Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2017-06-03, 14:58
  #49
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
Ja exakt. Precis!

Generna betyder allting. Generna är det viktigaste. Läst, vet om och hört folk som levt så jävla nyttigt och har bra kondition och lever sunt som dött alldeles för tidigt. Visst skall man röra på sig men jag kommer leva mitt liv som JAG vill. Äta mycket chips. Det är min last. Längtar till helgerna då man får moffa i sig framför en bra film med flickvännen.

Jag lever mitt liv. Vore hemskt att leva till man är 90 år men ändå levt efter vad andra säger och tycker och man innerst inne vantrivts eller känt "det här är inte jag". Då lever jag hellre och njuter mitt liv om jag så bara blir 60 år gammal!

Jo det är som när man läser om någon 100+ fyllda får frågan om vad är lösningen för att bli så här gammal som du är? och de svarar säg ett dagligt glas av sherry det är tricket. Det finns inget trick och det kunde lika gärna vara ett daglig glas av tranbärsjuice. Det kommer handla om tillfälligheter i slutändan och precis det är bättre att ha levt ett gott bra liv och bli 60 än ett tråkigt och sämre och bli 80. När det är slut är det slut och bättre att ha levat än inte levt oberoende hur gammal man nu blir. Om det nu finns ett efterliv (vilket jag tror och hoppas det inte finns) så är det då bättre att ha levt ett liv där man njutit än ett liv där man ständigt oroat sig.
__________________
Senast redigerad av Zaedrews 2017-06-03 kl. 15:01.
Citera
2017-06-03, 16:11
  #50
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acerbic
Någon har dött varje sekund långt innan statistiska centralbyråns uppkomst.
Vad har ditt svar att göra med svarta svanar?
Citera
2017-07-05, 04:05
  #51
Medlem
Statistik kom efter människan. Kanske är en bättre fråga ställd till och besvarad av en psykolog men antar att hjärnan till att börja med är inte anpassad till att ta hänsyn till statistik. Vi "förutser" framtiden på andra sätt, instinkter (stress osv), sannolikhetsinlärning (min brorsa dog vid ravinen förut därför ska jag vara extra försiktig här även om rent statistiskt så kommer samma olycka inte ske inom en biljoner år).

Sedan finns det fobier och visst finns det människor som reagerar på sättet som du beskriver men det är en fråga för psykologerna och inte filosoferna.

Ganska ointressant frågeställning om du ursäktar mig. Varför?
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback