Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-04, 08:44
  #1
Medlem
Är det så att det finns en skillnad i bilden av samtycke till sex mellan personer som blev informerade om samtycke redan som oskulder vs personer som redan hade sexuell erfarenhet när informationen om samtycke kom igång? Till exempel att personer av "äldre märke" har en praktiskt grundad bild av sex och inte tänker så mycket på formella teknikaliteter som hur länge ett nej gäller innan det är "tillåtet" att fråga igen eller om och i så fall hur omedelbart en måste avbryta akten om partnern säger stopp, medan tankar på just dessa saker får många oskulder som informerats om samtycke att tänka på att i princip allt sex tekniskt sett kan klassas som våldtäkt? Saker som till exempel att inte alla har exakt samma reaktionstid vid en stoppsignal. Kan detta leda till en överrepresentation våldtäktsfantasier bland personer som fick information om samtycke som oskulder?

Är det för övrigt möjligt att mycket av påståendena om att många unga skulle titta på Internetporr egentligen är felaktiga bortförklaringar av yngre personers tankar om hur sex går till som bottnar i den information om samtycke som de har utsatts för? När yngre personer ställer frågor om detaljerade teknikaliteter i definitionen av våldtäkt kanske många äldre personer bara felaktigt antar att den yngre personen har sett grov nätporr?
Citera
2017-06-04, 12:48
  #2
Medlem
Mycket intressanta tankar, du är nog på rätt spår.
Citera
2017-06-06, 13:27
  #3
Medlem
Jag minns första gången jag hörde att det finns folk som njuter så mycket att de förlorar medvetandet vid orgasmen. Min första tanke när jag hörde det var: då begår ju partnern officiellt våldtäkt! Och jag var ändå bara 14 år då och skulle inte ha min första konkreta "våldtäktsfantasi" (om att fortsätta "för länge" efter initialt samtycke) förrän åtta år senare, vid 22 års ålder.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback