Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-05, 01:04
  #1
Medlem
anonimoss avatar
Tjena!
Det är så här att jag är bjuden på lite finare festligheter med lite "finare" folk. Klädkoden är smoking. Nu är det så att jag tillhör ju egentligen inte det "finare" folket och min plånbok svider lite för tillfället.

Så jag har inte direkt råd att gå o köpa en smoking bara för att använda till detta event. Så jag undrar om det går bra att köra på en En svart kostym med väst samt en svart fluga? Eller är det helt åt helvete så jag kommer få sneblickar hela kvällen?

Har googlat i evigheter men inte hittat nånting alls... Tack på förhand!
Citera
2017-06-05, 01:11
  #2
Medlem
Har du övervägt att hyran en?
Är de klädkod smoking så är de smoking.
Det finns även kompletta smoking paket tilö vettiga priser.
Citera
2017-06-05, 01:16
  #3
Medlem
Som Tyckotank säger. Är det klädkod smoking så är det klädkod smoking. Kolla om du kan låna eller hyra en om du inte har råd att köpa.
Citera
2017-06-05, 01:17
  #4
Medlem
anonimoss avatar
Har kikat på det också. Grejen är att de ligger ju på nästan samma pris som om jag skulle beställa en helt ny från tex. Asos.
Citera
2017-06-05, 02:08
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anonimos
Har kikat på det också. Grejen är att de ligger ju på nästan samma pris som om jag skulle beställa en helt ny från tex. Asos.
Ja, då är det kört då.

Det är väldigt dålig stil att utgå från att det är ok att välja annan klädsel. Detta måste du i så fall fråga värden om. Problemet är att du då försätter värden i en prekär situation. Jag rekommenderar dig att hitta på någon ursäkt om du inte kan få tag på en smoking, såsom att du råkat dubbelboka eller något.
Citera
2017-06-05, 06:29
  #6
Medlem
Det allra billigaste är att beställa hem fr HM, en vän gjorde det nyligen och det var rea på alla smoking plagg så han fick hela paketet fr ca 700 vilket är så mycket billigare än att hyra. Byxorna och kavajen går ju att använda igen för dom ser inte så smokingaktiga ut förutom randen på sidan av byxan men kavajen ser bar ut som en slim fit kavaj. Lycka till!
Citera
2017-06-05, 10:26
  #7
Medlem
Shamdons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonimos
Så jag undrar om det går bra att köra på en En svart kostym med väst samt en svart fluga?
Nej, självklart inte.

Att du inte själv kan hitta det svaret om du googlat är för övrigt en gåta.
Du får låta bli att gå på festen helt enkelt.
Citera
2017-06-05, 11:58
  #8
Medlem
anonimoss avatar
Tack för svar allihopa! Jag har snackat lite med värden och han sa att det va helt okej att dyka upp i kostym och fluga, bara den va svart.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback