Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-06-28, 21:29
  #13
Medlem
Jag började på 25 för en månad sedan. Gick efter en v upp till 50.
Därefter provade jag 100mg... Men då blev jag helt yr i skallen och glömde saker och blev allmänt korkad.

Gick tillbaka till 50 och nu mår jag jätte bra.
Måste tillägga att jag gymmar nästan varje dag vilket gör att mina hormoner och allmänna hälsa är god.

Kan starkt rekommendera att alla borde träna!!!!!!!!
Citera
2017-06-29, 11:38
  #14
Medlem
godhetsapostelns avatar
Sertralin kan inte befria någon från GAD. Möjligen stänga av och ge kroppen semester.
GAD handlar om att systematiskt överanalysera ex "tänk om bron rasar", "tänk om hissen stannar".....gaddare är i regel även ute i periferin och oroar sig för saker dom inte kan påverka "Världsekonomin", "oljeförsörjningen" (inget skämt).
Det här är naturligtvis inget som någon medicin i världen kan påverka annat än genom att direkt droga någon.

Vad som har hjälp mig är förståelsen av varifrån dessa tankemönster kommer. Det var min mamma som präglat alla 3 syskon att livet var en farlig plats. Det plus att jag lärde mig om hur gaddare fungerar (t.ex. är ute i periferin). Det är i första hand sånt som befriat mig från min GAD.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback