Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-10, 12:45
  #25
Medlem
tj.s avatar
Ytterligare en massa inlägg raderade. Grattis till varningarna och ytterligare OT kommer fortsättningsvis raderas och varnas.
/Mod
Citera
2017-06-12, 00:53
  #26
Medlem
Saken är ju den att i usa så fanns det redan en bred social acceptans, vilket leder till att det är mindre chans att du får sparken etc.. I amsterdam så trädde det ju fram en stor, offentlig rörelse i.o.m coffeshopsen (Ett sätt som alla länder borde anamma, bara smälla upp en coffeshop, och för att göra det lite mer extremt så öppnar vi 2 varje gång dom stänger en.) Och Svensken är ju ganska rädd om sitt omseende. Jag personligen skiter fullständigt i hur jag framställs, för jag vill dö som jag föddes - Naken och originell. Så därför är jag väldigt öppen med mitt bruk, utan att för den delen verka pundig - Har ett bra jobb, satmara och två dampbarn, vilket givetvis ger ett mer seriöst intryck än en arbetslös, blekfet shonne med stripigt hår...

Men likförbannat så anses man, av de lobotimerade, trygghetsknarkande jävla vänsterdårarna/högerborgarna vara en radikal superpundare om man tycker att min substance of choice minsann också borde vara laglig... Liksom, debatten är så unken, så att jag kan trycka fram kanadensiska senatens uttalande, delstatsval, mer än halva jävla europas syn på drogen, 7 miljarder forskningsrapporter, och man får ändå svaret "Men det är ju liksom knark, det lärde jag mig i skolan" ...

P.S - Det jag vill ha sagt, vad man än säger så anser så stor del av befolkningen (Vill dock säga typ 30+ på den eller nåt, för fasen vad liberalt det blir neråt i åldrarna) att det är i samma kategori KNARK som allt annat KNARK, så det går inte ens att få till en seriös debatt, för när mer än 50% av befolkningen verkar tro att cannabis = alice i underlandet så går det inte att få till en seriös debatt, även om seriösa medier ibland faktiskt försöker få till just denna sagda debatt...

Det slutar alltid med att en fet gubbe säger att "Det börjar med en joint, sen går det över i hasch, sen är du inne i hela systemet" med minst 50% nickandes, instämmandes, 5% undrade vad dom precis hörde, 10% skrattar åt det dom precis faktiskt hörde, 20%ish osäkra, precis som i allt annat, 15 procent som håller med, men vet att det han precis sa är liiiiite kefft, sen 10% kristna som givetvis fingerpullar sig själv till tanken av mer förbud!

(Ja, jag la till 10% extra, för att ungefär bevisa hur jävla omöjligt det är att få till en jävla debatt)
__________________
Senast redigerad av GreenMe420 2017-06-12 kl. 01:00.
Citera
2017-06-15, 21:08
  #27
Medlem
Det börjar komma:
https://www.youtube.com/watch?v=VaFoENpWwaY
Citera
2017-06-17, 10:47
  #28
Medlem
JavalangIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenMe420
Saken är ju den att i usa så fanns det redan en bred social acceptans, vilket leder till att det är mindre chans att du får sparken etc.. I amsterdam så trädde det ju fram en stor, offentlig rörelse i.o.m coffeshopsen (Ett sätt som alla länder borde anamma, bara smälla upp en coffeshop, och för att göra det lite mer extremt så öppnar vi 2 varje gång dom stänger en.) Och Svensken är ju ganska rädd om sitt omseende. Jag personligen skiter fullständigt i hur jag framställs, för jag vill dö som jag föddes - Naken och originell. Så därför är jag väldigt öppen med mitt bruk, utan att för den delen verka pundig - Har ett bra jobb, satmara och två dampbarn, vilket givetvis ger ett mer seriöst intryck än en arbetslös, blekfet shonne med stripigt hår...

Men likförbannat så anses man, av de lobotimerade, trygghetsknarkande jävla vänsterdårarna/högerborgarna vara en radikal superpundare om man tycker att min substance of choice minsann också borde vara laglig... Liksom, debatten är så unken, så att jag kan trycka fram kanadensiska senatens uttalande, delstatsval, mer än halva jävla europas syn på drogen, 7 miljarder forskningsrapporter, och man får ändå svaret "Men det är ju liksom knark, det lärde jag mig i skolan" ...

P.S - Det jag vill ha sagt, vad man än säger så anser så stor del av befolkningen (Vill dock säga typ 30+ på den eller nåt, för fasen vad liberalt det blir neråt i åldrarna) att det är i samma kategori KNARK som allt annat KNARK, så det går inte ens att få till en seriös debatt, för när mer än 50% av befolkningen verkar tro att cannabis = alice i underlandet så går det inte att få till en seriös debatt, även om seriösa medier ibland faktiskt försöker få till just denna sagda debatt...

Det slutar alltid med att en fet gubbe säger att "Det börjar med en joint, sen går det över i hasch, sen är du inne i hela systemet" med minst 50% nickandes, instämmandes, 5% undrade vad dom precis hörde, 10% skrattar åt det dom precis faktiskt hörde, 20%ish osäkra, precis som i allt annat, 15 procent som håller med, men vet att det han precis sa är liiiiite kefft, sen 10% kristna som givetvis fingerpullar sig själv till tanken av mer förbud!

(Ja, jag la till 10% extra, för att ungefär bevisa hur jävla omöjligt det är att få till en jävla debatt)

Det är jättebra ju mer öppna folk är med sitt bruk, men att argumentera hög är en dålig idé. Det märks ganska väl i din text. Det spelar kanske inte så stor roll på Flashback men vill man ge ett seriöst intryck är det fel väg att gå.
Citera
2017-06-17, 20:23
  #29
Medlem
robertlus avatar
Saken är väll den att ingen vill få det legaliserat förutom inom sjukvården. Tror du langarna i Kalifornien tyckte det var bra med en legalisering? Jag tycker det funkar som det gör här i Sverige. då snuten aldrig brytt sig om mitt rökande. Det är ju redan ganska avkriminaliserat i många städer

Vill jag röka så röker jag. Skulle inte göra någon större skillnad för mig om det vart lagligt...
Har du otur får du några dagsböter och sen är det bra igen. Sen, varför ska vi legalisera något nytt när vi har ett jävla stort problem med alkohol redan...?

Citat:
Ursprungligen postat av TarzansFarsa
Vi svenskar är ett stolt folk men vi vill nästan alltid göra rätt för oss och inte begå brott. Vilket är varför Sverige kommer vara bland dom sista i EU som fixar legalisering.

I USA, Amsterdam så är hela cannabisrörelsen enorm. Dom protestera som fan och dom backade aldrig. Jag har aldrig sätt ett enda cannabis/protest tåg i Sverige vilket är helt sjukt då hur ofarlig cannabis är i jämfört med tunga droger och alkohol.

När ska vi börja organisera oss? Anonymt på forum hjälper ingenting, vi måste ta oss till gatorna och visa vår avsky mot regeringen som försöker hålla undan cannabis plantan för oss och kalla det för dödsdrog när dom vet precis som vi hur ofarligt det är.

Det är en dags för en förändring, för varje år som går så får svenskarna mer och mer förståelse och kunskap kring cannabis tack vare internet men ändå så är man för feg och det görs ingenting.
Citera
2017-06-17, 20:24
  #30
Medlem
robertlus avatar
flytta till USA och tuffa på dig lite så löser sig nog allt ska du se=)

Sen kanske du vet vad som händer vid långtidsmissbruk av ganja? Finns alltid en till sida av myntet. Tycker vi ska införa lätta prov för vapenlicens istället, för som det här landet rasar ner i brunnen så krävs det mer än dåliga lögner ifrån en patetisk regering för att styra upp skiten.
__________________
Senast redigerad av robertlu 2017-06-17 kl. 20:31.
Citera
2017-07-15, 01:58
  #31
Avstängd
Eurypteridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TarzansFarsa
Vi svenskar är ett stolt folk men vi vill nästan alltid göra rätt för oss och inte begå brott. Vilket är varför Sverige kommer vara bland dom sista i EU som fixar legalisering.

I USA, Amsterdam så är hela cannabisrörelsen enorm. Dom protestera som fan och dom backade aldrig. Jag har aldrig sätt ett enda cannabis/protest tåg i Sverige vilket är helt sjukt då hur ofarlig cannabis är i jämfört med tunga droger och alkohol.

När ska vi börja organisera oss? Anonymt på forum hjälper ingenting, vi måste ta oss till gatorna och visa vår avsky mot regeringen som försöker hålla undan cannabis plantan för oss och kalla det för dödsdrog när dom vet precis som vi hur ofarligt det är.

Det är en dags för en förändring, för varje år som går så får svenskarna mer och mer förståelse och kunskap kring cannabis tack vare internet men ändå så är man för feg och det görs ingenting.

Jag håller med. Det är verkligen hög tid för en förändring. Visserligen är folk hjärntvättade och samhället har även lagt stora resurser på att stämpla ut folk vilket gör att många sätter sitt eget skinn främst precis som folk gör i diktaturer.

Folk håller en låg profil då självbevarelsedriften är stark hos de flesta men vad händer när fasaden rämnar ?
Det kan gå fort och snabbt bli politiskt omöjligt att hålla kvar vid något som bevisligen är kontraproduktivt.

Dessutom börjar 40-60-talisterna komma upp i en ålder då de faktiskt behöver medicin i en större utsträckning.
Det är många faktorer just nu som pekar på att vi inte ens behöver göra så mycket.

Alternativet till en förändring är nästan att Svenska biografer endast köper in ryska filmer, att svt producerar än mer falsk information och tappar sitt varumärke ännu mer, att politiker fortsätter att sprida något både de och vi vet är både kostsamt och en lögn.

Det blir helt enkelt svårt att inte legalisera i ett globaliserat samhälle när verkligheten kryper allt närmare.

Det som skulle vara interessant vore att ta reda på vad som har varit droppen som får bägaren att rinna över i liknande frågor så att man kan skynda på en utveckling som är mer eller mindre oundviklig om inte Sverige ska bli ett västerländskt nordkorea förstås.
__________________
Senast redigerad av Eurypterida 2017-07-15 kl. 02:05.
Citera
2017-07-15, 02:08
  #32
Medlem
Rufoss avatar
Jag håller med föregående talare om att det är tid för förändring. Men när det gäller politik (i synnerhet politisk förändring) så är Sverige som det avvikande barnet. Därför tror jag att en förändring fortfarande ligger väldigt långt borta, och att Sverige kommer fortsätta med den nuvarande narkotikapolitiken, precis på samma sätt som med invandringspolitiken.

Trots att många politiker innerst inne vet hur kontraproduktiv och skadlig den svenska kriminaliseringen är, så saknar dom den ryggrad och handlingskraft som krävs för att skapa förändringar.. Rakt in i väggen skall tåget krascha, innan någon vaknar upp och börjar fundera på att trycka på nödstoppen.
__________________
Senast redigerad av Rufos 2017-07-15 kl. 02:15.
Citera
2017-07-15, 03:14
  #33
Avstängd
Eurypteridas avatar
Ja exakt. Rätt in i väggen kommer det smälla , nån nödbroms är det inte tal om, det är redan försent.

När kraschen är ett faktum gäller det att sopa under mattan eller låtsas vara efterklok eller att sopa under mattan genom att vara efterklok.

Situationen är en helt annan nu än tidigare då Sverige i princip hade behövt följa efter Nordkorea där det har varit legalt hela tiden eftersom de struntar fullkomligt i FN, då den Holländska modellen att blåsa FN genom att stifta en lag man struntar i är så osvensk så den är otänkbar.

Hur vet man i förväg hur långt det är kvar innan tåget smäller i väggen ?

Det är lätt att tänka att eftersom inget hänt än kommer det aldrig hända något men när katastrofen är ett faktum gäller inte det längre och då kan det vända inom ramen av en mandatoeriod.

Frågan är alltså inte hur man övertygar idioter som vet bäst utan hur man förkortar resan in i väggen..
Citera
2017-07-15, 03:35
  #34
Medlem
FiffelMonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnlyTimeWillTell
Dom som är för cannabis oftast är sådana som röker cannabis, och skulle du protestera för att göra cannabis lagligt skulle polisen stå där och plocka in samtliga på pisseprov och när man torskat på cannabis blir man av med körkortet. Och man står med i belastnings registeret vilket gör att du inte kan söka vissa jobb.
Dom som är för cannabis men inte längre rökee orkar inte bry sig speciellt mycket för att protestera.

Inget annat land har så cpiga lagar gällande denna planta än sverige, så rätt logiskt till varför folk inte protesterar.

Sedan äääääär det så jävla enkelt att få tag i cannabis i sverige så det behövas nästan inte ens bli lagligt ?

Du som konsument förlorar på lagligheten då skatter ska betalas på plantan vilket gör den dyrare, svart försäljning av cannabis är fortfarande stor i usa pga priset.

Så dom enda som tjänar på en legalisering är folk med sjukdommar som skulle få det utskrivet av sin läkare, men folk med sjukdommar protesterar sällan.

Sedan är många svenskar inte speciellt ropiga och jobbaiga och utvecklingsstörda som muuuricaner är så vi gnäller inte så mycket.

Sedan när man rökt några år går glorifieringen av cannabis ner avsevärt, så egentligen är plantan som vilken drog som helst som man tröttnar på till slut och man drar upp sina byxor och VÄXER UPP Ditt fitt luder.
Ops sorry besviken på livet tog ut min ilska här.

Så fuck of and die!
Ang det feta. Skulle det vara lagligt och beskattat kanske priserna skulle vara högre än standardpris (100-120 kr per gram om man klipper 5or) till en början, men att kunna få välja strain efter vad man är sugen på, kunna sitta i något som liknar en coffeeshop i Amsterdam och röka avslappnat samt slippa den stress som uppkommer pga förbudet gör att jag verkligen skulle vilja ha det lagligt. Skulle utan tvekan hellre betala 200 spänn per gram om det var enligt de premisser jag beskrev.
Citera
2017-07-15, 12:21
  #35
Medlem
Rufoss avatar
Många länder som avkrininaliserat eller legaliserat, tillåter ju även odling för eget bruk.

Har man intresse och kunskap för att odla så slipper man dom höga priserna.
Citera
2017-07-15, 13:25
  #36
Medlem
OnlyTimeWillTells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FiffelMona
Ang det feta. Skulle det vara lagligt och beskattat kanske priserna skulle vara högre än standardpris (100-120 kr per gram om man klipper 5or) till en början, men att kunna få välja strain efter vad man är sugen på, kunna sitta i något som liknar en coffeeshop i Amsterdam och röka avslappnat samt slippa den stress som uppkommer pga förbudet gör att jag verkligen skulle vilja ha det lagligt. Skulle utan tvekan hellre betala 200 spänn per gram om det var enligt de premisser jag beskrev.

på ett sätt ja, men det gäller nog er som bor i storstaden, vi som bor på landsbygden har inga större problem med det, bara att tralla ut i närmaste skog och puffa på då man knappt ser några poliser här

men förstår, slippa oron, finns ju alltid en risk när man handlar
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback