Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-06-02, 20:55
  #1
Medlem
Hej,

För några veckor sedan var jag på festival och träffade en mycket härlig och rolig kille som jag hemskt gärna skulle vilja komma i kontakt med igen.

Vet vilken ort han bor på och ungefär ålder men tyvärr inget namn. Tog dock några bilder så det har jag.

Hur ska jag gå tillväga, är det konstigt att fråga någon på orten där han bor om de känner igen honom utifrån bilden?

Tack kära FB på förhand!
Citera
2017-06-02, 21:06
  #2
Medlem
sebastian66s avatar
Går det inte att söka via Facebook på staden du vet han bor på det borde finnas grupper för orter.
Sätt in 1 foto på honom skriv att du jagar honom.
Utfäst 1 belöning på 1 fika till den som hittar honom.
Någon borde känna igen honom om du tar det den vägen.
Citera
2017-06-02, 21:14
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian66
Går det inte att söka via Facebook på staden du vet han bor på det borde finnas grupper för orter.
Sätt in 1 foto på honom skriv att du jagar honom.
Utfäst 1 belöning på 1 fika till den som hittar honom.
Någon borde känna igen honom om du tar det den vägen.

Kikat runt i de grupper som finns och även vännerlistor på personer på orten, han kanske inte har FB helt enkelt. Vill helst inte outa mig i någon grupp.

Ska jag bara kontakta ngn på FB som verkar vara i hans ålder och höra om de vet vem det är? Visa ett foto typ?
Citera
2017-06-02, 21:19
  #4
Medlem
sebastian66s avatar
Det är ju 1 variant att chansa kan gå är det en mindre stad så kanske
någon känner igen honom.
Visst kanske han inte har Facebook men det flesta använder det redskapet och lyckas.
Taskigt läge att du inte vet något om hans namn då hade det varit lite enklare.
Försöka duger iafall om du verkligen vill hitta honom
Citera
2017-06-02, 21:23
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian66
Det är ju 1 variant att chansa kan gå är det en mindre stad så kanske
någon känner igen honom.
Visst kanske han inte har Facebook men det flesta använder det redskapet och lyckas.
Taskigt läge att du inte vet något om hans namn då hade det varit lite enklare.
Försöka duger iafall om du verkligen vill hitta honom

Det är ca 500 pers som bor på orten bara så tänker att chanserna borde vara något goda i alla fall. Men känns ju väldigt pinsamt. Är det för desperat?
Citera
2017-06-02, 21:28
  #6
Medlem
sebastian66s avatar
Då borde det ju vara 1 baggis att hitta honom om det bara rör sig om 500.
Desperat kanske maybee not.
Se det så här,man lever 1 gång livet ska vara en dans på rosor.
Känner du att han är eller kan vara den speciella du tror.
Kör på skit i vad andra tycker och tänker.Missa aldrig en chans.
Hoppar du över det nu så kan jag lova dig om 15 år så kommer du att tänka.
Fasen varför försökte jag inte.
Glöm aldrig det nu om du inte prövar att du kommer att påminna dig om det framöver.
Citera
2017-06-02, 21:40
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian66
Då borde det ju vara 1 baggis att hitta honom om det bara rör sig om 500.
Desperat kanske maybee not.
Se det så här,man lever 1 gång livet ska vara en dans på rosor.
Känner du att han är eller kan vara den speciella du tror.
Kör på skit i vad andra tycker och tänker.Missa aldrig en chans.
Hoppar du över det nu så kan jag lova dig om 15 år så kommer du att tänka.
Fasen varför försökte jag inte.
Glöm aldrig det nu om du inte prövar att du kommer att påminna dig om det framöver.

Du har så rätt, och egentligen handlar det inte om att han kanske är the special one utan han var så himla trevlig bara och därför skulle jag vilja träffa honom igen, även om det bara är som kompis.

Hur ska jag formulera mitt mail om jag kontaktar någon på FB då? Alltså någon som bor på orten
Citera
2017-06-02, 22:22
  #8
Medlem
Det enda kruxet är ju om han redan har en tjej, eller i åldern för barn. Då kan det bli lite knepigt mellan honom och tjejen.
Citera
2017-06-02, 22:30
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sabrina56
Det enda kruxet är ju om han redan har en tjej, eller i åldern för barn. Då kan det bli lite knepigt mellan honom och tjejen.

Absolut, han sa han var singel och inga barn, men det kan man aldrig veta såklart. Som sagt, inte ute efter äktenskap här utan mer att han var trevlig att hänga med, har inte formulerat mig alls i romantiska ordalag.

Vi gjorde inget alls, hängde bara som kompisar den kvällen.

Hade ni hjälpt till att identifiera om ni fått ett sådant mail på FB?
Citera
2017-06-02, 23:46
  #10
Medlem
StoffeSvenssons avatar
Det är väl en baggis att få tag i honom om det bara bor 500 pers på orten.
Det finns väl en affär, pizzeria eller bensinmack på orten och då är det ju bara att gå dit med bilderna så får du säkert veta vad han heter och då är det ju lättare att få tag i adress, tel osv.
Citera
2017-06-02, 23:51
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StoffeSvensson
Det är väl en baggis att få tag i honom om det bara bor 500 pers på orten.
Det finns väl en affär, pizzeria eller bensinmack på orten och då är det ju bara att gå dit med bilderna så får du säkert veta vad han heter och då är det ju lättare att få tag i adress, tel osv.

Finns en sunkig pizzeria, kan ju fråga där men de kan knappt svenska där, men kanske värt ett försök.

Är det bättre än att skicka FB-meddelande till någon på orten?
Citera
2017-06-02, 23:52
  #12
Medlem
Trollkarlen17s avatar
Någon stackars tjej blev kär i mig på Bråvalla för några år sedan och lyckades få tag i mig några veckor efter, trots att vi bor på vars en sida Sverige. Hon visste mitt förnamn och var jag kom ifrån, hon lyckades få tillräckligt många re-tweets tills någon från min ort "outade" mig. Så prova twitter.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback