Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-20, 02:11
  #265
Medlem
LFCYNWAs avatar
Vilket jävla problem vissa har här inne angående en banderoll med dålig humor från några studenter. Måste vara jävligt jobbigt att leva om man blir kränkt så lätt och ser fel överallt. Pojkarna hade alltså valt att byta ut "dra ballen i gruset" mot dra fittan i grus, vi drar el i horhus anspelar bara på att man har gått EL och att grus rimmar på horhus. Kommunisten Wollter kokar av ilska och bara måste sprida en icke-nyhet istället för att fokusera på vad som verkligen pågår.

Hur får man det till att banderollen är sexistisk?
Har mycket svårt att tro att det hade blivit uppmärksammat om man inte bytt ut ordet ballen mot fittan. Antingen får man acceptera båda alternativen eller inget. Som tur är lever vi inte i ett kommuniststyre och banderollen behövde inte granskas av Stasi innan ett godkännande. Tack vet jag yttrandefrihet.
Citera
2017-06-20, 20:56
  #266
Medlem
Pansarveckets avatar
Det var många som klev ur busken med exakt samma banderoll, så aktionen var definitivt samplanerad. Detta är vad den svenska feminismen faktiskt gör för alla sina miljoner. Resten går i deras egna fickor. Inte hos de som sprider lögnen vidare, utan för dem som planerade aktionen.
De som delar detta på sociala medier gör bara själva arbetet, men de ses som nyttiga idioter av dem som planerat attacken på "nykläckta manliga studenter". Tjejerna med exakt samma nivå på sina budskap swishade förbi utan anmärkning.
Citera
2017-06-20, 21:28
  #267
Medlem
Vet inte om denna text av kvinnliga studenter har länkats här allaredan men den beskriver min åsikt ganska bra.

Ja det var plumpt och inte vidare roligt. Frankly, my dear, I don't give a damn.
__________________
Senast redigerad av Odjuristen 2017-06-20 kl. 21:31.
Citera
2018-06-11, 14:22
  #268
Medlem
Så sjukt att det klagas på killarnas flak.

I Göteborg så läste jag på ett studentflak i förra veckan där det var bara tjejer.
*Den enda vi lärde oss på 3 år var att suga kuk*

Jag börja asflabba när jag såg den med tanken på hur mycket METOO anstränger sig att för dumma alla killar med humor.

Inte fan blir man våldtäktsmän eller ser ned på kvinnor för att man skämtar sexuellt.
Citera
2018-06-11, 17:39
  #269
Medlem
Intelligenss avatar
Nu skrivs det om exakt samma saker igen, samma gnäll varje år.
Citera
2018-06-11, 19:59
  #270
Medlem
Sha R'Taes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intelligens
Nu skrivs det om exakt samma saker igen, samma gnäll varje år.
Nytt år, nya flak och nya rabalder. Nu var det tydligen en klass elektriker som var så fantasilösa att de återanvände fjolårets skandalbanderoll fast de mesade till den genom att skriva "fiffi" och ersätta bokstaven "o" i "horhus" med en asterisk. Puckona kompenserade genom att börja gorma förolämpningar mot förbipasserande så att en tjej blev arg beror väl knappast på att hon skulle vara "lättkränkt".
Citera
2018-06-11, 20:41
  #271
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Feminism --> Jämställdhet och diskriminering
/Moderator
Citera
2018-06-15, 07:57
  #272
Medlem
Intelligenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sha R'Tae
Nytt år, nya flak och nya rabalder. Nu var det tydligen en klass elektriker som var så fantasilösa att de återanvände fjolårets skandalbanderoll fast de mesade till den genom att skriva "fiffi" och ersätta bokstaven "o" i "horhus" med en asterisk. Puckona kompenserade genom att börja gorma förolämpningar mot förbipasserande så att en tjej blev arg beror väl knappast på att hon skulle vara "lättkränkt".

Inget att bli upprörd över. För några år sedan när en kompis lillasyster tog studenten skrek en full klass bestående av tjejer på ett flak att vi skulle visa kuken. Det var dock ingen av som blev kränkt eller grät ut i media för det.
Citera
2018-06-18, 00:08
  #273
Medlem
Captinheros avatar
Samtidigt så visas kvinnor med mens på tunnelbanor. Om man tål sånt ska man tåla detta tycker jag

Båda är lika omogna tycker jag
Citera
2018-06-18, 17:45
  #274
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackdasen
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/up...tudentfirandet



Anser ni som kulturtanten Stina Wollter att det borde vara förbjudet att uttrycka åsikter när man tar studenten?
Har ni sett liknande banderoller vid studentfiranden?
Tror ni Stina Wollter kommer vinna sin kamp?
Är detta sexistiskt?
Är det viktiga frågor att driva för er feminister att folk inte ska få skriva vad de vill på några lakan?
Vad tycker ni om texten?

Provokativ konst!

Tydligen bara kul när det görs mot det s.k. patriarkatet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback