Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-05, 22:25
  #1
Medlem
Moffegrevs avatar
Jag och tjejen tänkte ta en vecka i ett av de följande resmålen:

Kroatien (kusten), Sardinien eller Montenegro.


Vi är båda ca 30 och tänkte kombinera strand med lite hyrbil, eventuellt vandra i bergen om det finns några. Vilket av de ställena jag listat har bäst priser, godast mat, billigast hotel och känns mest värt att åka till? Ett stort plus är givetvis om stället inte är fullsmockat med charterturister eller tyskar i speedos.

Fram med för- och nackdelar för de tre resmålen ni som varit där!
Citera
2017-06-05, 23:04
  #2
Medlem
Har varit i Kroatien med ungefär samma upplägg som du. Hyrbil o resa runt lite. Ligger här nu på hotell sista kvällen på norra Sardinien. Montenegro har jag inte varit i. Men av Kroatien och Sardinien så måste jag slå ett slag för Sardinien. Vi har varit här med hyrbil och rest omkring i ca 10 dagar. Helt fantastiska stränder och trevliga människor. Norra sidan är definitivt att föredra om ni vill undvika värsta trängseln och turister i överflöd. Boka ett bord på agriturismo Codula Fuili om ni passerar. Helt fantastisk liten restaurang som lever upp på kvällen med hemlagad billig mat i toppklass. Jag skulle kunna tips om många andra saker men den stack ut. Kroatien lämnade åtminstone på oss ett lite mer anonymt intryck men prisnivån var något lägre. Italien kostar en slant. Nackdel Italien är också att de alltid försöker blåsa dig med hyrbilsavtal. Förboka och stå på sig gäller. Jag har alltid fått betala det dubbla mot offererat.. även denna gång. Men det är det något med vattnen här. De är blåa kristallklara och det känns som om det är fullt med liv o fiskar att kika på och det är rent i naturen. Vi har en viss förkärlek för Italien måste jag erkänna. Men jag vågar ändå lova att Sardinien lämnar ett större intryck än Kroatien. För ca. 2000kr kan ni även hyra en mindre motorbåt i någon av marinorna och utforska mer orörda stränder själva. Kan verkligen rekommenderas om havet är lugnt.
Citera
2017-06-06, 00:18
  #3
Medlem
Det finns ingen plats som kan motsvara stränderna på Sardinien i Europa.
Men det kostar.
Balkanländerna är såklart ett helt annat pris.

Ta dig tid att åka till Villasimius.
Ni kommer inte att ångra er.
Citera
2017-06-06, 02:14
  #4
Medlem
vart i kroatien. i Zadar men hyrde bil körde ner till Split och ön Krk
billig mat o boende
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2845882

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback