Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-06-04, 23:26
  #13
Medlem
freeriderXIIs avatar
Skall man säga någonting positivt om den ofta komiskt otekniska damfotbollen så är det att de har bättre moralisk karaktär när det gäller fusk och filmningar betydligt färre där än i herrfotbollen. Sällan man ser en dam dra i tröjan.
Citera
2017-06-06, 18:21
  #14
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chaez
Puyol, där har ni en gentleman! Han har ju tyvärr slutat nu men jag tror aldrig jag sett en spelare ta sporten och dess regler så seriöst.

edit: I modern tid ska tilläggas, hur det var förr har jag ingen aning om.

En sann hjälte och en av mina favoritspelare genom alla tider. Kämpade och gav allt, i varje match, tog och gav smällar utan att nånsin gnälla och var därtill en pådrivare av rang, vilket behövdes i ett lag av små tekniska stjärnor som Barcelona (och även det spanska landslaget). Den perfekta lagkaptenen, i mina ögon.

Sedan gillade jag ju hela hans uppenbarelse, att han alltid såg ut att vara trött och sjöblöt av svett, även innan matchen startade
Citera
2017-06-06, 19:09
  #15
Medlem
TKD_1337s avatar
Det är anfallare som överlägset mest är i situationer där de kan välja att stå upp eller dyka. Messi och Benzema sticker ut som två spelare som föredrar stå upp på benen. De både har något de kan lära många av sina lagkamrater.

Det enda jag kan hitta på Benzema är när han snubblar och reser sig upp direkt mot Dortmund förra året. Ändå påstår videouppladdarna detta skulle vara en filmning. En mycket sportslig spelare och det är en raritet att se honom få ens gult kort.
Citera
2017-06-06, 20:59
  #16
Avstängd
Halloween2s avatar
Lahm och Puyol är det störst gentlemännen inom fotboll
Citera
2017-06-06, 21:54
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
Det var säkert betydligt ovanligare att man ryckte i tröjan på 1950-talet än idag.

Eller?

Däremot vanligare att man sparkade benen av motståndarnas stjärna när det inte gick att byta. Kolla hur Pelé behandlades i VM i Chile 1962
Citera
2017-06-06, 22:17
  #18
Medlem
Giggsys avatar
Klose

https://m.youtube.com/watch?v=TJBRg1jA7AQ

Lampard

https://m.youtube.com/watch?v=SDiW9kUlNYU
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback