Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-04, 14:54
  #1
Medlem
När jag kollade runt på lite kartor i mitt närområde hittade jag vid en väg, som jag vet är en smal grusväg, fyra stora byggnader. De stod två på varje sida av vägen, med långsidorna mot vägen, och inte många meter mellanrum mellan varandra. Runt omkring verkar det vara asfalt, och runt det skog. Först tänkte jag att det var lador eller något liknande, men de brukar väl inte stå fyra tillsammans på det sättet, speciellt inte med asfalt runt? Det blev ännu mer intressant när jag kollade satellitbilder och såg att byggnaderna var gröna. Så slutsatsen är att det måste vara något militärt?
Kan det vara någon slags lager eller till och med hangarer, som jag sett förut och brukar vara i ungefär den storleken?

Jag tänkte dra dit senare idag och kolla. Om det är något militärt, kan jag få problem om jag smyger mig runt dem och fotar? Finns det en risk att det rör sig folk runt såna byggnader eller är det bara vid övningar och sådant? Något annat jag bör tänka på när jag är där?

Kan tillägga att jag är ny inom UE så ge gärna allmänna tips också.
Citera
2017-06-04, 15:12
  #2
Medlem
Ett tips är att låta dem vara. Det finns väl inget värde av att fotografera dem? Och att bryta sig in är självklart bara dumt!
Det kan vara gamla beredskapslager. Om de är tomma idag är svårt att svara på. Men känslig utrustning har man oftast flyttat till byggnader med bättre bevakning även om dessa säkerligen kan ha någon typ av larm.
Citera
2017-06-04, 15:19
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sargasso
Ett tips är att låta dem vara. Det finns väl inget värde av att fotografera dem? Och att bryta sig in är självklart bara dumt!
Det kan vara gamla beredskapslager. Om de är tomma idag är svårt att svara på. Men känslig utrustning har man oftast flyttat till byggnader med bättre bevakning även om dessa säkerligen kan ha någon typ av larm.
Nejnej. Bryta mig in är jag inte dum nog för. Fota tänkte jag mest för att visa här om intresse fanns, och kanske för att kunna googla fram vad för sorts anläggning det är.

Jag måste ändå passera genom området för att komma till en stig som börjar vid byggnaderna (kör terrängcykling) och vad jag sett på gamla orienteringskartor över området är de inte markerade som förbjudet område, så det borde väl vara lugnt att vara där så länge man inte gör något dumt?
Citera
2017-06-05, 23:07
  #4
Medlem
Bergfasts avatar
Om du vill veta om det är militärt så skicka gärna ett PM så reder vi ut detta.

Vänligen,
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback