Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-05, 19:15
  #1
Medlem
goosehunters avatar
Listen som löper vid sidan om framrutan på min bil har lossnat o rest sig upp. Under sitter det 3st gula plastclips. Men jag får inte listen att sätta sig. Har prövar att trycka ner den, banka på den. Kasa den framåt, kasa den bakåt. Men den hakar inte fast i klipsen hur man än gör. Ändå ser clipsen hela ut. Hur fan kan en list lossna på en bil. Typisk runken volvo kvalite. Och hur får man dit den?
Citera
2017-06-09, 15:42
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goosehunter
Listen som löper vid sidan om framrutan på min bil har lossnat o rest sig upp. Under sitter det 3st gula plastclips. Men jag får inte listen att sätta sig. Har prövar att trycka ner den, banka på den. Kasa den framåt, kasa den bakåt. Men den hakar inte fast i klipsen hur man än gör. Ändå ser clipsen hela ut. Hur fan kan en list lossna på en bil. Typisk runken volvo kvalite. Och hur får man dit den?

Har du fått rutan bytt eller en kanske en tidigare ägare? Jag hade samma problem på min v60, nån skitverkstad bytte rutan för en tidigare ägare och brydde sig inte om att byta clipsen på listerna och då uppstod samma fenomen som för dig.

Hursom, bara att gå in eller ringa till en volvoverkstad och beställa nya, hur lätt som helst att byta. Kostade typ nån hundring för en sida om jag inte minns fel.
Citera
2017-06-17, 10:49
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goosehunter
Listen som löper vid sidan om framrutan på min bil har lossnat o rest sig upp. Under sitter det 3st gula plastclips. Men jag får inte listen att sätta sig. Har prövar att trycka ner den, banka på den. Kasa den framåt, kasa den bakåt. Men den hakar inte fast i klipsen hur man än gör. Ändå ser clipsen hela ut. Hur fan kan en list lossna på en bil. Typisk runken volvo kvalite. Och hur får man dit den?
Låter som bilen varit på Ryds bilglas...
Min V70 råkade ut för samma sak efter besök hos Ryds, dock flög min list av.
Åk till Volvo eller en riktig bilglasfirma så byter dom clipsen snabbt o enkelt. Kan inte kosta speciellt mycket heller.
Citera
2018-05-10, 08:39
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av albypeter
Låter som bilen varit på Ryds bilglas...
Min V70 råkade ut för samma sak efter besök hos Ryds, dock flög min list av.
Åk till Volvo eller en riktig bilglasfirma så byter dom clipsen snabbt o enkelt. Kan inte kosta speciellt mycket heller.

Därför man ska hålla sig till märkesverkstad.
__________________
Senast redigerad av Libidi 2018-05-10 kl. 08:45. Anledning: Märkesverkstad
Citera
2018-07-14, 18:50
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Libidi
Därför man ska hålla sig till märkesverkstad.
Ja eller i vart fall inte gå till Ryds bilglas...
Citera
2018-07-15, 10:24
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goosehunter
Typisk runken volvo kvalite.

haha, jo det är därför väldigt många v70 fortfarande rullar efter 40-50.000 mil
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback