Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-05, 13:53
  #1
Medlem
Sitter på en Mac 2015 och chrome där det plötsligt börjat dyka upp popups vid varje tryckning. Har Adblock och Poper Blocker. Men det fortsätter ändå. Kollat inställningar m.m. Finns det något proffs kan kan hjälpa mig bli av med detta?

Tusen tack på förhand!
Citera
2017-06-05, 15:25
  #2
Moderator
Rassas avatar
Kan vara nån Ad Ware du råkat få installerad. Ladda ner och kör Malwarebytes: https://www.malwarebytes.com/mac/
Citera
2017-06-05, 15:35
  #3
Medlem
Dieselsniffarns avatar
Kör zemana istället för malwarebytes. Hittade en massa adware på min som inte malwarebytes tog.
(Om det nu finns till mac)
Citera
2017-06-05, 15:38
  #4
Moderator
Rassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dieselsniffarn
Kör zemana istället för malwarebytes. Hittade en massa adware på min som inte malwarebytes tog.
(Om det nu finns till mac)


Finns inte till Mac. Och Malwarebytes tar mig veterligen all känd Adware som kan lusa ner en Mac. Har i alla fall hittills inte missat att ta bort nåt med det programmet.
Citera
2017-06-05, 15:52
  #5
Medlem
Finns Malwarebytes gratis? Varför har det blivit såhär? Haft den i 2 år utan problem och så kom det bara? Är dessutom på min jobbdator som jag använder mycket mer sällan än min privata.
Citera
2017-06-05, 15:53
  #6
Medlem
malwarebytes finns ju bara till Windows och jag har mac!
Citera
2017-06-05, 16:44
  #7
Moderator
Rassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lahovary
malwarebytes finns ju bara till Windows och jag har mac!

Mac-version: https://www.malwarebytes.com/mac/

EDIT: samma länk som i mitt förra inlägg. Testade du ens att ladda ner och installera?
__________________
Senast redigerad av Rassa 2017-06-05 kl. 17:20.
Citera
2017-06-05, 19:43
  #8
Medlem
Dieselsniffarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rassa
Finns inte till Mac. Och Malwarebytes tar mig veterligen all känd Adware som kan lusa ner en Mac. Har i alla fall hittills inte missat att ta bort nåt med det programmet.
Jag körde först malwarebytes, hade ftf problem med att chrome bytade startsida och random redirects. Så googlade rundor lite och testade zemana. Tog bort skiten och inte haft problem sedan dess. Kanske bara var jag som hade otur.
Störde mig också på att mwb reagerade på allt förutom malware
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback