Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-06-04, 22:51
  #13
Avstängd
Det är väl så att du Stig-Allan lever i fantasin att pasta ska vara så mycket bättre färsk, och från Italien.

Herregud väx upp för fan!
__________________
Senast redigerad av Nassegorang 2017-06-04 kl. 22:55.
Citera
2017-06-04, 23:01
  #14
Medlem
StigAllans avatar
Var någon som gillade Paulo Robertos pasta i tråden, den är till salu ibland för extrapris.
Tyvärr så är inte heller den passande för mig smakmässigt, ätbar men det saknas något i butikernas färska pasta som gör att det inte är någon favorit för mig.
Det smakar betydligt bättre med egengjord pasta av typen tortellini och ravioli t.ex.

Att man ska vara tvungen att skriva för idioter i tråden!
Citera
2017-06-05, 11:38
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Vart köper jag den? Kan vara värt att titta efter nästa gång jag är hungrig och går förbi denna hylla.
Hej! Jag brukar köpa den på Coop
Citera
2017-06-05, 15:05
  #16
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Pollyanna
Hej! Jag brukar köpa den på Coop

Paulo Robertos produkter på Coop har den där rätta touchen av Italien som man vill ha! :-)

Lyssna inte på signaturen StigAllan för han har oftast fel. Ena dagen är han expert på det italienska köket, och den andra dagen så är han kung på det franska köket...

;-)
__________________
Senast redigerad av Nassegorang 2017-06-05 kl. 15:19.
Citera
2017-06-06, 03:59
  #17
Avstängd
StigAllan kan lite grann, det ska medges, men han är lite velig. Men just den veligheten är inte vad vi vill ha i ett proffersionellt kök!
Citera
2017-06-13, 17:49
  #18
Medlem
christer-ulfbaages avatar
Handlar ju lite om vad man gör med produkten också.
Färsk pasta rakt upp och ned på tallriken lär väl inte va så skoj, medan enbart kokt torkad pasta med endast olivolja salt och svartpeppar kan vara apgott med rätt kryddning.
Well, enligt mig iallafall.
Och Jean Reno
Citera
2017-06-13, 20:26
  #19
Medlem
SiggeSpringnotas avatar
Själv förstår jag inte grejen med färsk tagliatelle (från butik).
Kör man sin egen taglatelle från grunden liknar slutresultatet mer barillas torkade än den tjocka, skummframkallande färska varianten.
Är du ute efter färsk tortellini/ravioli i alla dess former kan jag, likt en tidigare person i tråden gjort, rekommendera Paolos pasta.
Min absoluta favorit finns tyvärr inte längre i affärerna. Rana hade en dyrare pastavariant i form av stora halvmånar som hade ett karljohaninnehåll som låg på en helt annan nivå än alla andra sorter på marknaden. Dyra, men med stora bitar av svamp i fyllningen.
Citera
2017-06-17, 15:18
  #20
Medlem
christer-ulfbaages avatar
Ja skummet är ingen höjdare, men jag får aldrig det kladdet (stärkelse?) nu för tiden. Fått för mig att detta sker när man kokar för hårt. Men kan ha fel.
Kör ingen fancy sort heller.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback