Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-04, 15:59
  #1
Medlem
Goddadg min herrar.

Låt oss anta att det finns en Android enhet, märke och modell är väll mindre intressant i detta läge?
Men det är Android version 5.1.1 det gäller och det är en surfplatta med simkorts plats.

Låt oss härefter anta att personer använt denna enhet till att logga in på allehanda facebook, gmail etc. konton. (Både via Chrome, Firefox & Dolphine SAMT facebook applikationer som Simple Pro, Friendly, Mini Messenger, Messenger och andra applikationer)


Och låt oss som sista informationsbit anta att en person glömt logga ut ur sitt facebook konto på ett av facebook applikationernerna men ägaren i efterhand tagit bort vännens inloggade konto från "tillgängliga konto" listan att logga in på automatiskt.

HUR får man i teorin fram dessa lösenord nu i efterhand ?

Inga wipes, cookie clears etc har utförts sedan dess.

Tack!
Citera
2017-06-04, 16:21
  #2
Medlem
Du borde utgå utifrån att lösenorden inte sparas någonstans i klartext, så dina chanser att få fram dem är små.

Men om det hade funnits sparat och så hade du kanske helt enkelt återskapa filerna och köra en djup scanning
Citera
2017-06-05, 17:17
  #3
Medlem
uman231s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lee Sterling
Goddadg min herrar.

Låt oss anta att det finns en Android enhet, märke och modell är väll mindre intressant i detta läge?
Men det är Android version 5.1.1 det gäller och det är en surfplatta med simkorts plats.

Låt oss härefter anta att personer använt denna enhet till att logga in på allehanda facebook, gmail etc. konton. (Både via Chrome, Firefox & Dolphine SAMT facebook applikationer som Simple Pro, Friendly, Mini Messenger, Messenger och andra applikationer)


Och låt oss som sista informationsbit anta att en person glömt logga ut ur sitt facebook konto på ett av facebook applikationernerna men ägaren i efterhand tagit bort vännens inloggade konto från "tillgängliga konto" listan att logga in på automatiskt.

HUR får man i teorin fram dessa lösenord nu i efterhand ?

Inga wipes, cookie clears etc har utförts sedan dess.

Tack!
Kan börja meddela att de kommer bli svårt.

Men skulle jag velat göra samma sak skulle jag testa roota den, installera sshdroid och via ssh ta en råkopia via dd. Och sedan analysera kopian med något bättre forensiskt program.. Anser chansen störst då att lyckas..

Dock ska man egentligen inte installera nått om man vill återskapa nått annat men tror i detta fallet ändå att det är din enda chans..
Citera
2017-06-06, 17:58
  #4
Medlem
RAZERZs avatar
Om dem är sparade i autosave i google chrome på enheten kan man ju få fram dem i inställningar i chrome (vet att man kan göra det på dator), om det bara funkar på datorn kan du synka enhetens gchrome med en dator och sedan få fram det därifrån. Det skulle jag ha gjort.
Citera
2017-06-07, 19:19
  #5
Medlem
Tror det är kört men tack för infon, ska försöka med SSHdroid.
Citera
2017-06-08, 12:37
  #6
Medlem
Osäker på hur scenariot ser ut, men om du menar att ett konto är inloggat i Facebook-applikationen ligger autentiseringskaka el headers troligtvis i keystore, medan om det är inloggat i en browser lagras cookien i browserns storage. Är kontot inte inloggat längre finns det troligtvis ingen kaka någonstans.

Även om du får fram informationen kan du inte få ut ett lösenord ur den, men om du använder samma enhet kan du troligtvis använda den att autentisera med, genom replay.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback