Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-04, 00:36
  #1
Medlem
Glaurungas avatar
Såhär skrev jag på den där sketna siten reddit här om kvällen:

"I såna fall kanske jag kan få tipsa om en jävla smart grej, kanske ett av mina bättre köp på senare år till och med!

Fredagsfyllan börjar ta ut sin rätt och jag känner mig hjälpsam och modig nog att skapa trådar här.

För ett tag sedan fick jag nys om produkten DataVac ED500 ( https://www.metrovacworld.com/produc...uster/overview ) och blev direkt sjukt nyfiken/tänkte att man under kort tid kan "tjäna tillbaka" kostnaden som annars hade gått åt till såna där burkjävlar á la dyr stoppning.

Efter ett felköp på eBay, ett mail till återförsäljaren och sedan ett nytt, korrekt köp på Amazon så blev jag här om veckan stolt ägare till en sån här skönhet.

Den har knappt gått en timme totalt, men jag är redan frälst. Detta är den enda sanna vägen att gå för oss data/it/elektronikintresserade som är mån om våra komponenter.

Jag vill nog bara upplysa er om att denna produkt finns, dels på Amazon för ett par hundralappar billigare än den enda(?) återförsäljaren i Sverige ( http://www.icd.se/index.php?main_pag...ath=67_218_279 )

Ha en trevlig helg!"

Tragiskt nog så blev detta inlägg bannat, typ.
Får väl hoppas att ni kan uppskatta ett hederligt tips istället, ha det fint!
Citera
2017-06-04, 01:47
  #2
Medlem
Små kompressorer är väldigt billiga så varför du köper någon halvtaskig produkt för bara blåsa luft vet jag inte, en kompressor kan du ha till så mycket mer.
Citera
2017-06-04, 02:07
  #3
Medlem
Millediablos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KalleKofot
Små kompressorer är väldigt billiga så varför du köper någon halvtaskig produkt för bara blåsa luft vet jag inte, en kompressor kan du ha till så mycket mer.
Halvtaskiga små kompressorer torkar inte luften vilket kan ge både olja och kondens in i komponenterna.
Citera
2017-06-04, 02:26
  #4
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KalleKofot
Små kompressorer är väldigt billiga så varför du köper någon halvtaskig produkt för bara blåsa luft vet jag inte, en kompressor kan du ha till så mycket mer.
Jag vill då inte ha olja i min dator.
Citera
2017-06-04, 06:10
  #5
Medlem
MrChows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glaurunga
Såhär skrev jag på den där sketna siten reddit här om kvällen:

"I såna fall kanske jag kan få tipsa om en jävla smart grej, kanske ett av mina bättre köp på senare år till och med!

Fredagsfyllan börjar ta ut sin rätt och jag känner mig hjälpsam och modig nog att skapa trådar här.

För ett tag sedan fick jag nys om produkten DataVac ED500 ( https://www.metrovacworld.com/produc...uster/overview ) och blev direkt sjukt nyfiken/tänkte att man under kort tid kan "tjäna tillbaka" kostnaden som annars hade gått åt till såna där burkjävlar á la dyr stoppning.

Efter ett felköp på eBay, ett mail till återförsäljaren och sedan ett nytt, korrekt köp på Amazon så blev jag här om veckan stolt ägare till en sån här skönhet.

Den har knappt gått en timme totalt, men jag är redan frälst. Detta är den enda sanna vägen att gå för oss data/it/elektronikintresserade som är mån om våra komponenter.

Jag vill nog bara upplysa er om att denna produkt finns, dels på Amazon för ett par hundralappar billigare än den enda(?) återförsäljaren i Sverige ( http://www.icd.se/index.php?main_pag...ath=67_218_279 )

Ha en trevlig helg!"

Tragiskt nog så blev detta inlägg bannat, typ.
Får väl hoppas att ni kan uppskatta ett hederligt tips istället, ha det fint!

Personligen kör jag vidare på sprayburksvarianten för en dryga femtiolapp styck istället. De brukar räcka ett par år för mig, jag tror att jag är inne på andra eller tredje burken på 15 år. Dessutom är de enkla att handha, kräver ingen sladd och tar liten plats i skrivbordslådan.

Men blåser du rent flera gånger om året eller på en mer professionell nivå så kanske maskinen du länkar till är bättre lämpad.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback