Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-09, 01:55
  #13
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Negervatten är ett annat ord för Coca-cola.
Citera
2017-06-15, 20:25
  #14
Medlem
Darwins avatar
ApelsinNeger = Donald Trump

Han beter sig precis som en negerkung (Idi Admin, Zuma, Mugabe) och har en löjeväckande hudfärg.
Citera
2017-06-22, 13:35
  #15
Avstängd
moluskens avatar
Neger som substantiv, ex neger-snabbt.
Det är det roligaste sättet tycker jag! Jag och mina vänner använder det hela tiden, negerstor, negerful, negersnabb, negerroligt.
Såg det första gången på Hamsterpaj där det fanns ett spel där man körde en bil neger-snabbt!
Citera
2017-07-12, 19:15
  #16
Avstängd
Mertillens avatar
Vi har en negerby här hemma. Gatorna kallas alltså för negerbyn. Helt enkelt ett radhusområde med enplanshus med tegelfasad byggda på 1960-talet. Husen står snyggt på rad och tomterna väl tilltagna. Tror dock inte det bor en enda neger i något av dessa hus.

Har hetat negerbyn i alla tider.
Citera
2017-07-13, 03:06
  #17
Medlem
Megahallons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av molusken
Neger som substantiv, ex neger-snabbt.
Det är det roligaste sättet tycker jag! Jag och mina vänner använder det hela tiden, negerstor, negerful, negersnabb, negerroligt.
Såg det första gången på Hamsterpaj där det fanns ett spel där man körde en bil neger-snabbt!

Du menar adverb.
Citera
2017-07-16, 12:22
  #18
Medlem
En lite lek jag leker bland PK människor är att försöka använda order neger inbakat in andra ord. En sann PK människa skulle då aldrig komma på tanken att fråga om de hört fel. Vad ska de säga utan att rasera sin PK image, knappast "sa du neger?"

Exempel ur använda fraser
Sluta nervärdera dig själv : Sluta negervärdera dig själv
Var inte så negativ : Var inte så negertiv

Möjligheterna är oändliga, ett roligt och helt gratis nöje att förgylla den trista vardagen!
Citera
2017-07-28, 23:10
  #19
Medlem
Handsekreterarens avatar
Kvotneger.

Den där negern som alltid har en biroll i filmer, och som oftast dör.
Citera
2017-07-29, 00:27
  #20
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vic878
Blåneger - negern är så svart att han nästan är blå.
Nja, i äldre svenska betydde "blå" även "svart", därav blåman = afrikan. Så "blåneger" blir då ett uttryck för svart neger, d.v.s. en väldigt mörk afrikan.
Citera
2017-07-29, 13:22
  #21
Medlem
Bartman777s avatar
Ingen som nämnt tältneger än vad jag kan se.
Benämning på någon som använder burka eller liknande heltäckande plagg.

Jag och mina vänner brukar ibland säga att någon av oss är neger när den personen gör något fysiskt slitsamt eller något som kräver stor koncentration. Det är väl inspirerat från ordet negergöra.
Citera
2017-07-29, 20:31
  #22
Medlem
Niggerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handsekreteraren
Kvotneger.

Den där negern som alltid har en biroll i filmer, och som oftast dör.

Oja! Kvotnegern kommer in i det mest besynligatse sammanhang i filmvärlden. Även om filmen handlar om 2nd ww, så det flesta negrer fick göra tjänst som potatisskalare, men i Hollywoods tolkning görs det om till hjältar som aldrig har funnits.
Citera
2017-07-29, 22:36
  #23
Medlem
GenesisPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handsekreteraren
Kvotneger.

Den där negern som alltid har en biroll i filmer, och som oftast dör.

Eller så är han den som ska vara "rolig" och använda många slanguttryck. Överlever han blir han ofta "arg", i slutscenerna, på den vite huvudrollsinnehavaren.
Citera
2017-08-01, 07:36
  #24
Avstängd
53280s avatar
Bokbålsnegrer - Böcker som innehåller ordet neger och bränns på bokbål av t.ex Botkyrka kommun.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback