Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-06-03, 20:17
  #13
Medlem
Som-Gjutens avatar
De bör glasögon för att det får dem att verka smartare.
Citera
2017-06-03, 20:44
  #14
Medlem
Voglys avatar
För att det är snyggt. En accessoar helt enkelt. Det är kul att kunna ha på sig ett par glasögon för att lägga till det lilla extra till outfiten. Ännu roligare när man inte är tvungen att ha på sig ett par bara för att man har dålig syn.
Citera
2017-06-03, 22:35
  #15
Medlem
Ryggradsluss avatar
De känner sig nakna och inkompletta utan.
Citera
2017-06-03, 23:06
  #16
Medlem
tempeZZts avatar
"För utseendes skull" som det så oerhört (ironi) skämtsamt heter.

Varför har man en ring på ett finger man pekar med? Pekar man bättre då?

Med tanke på TS och på de flesta svar i tråden verkar nästa trend vara att klä subjektet de med ett extra m.
Citera
2017-06-04, 00:41
  #17
Medlem
Shamdons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GhettobarbieK
Varför skaffar folk glasögon trots att dem ser bra med synen utan glasögon?
Jag skaffade glasögon utan styrka en period då jag bytte högskola för att se mer ut som någon som pluggade ordentligt – Samt för att kunna peka med dem genom att hålla i ena skalmen och samtidigt säga något viktigt.
Citera
2017-06-04, 02:42
  #18
Medlem
EghtLeggeds avatar
1.
Man kan få huvudvärk av dålig syn även om synen inte är så pass dålig att man inte kan läsa en bok eller inte kan se tillräckligt bra på långt avstånd.

2. Man vill se snyggare ut i glasögon.

3. Man vill se ful ut och tar på sig glasögon.

4. Man använder speciella glasögon med inbyggd kamera tex.

5. Man vill dölja sin identitet.

finns säkert fler anledningar.
Citera
2017-06-04, 03:20
  #19
Medlem
Nochillss avatar
Är man långsynt så behöver man faktiskt inte ha på sig glasögonen hela tiden så det är inte en oviktig mode-accessoar. Väldigt många personer idag har långt ifrån en perfekt syn och den brukar också försämras efter 30-års åldern för de flesta.

* Kör man bil så krävs det att man kan urskilja vad som står på skyltarna på avstånd för att öka trafiksäkerheten.

* Tittar man på TV och går man på bio, promenerar utomhus behöver man glasögon för att se tydligt främst i mörker.
Citera
2017-06-05, 09:52
  #20
Medlem
Asklords avatar
Jag har brytningsfel och närsynt. Har glasögon som jag bör använda varje dag enligt optikerna. Men jag är dålig på det. Försöker tänka på det men det blir väldigt sporadiskt. Jag kan säkert uppfattas som en person som tar på sig glasögon för utseendets skull och inte för att jag behöver ha dem för synen. Tyvärr.
Citera
2018-09-21, 04:28
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elastikmanden
Själv måste jag ha glasögon därför att jag är så jävla närsynt, och om du hade gått på andra sidan gatan, och ja du hade varit någon jag kände, skulle jag inte hälsa på dig, om jag inte hade haft glasögon.

Tycker inte det låter så farligt. Själv ser man inte ens folk om de går på samma gata, om man av någon anledning inte har glasögonen på sig. I princip måste någon stå ett par meter framför mig för att jag ska känna igen personen.

Själv har jag glasögon för att jag måste, men ärligt talat, glasögon kan verkligen lyfta vissa personers utseende.
Citera
2018-09-24, 20:58
  #22
Medlem
Roxanas avatar
Jag kommer troligtvis aldrig förstå mig på detta med synhjälpmedel som accessoar. Skulle uppskatta om någon kunde hitta bildexempel på när just glasögon "lyft en outfit". När ett par glasögon blir det där lilla extra.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback