt Hans fotspår idag hade vi också varit emot det. Men det gör de inte.

Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Om hon nu var 9, 13 eller 16 så på vilket sätt har det för relevans för något?

Relevansen är för att se Mohammeds karaktär. Om han bara följde med strömmen, vad är det då för profet?
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Medelåldern för kvinnor i Palestina runt Jesus tid att ingå äktenskap var runt 12-13 år.
Men många var mycket yngre och man bedrev "älskog" mycket tidigt.

Om vi idag förstår att det är fel, hur kan då en profet som bör vara över sina medmänniskors moral, acceptera detta? Och dessutom själv delta i sånt som bör anses vara omoraliskt?

Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Så vad är din poäng att Mohammed var en storsint och fin man som väntade tills tösen var 9 år till motsats till vad judar tydligen tyckte var kutym på den tiden?

Storsint? Seriöst? Är du verkligen så efterbliven? Isåfall är jag storsint som orkar svara på ditt jävla stycke, mening efter mening.

Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Hur gammal tror du kristendomens jungfru Maria var när hon bar Jesus?
Troligen just en 12-13 år.

Hon var 15-26 enligt historiker. Men hon levde 600 år tidigare. Så än en gång, utvecklingen går bakåt.

Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Så du tror du förolämpar någon genom att hävda något som var allmänt kutym i området och är välkänt... Du är inte lite korkad du inte.
Så det får bli du som snaskar på den kotten, byfåne där.

Du var emot de gamla traditionerna och sederna i kristendomen precis. Men du vill inte kritisera och anser det vara förolämpning att kritisera pedofili? Din dubbelmoral och islamofili äcklar mig!

Nu är jag klar med dig!
Citera
2017-06-26, 10:11
  #80
Medlem
o0Halal0os avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kopparbergaren
Kloka ord till en sinnesförvirrad magsårssjuk smygmuhammedan


Token du försöker övertyga med förnuftsresonemang, har sannolikt genomgått den förberedande hjärntvättsprocessen i någon radikal källarmoské.

I samma kompetensklass finns forummuhammedanerna Nutid & Grelin samt ärkepuckot ahyw.

Gemensamt för alla dessa medvetandeprogrammerade stollar är att de vägrar debatten om islams centralgestalt muhammed (mhbih).

De blundar för att islams kultgestalt var en brutal och blodbesudlad krigarhövding som med svärdet betvingade den arabiska halvön.

Dårarna tror att koranen i sin helhet är guds ord förmedlade av ärkeängeln gabriel till den hallucinerande muhammed.

De inser inte det orimliga i att en allsmäktig gud utom tid och rum, skickade krigshistorier från arabiens 600-tal till alla människor i alla tider i alla länder.

De begriper inte det groteska i att en allsmäktig gud utom tid och rum skickade sitt sista budskap till alla människor i alla tider i alla länder skrivet på forntidsarabiska.

De finner sig i de här galenskaperna

http://www.islamguiden.com/arkiv/Hur...tfor_bonen.pdf

De bedjande muhammedanerna måste be på arabiska oavsett om de förstår språket eller inte.

De bedjande muhammedanerna måste genomgå en komplicerad tvagningsritual för att bönen ska bli giltig för deras gud.

De bedjande måste genomföra bönen medan de utför massor med rent komiska gestikuleringar för att deras gud ska acceptera bönen.

http://www.islamguiden.com/hurbon.shtml#.WVDBY-vyiUl

http://www.islamguiden.com/bonenisla...l#.WVDBguvyiUl

http://www.ikfm.se/ig/salah.pdf

Länkarna går till muhammedanernas bruksanvisning för bön.
Citera
2017-06-26, 10:22
  #81
Medlem
Muhammed, Jesus och Moses var alla släkt med varandra om man tror på fantasifigurer.
Citera
2017-06-26, 22:43
  #82
Medlem
Ahyws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kopparbergaren

Hon var 15-26 enligt historiker. Men hon levde 600 år tidigare. Så än en gång, utvecklingen går bakåt.



Nej, Maria var inte 15-26 år.

Det mostäger all antik/judisk äktenskapsed.

Maria var 12-13 år gammal.

Citat:

One very remarkable thing about Mary is that she would almost certainly have been 12-14 years old when the angel Gabriel appeared to her. We know this because the common custom at that time was for girls to marry early, at that age.

In ancient Israel, girls married in their teens, even early teens. [2] For Mary to be betrothed (engaged) but not yet formally married, yet old enough to have and nurse the Messiah, she would have been 12-14. The Zondervan Pictorial Encyclopedia of the Bible points out, “It appears that both boys and girls were married very young. Later [after the New Testament period] the rabbis fixed the minimum age for marriage at twelve for girls and thirteen for boys.” [3]


Marrying young was the custom in many ancient cultures. Two cultures that had particular influence on the biblical world were the Greeks and Romans. Isomachus, a character in the Greek writer Xenophon’s Oeconomics, mentions that when he married his wife, she was not yet fifteen. [7] Roman girls also married very young, sometimes even before puberty. [8]

Women married early because it was they who bore the children who continued the family line and provided economic strength and physical protection for the family, and it was generally desirable to have many children. Furthermore, lots of children died young, and many women died in childbirth.

We know from Matthew and Luke that Mary was a virgin, and had never been married before, so her marriage age would have been set by common custom.

Also, as was common, Mary had a large family, with at least seven children. Her male children were Jesus, James, Joseph, Simon and Judas (Matt. 13:55), and she had at least two daughters, for Jesus had “sisters” as well as brothers (Matt. 13:55 and 56). [9]


__________________
Senast redigerad av Ahyw 2017-06-26 kl. 22:54.
Citera
2017-06-26, 23:16
  #83
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahyw
Nej, Maria var inte 15-26 år.

Det mostäger all antik/judisk äktenskapsed.

Maria var 12-13 år gammal.

Och detta intern-käbblande i abrahamismen om vissa centrala teologiska kvinnnors ålder ledar vart?
Citera
2017-06-27, 00:03
  #84
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Och detta intern-käbblande i abrahamismen om vissa centrala teologiska kvinnnors ålder ledar vart?

Skrev fel. Hon var 15-16, nr Jesus föddes.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback