Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-05, 10:42
  #1
Medlem
Citat:
Personal på ett HVB hem i Åmål drack alkohol och festade med en minderårig som bodde på HVB-hemmet. En av dem har också haft en intim relation med den minderårige.

Någon i Åmål som vet vilka det här kan röra sig om?

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/va...ge-en-lapdance
Citera
2017-06-05, 10:47
  #2
Medlem
Japhys avatar
Batikhäxor och hazarer.
Citera
2017-06-05, 10:48
  #3
Medlem
Har skrivit i den andra tråden att jag begärt ut kopia på Lex Sarah anmälan. Fick svar fort:
Hej,

Vidarebefordrar ditt mejl till vår kommunikatör Jan Andersson.
Han finns även på telefon: 0532-17361.


Med vänliga hälsningar
Lena Håkansson
Citera
2017-06-05, 11:24
  #4
Medlem
Den tråden du hänvisar till berör inte den här händelsen specifikt. Här diskuterar vi brottet i sig inte I&I politik!
Citera
2017-06-05, 12:40
  #5
Medlem
Erik Östs avatar
Förmodligen inga barn inblandade.
Citera
2017-06-05, 12:42
  #6
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Batikhäxor och hazarer.
Vet du eller gissar du? Alla HVB-hem bebos ju inte av ensamkommande.
Citera
2017-06-05, 12:58
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kentafredriksson
Har skrivit i den andra tråden att jag begärt ut kopia på Lex Sarah anmälan. Fick svar fort:
Hej,

Vidarebefordrar ditt mejl till vår kommunikatör Jan Andersson.
Han finns även på telefon: 0532-17361.


Med vänliga hälsningar
Lena Håkansson


Vilken tråd har du skrivit om detta förut ?
Citera
2017-06-05, 13:44
  #8
Medlem
OliverCromwells avatar
"Minderåriga" skriver SVT.

Samtidigt vet vi att 3 av 4 av dessa "minderåriga" är vuxna män.

Citera
2017-06-05, 13:55
  #9
Avstängd
Innerfittefetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Vet du eller gissar du? Alla HVB-hem bebos ju inte av ensamkommande.
Då det enligt statstik är drygt 90% ensamkommande på våra HBV hem är ju sannolikheten för en sån väldigt stor. Då det dessutom verkar otroligt att personal skulle dricka alkohol med andra intagna så sätter jag mina slantar på ensamkommande.
Citera
2017-06-05, 14:01
  #10
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Innerfittefett
Då det enligt statstik är drygt 90% ensamkommande på våra HBV hem är ju sannolikheten för en sån väldigt stor. Då det dessutom verkar otroligt att personal skulle dricka alkohol med andra intagna så sätter jag mina slantar på ensamkommande.
Visst. Men min poäng var att jag ville ha svar på om postaren lade fram det som ett påstående eller som en gissning. Om det är ett påstående innebär det att postaren förmodligen har mer info att komma med, och det vore ju intressant att få ta del av det.
Citera
2017-06-05, 14:05
  #11
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Det intressanta med om ett sånt här fall kommer upp i domstol är ju att den aktuella batikhäxan & hennes advokat kommer att göra allt för att få åldern på hazaren uppskriven, för att slippa ett pedofili-åtal.
Citera
2017-06-05, 14:43
  #12
Medlem
Det verkar vara snarare regel än undantag att medelålders kvinnor tar för sig av "pojkarna". Hur tror ni det hade låtit om medelålders svenska men har hand om unga invandrarkvinnor?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback