Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-06-13, 11:52
  #13
Medlem
smellyproofs avatar
Jag har en fråga som kanske passar i tråden.

Vilken pk-näring till blomm utomhus rekommenderas om man vill ha det bästa ekologiska alternativet? Kogödsel till vegg brukar det ju ofta snackas om men pk näring?
Citera
2017-06-13, 16:41
  #14
Medlem
till TS jag skulle rekommendera dig GHE näring det är ett tre stegs kit typ.
Citera
2017-06-18, 17:05
  #15
Medlem
GreenGreens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seanprice
Det var inte svaret jag sökte, jag ska inte göra någon utomhusodling och hålla på att pissa på plantorna Tänkte om det fans någon här som var lite kunnig ang näring. Vart har alla kunniga svenska growers tagit vägen? Swecan är dött och nivån här speciellt sen exil försvann har ju varit riktigt låg..

Du verkar ha rökt något för bra för att komma med något vettigt.. Jag vet inte vad plast plaskor är riktigt
Urin har ett skyhögt värde av N varpå att det går utmärkt att använda vid veggning. Det enda negativa är doften. Du kissar inte på plantan, utan du späder ut det med ca 10x vatten. Dvs 1dl på 1 liter. Använd alltid färskt kiss.

cana's råd är både effektiva och organiska, PK gödsel kan du hämta hos plantagen för en spottstyver tex.

Det är dina cash så kasta ut dem på inbillad säkerhet, odling är inte billigt så varför välja en utspädd blackstrap molasses i en fancy flaska för ockerpriser när det finns organiska utmärkta alternativ som är välbeprövade av odlare världen över (oavsett plantor) ?

Sedan ditt ignoranta svar visar ju direkt hur jävla oinsatt du är i vad plantor behöver och bara sväljer vad grow shopsen tutar i dig.
Citera
2017-06-19, 00:12
  #16
Medlem
Frawjons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seanprice
Så ni menar alltså att urin eller näring med fel ratio NPK som man dessutom inte kan anpassa efter veg/blom skulle vara bättre än att använda specialanpassad cannabisnäring och rätt NPK och PH?

Eller förstår ni mig fel? Jag har alltså inte hittat ett bagseed som jag ska plantera i en petflaska under en glödlampa utan en riktig odling. Eller är inte ambitionsnivån inte högre här?

Jag kan såklart ha fel, det kanske fungerar att pissa på dom, ge dom hallonsaft eller vilken näring som helst med fel NPK ratio för att öka yeld men jag tvivlar..

1 del piss och 10 delar regnvatten är alldeles utmärkt näring och helt gratis.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback