Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-02, 20:18
  #1
Medlem
Ett återkomande scenario när man som gitarrist är på blocket och kikar om det fimns något intressant är surgubbar och bitterfittor som har en ganska najs gura men är griniga som i helvete. Dem lägger ut sina grejer men det första man kan läsa i spalten till annonsen är något i stil med att s.k. "skambud" och oftast så är det det löpande budet som gäller. Vad är poängen med att överhuvudtaget sälja sin grej om man ska vara genuint otrevlig och en jävla bitterfitta över en sådan småsak. Kan någon förklara detta? Om man ska ha en sådan kass attityd kan man lika gärna ställa gitarren i en glasmonter elker något.

Fattar ingenting.
Citera
2017-06-02, 21:09
  #2
Medlem
2018s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jazzman35
Ett återkomande scenario när man som gitarrist är på blocket och kikar om det fimns något intressant är surgubbar och bitterfittor som har en ganska najs gura men är griniga som i helvete. Dem lägger ut sina grejer men det första man kan läsa i spalten till annonsen är något i stil med att s.k. "skambud" och oftast så är det det löpande budet som gäller. Vad är poängen med att överhuvudtaget sälja sin grej om man ska vara genuint otrevlig och en jävla bitterfitta över en sådan småsak. Kan någon förklara detta? Om man ska ha en sådan kass attityd kan man lika gärna ställa gitarren i en glasmonter elker något.

Fattar ingenting.
De kanske egentligen vill behålla guran men är i behov av stålarna.
Citera
2017-06-02, 21:37
  #3
Medlem
virablatiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jazzman35
Ett återkomande scenario när man som gitarrist är på blocket och kikar om det fimns något intressant är surgubbar och bitterfittor som har en ganska najs gura men är griniga som i helvete. Dem lägger ut sina grejer men det första man kan läsa i spalten till annonsen är något i stil med att s.k. "skambud" och oftast så är det det löpande budet som gäller. Vad är poängen med att överhuvudtaget sälja sin grej om man ska vara genuint otrevlig och en jävla bitterfitta över en sådan småsak. Kan någon förklara detta? Om man ska ha en sådan kass attityd kan man lika gärna ställa gitarren i en glasmonter elker något.

Fattar ingenting.
Jag fattar inte heller men främst fattar jag inte din rubrik eller vad som är otrevligt att man inte vill ha skambud. Du säger ju själv att du hittar en annons på en "najas gura" men du vill betala mindre. Det är väl toppen om man är tydlig till dig att man inte säljer den till halva begärda priset så slipper du slösa bort din tid med att kontakta säljaren och dom slipper prisförslag som är helt ointressanta för dom
Om den sen är värd det man begär är ju en annan sak
Citera
2017-06-02, 22:49
  #4
Medlem
Rebelxs avatar
Vad jag inte förstår är folk som tror att jag skulle sälja något för 1200:- när jag skriver 1500:-.

När de som ringer inte någonsin ens har tänkt sig att betala priset som står, utan förväntar sig att de ska få det billigare.

Därför så behöver man nuförtiden skriva, att priset som står är det priset som gäller, då de flesta inte verkar förstå det.

Man kanske inte orkar lyssna på massa folk som vill ha saker och ting billigare än det man tänkt sälja för.
Inget fel med lite prutning, men blocket är ju värre än en bazaar i Timbuktu.
Citera
2017-06-22, 12:06
  #5
Medlem
Tunnan.och.Morotens avatar
Man kan ju köra endast email så kan man ignorera prutmailen 👍🐵
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback