2017-06-05, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flugrekorder
Om han nu i grund och botten är bitter? Jag tycker han mer verkar som en kravmaskin. Han kan sina rättigheter och när Socialtjänsten börjar ställa krav på att han ska jobba.. ..så slår det slint för han.

Aktbilaga 66, sida 146

Sicken jävla tomte, vill ha 45 mille för att han tycker att han är värd det?
Citera
2017-06-05, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LMOH
Någon som vet vem det är?

(FB) 35-årig man misstänks för telefonsabotage/"DNS attack" på SOS Alarm m.fl.
Citera
2017-06-05, 21:59
Medlem
PrimusPiluss avatar
Inget märkligt, inget att bry sig om, bara lite mer mångkultur
Citera
2017-06-05, 22:15
Medlem
OmneHomoMendaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regentia
Nyhetsstoffet här passar bättre i missförhållanden och korruption i offentlig verksamhet än att en psyksjuk tomte spam-ringer olika instanser, IMO.

Måste fråga, vilken hjälp behöver den här personen?
Citera
2017-06-05, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OmneHomoMendax
Måste fråga, vilken hjälp behöver den här personen?

Psykiatrisk skulle jag tro.
Citera
2017-06-06, 11:08
Medlem
OmneHomoMendaxs avatar
Citat:
Psykiatrisk skulle jag tro.

Finns tyvärr ingen hjälp att få där, inte för att de inte vill, utan för den medicinska vetenskapen varken hittat bot eller bättring. Med stor sannolikhet lider person av en personlighetsstörning som varken hjälps av mediciner eller psykologiska behandling.
Citera
2017-06-06, 11:17
Medlem
Citat:
Finns tyvärr ingen hjälp att få där, inte för att de inte vill, utan för den medicinska vetenskapen varken hittat bot eller bättring. Med stor sannolikhet lider person av en personlighetsstörning som varken hjälps av mediciner eller psykologiska behandling.

Känns som det börjar gå off topic att diskutera psykiatrins verkningssgrad och Hannas åkommor, men... jag är rätt säker på att det inte rör sig om en personlighetsstörning utan snarare vanföreställningar, för vilka antipsykotiska mediciner brukar fungera bra.
Citera
2017-06-06, 11:27
Medlem
Hur gick DNS-attacken av SOS alarm till?
Citera
2017-06-06, 14:26
Medlem
Qebuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LMOH
Någon som vet vem det är?
Läs tråden.
Citera
2017-06-06, 15:52
Medlem
OmneHomoMendaxs avatar
Citat:
Känns som det börjar gå off topic att diskutera psykiatrins verkningssgrad och Hannas åkommor, men... jag är rätt säker på att det inte rör sig om en personlighetsstörning utan snarare vanföreställningar, för vilka antipsykotiska mediciner brukar fungera bra.
Inte off-topic. Om han skulle ha vanföreställningar som del av psykos eller schizofreni, då är det relevant för påföljden. Nu har jag dock inte läst om att det rör sig allvarlig psykisk störning. Tänkbart är vanföreställningsyndrom, han tycks ha övervärdiga och ev grandiosa tankar. För min del är tråden intressant av just denna orsak, hur samhället ska hantera och bemöta individer likt denna. För det finns fler personer med liknande problematik, till exempel gryningspyromanen (där den huvudsakliga skillnaden är metoden).
Citera
2017-06-06, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hominem
Hur gick DNS-attacken av SOS alarm till?

Ingen DNS-attack, DoS med hjälp av autouppringningsappar.

Citat:
Inte off-topic. Om han skulle ha vanföreställningar som del av psykos eller schizofreni, då är det relevant för påföljden. Nu har jag dock inte läst om att det rör sig allvarlig psykisk störning. Tänkbart är vanföreställningsyndrom, han tycks ha övervärdiga och ev grandiosa tankar. För min del är tråden intressant av just denna orsak, hur samhället ska hantera och bemöta individer likt denna. För det finns fler personer med liknande problematik, till exempel gryningspyromanen (där den huvudsakliga skillnaden är metoden).

Ja det är väl vagt sammankopplat men att hålla på och sia om hur väl psykiatrin fungerar i odiagnosticerade fall eller vilken sjukdom en människa har utifrån förhör och förundersökningsprotokoll har en stor risk att spåra ut.

Jag håller däremot fullständigt med dig om att det kommer bli intressant att se om Hanna får en psykiatrisk undersökning i samband med åtal/dom. I min värld ska han få vård och borde ha fått det för länge sedan, eventuellt med tvång. Hur man gör gränsdragningen om fara för andra i samband med telefonöverbelastningsattacker mot samhällsfunktioner är en intressant twist på LPT-frågan men för mig självklar.

Familjen indikerar ju att han haft problem sedan barnsben men att det var sedan lägenheten togs ifrån honom som det slog slint på riktigt.
Citera
2017-06-08, 10:35
Medlem
Det gamla ärendet Hanna VS socialcheferna

https://minfil.org/Q9d1Lfbdbd/S_dert...2017-06-07.pdf
https://minfil.org/Rcd2L4b1bb/S_dert...2016-06-08.pdf
https://minfil.org/S8d9L3b5b9/S_dert..._Aktbil_10.pdf

Sammanfattningsvis vann (frikändes) Hanna den gången för att han hade inspelningar som styrkte hans historia men det inte fanns några samtalslistor eller inspelningar som direkt styrkte socialchefernas.

Svårt att avgöra fuktskadegrejen med lägenheten.

Tingsrätten verkar ha gjort rätt i första fallet, och kommer säkert göra rätt i detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in