Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2017-06-13, 09:11
  #73
Medlem
o0Halal0os avatar
Bump!

Den här tråden bör inte glömmas bort eftersom den handlar om en av de vidrigaste skitstövlar som har besudlat marken i den civiliserade delen av världen.

Anas Khalifa alias Abu Malik alias Mats Carlsson har mycket i sitt cv som kan vara av intresse för den som undrar över hur islams predikanter försörjer sig.

Ett utdrag:

Han är dömd och straffad för ekonomisk brottslighet i multimiljonklssen.

Han uppmuntrar unga människor till praktisk jihad.

Han vägrar att ta avstånd från mördarsekten islamiska staten.

Han är vän med terristen Mirsad Bektasevic och våldspredikanten Redzan Rafat
Citera
2017-06-13, 09:13
  #74
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M Nordström
Hur kommer muslimerna att straffas för att dom firar studenten under ramadan? och hur kommer skolorna att ställa sig till detta?

http://www.friatider.se/varningen-al...ka-studentflak
Inte alls.
Varför skulle skolorna bry sig?
Citera
2017-06-17, 18:46
  #75
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst
Vem fn bryr sig om ramadan?
Vi är i sverige nu!
Det upplysta samhället som inte bryr sig om gudasagor utan vetenskapliga fakta som för utvecklingen framåt , inte bakåt.
Jamen det är ju det som är så bra! Du behöver inte bry dig, utan de som vill bry sig bryr sig - bättre kan det inte bli! Kallat även för valfrihet. Det är däremot både i tiden och framåt skulle jag vilja påstå.
Citera
2017-06-17, 21:52
  #76
Medlem
Erik Östs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nutid
Jamen det är ju det som är så bra! Du behöver inte bry dig, utan de som vill bry sig bryr sig - bättre kan det inte bli! Kallat även för valfrihet. Det är däremot både i tiden och framåt skulle jag vilja påstå.

Jag hade hyffsade genomsnittsbetyg i gymnasiet när jag gick ut men Jag förstår inte vad du försöker säga? Berätta mer!
Citera
2017-06-18, 08:22
  #77
Medlem
o0Halal0os avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst
Jag hade hyffsade genomsnittsbetyg i gymnasiet när jag gick ut men Jag förstår inte vad du försöker säga? Berätta mer!
Det är helt normalt att bli förvirrad av den här maniska muhammedanens försök att bli förstådd

Det räcker med att titta på profilen och jag har tagit en skärmdump av den så att den finns kvar när Nutid korrigerar den

#nutid
Citera
2017-06-18, 11:42
  #78
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nutid
Jamen det är ju det som är så bra! Du behöver inte bry dig, utan de som vill bry sig bryr sig - bättre kan det inte bli!

Ovanstående förutsättar dock, att islam INTE manifesterar sig som pådyvlande. Vilket man måsta vara selektivt blind för att undgå att se, att islam är (~altså pådyvlande).
Citera
2017-06-18, 12:59
  #79
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst
Jag hade hyffsade genomsnittsbetyg i gymnasiet när jag gick ut men Jag förstår inte vad du försöker säga? Berätta mer!
Ok, vi tar det igen. Du skrev "Vem fan bryr sig om Ramadan"? Right? Då skrev jag, "Vilken tur att du inte behöver bry dig" eller om det blir tydligare "du behöver INTE bry dig!" är du med? Du struntar bara i det och gör som du alltid brukar göra. Det är ju det som är så bra med vårt samhälle, alla gör som de vill! Inom lagens ramar så klart, icke att förglömma.

Så vad du egentligen skrev var att du ville upplysa alla om att du inte bryr dig om Ramadan - right? Och jag besvarade det med "ok".
Kul att veta vad du tycker i alla fall, nu vet jag ju det!
Citera
2017-06-18, 13:05
  #80
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nutid
Ok, vi tar det igen. Du skrev "Vem fan bryr sig om Ramadan"? Right? Då skrev jag, "Vilken tur att du inte behöver bry dig" eller om det blir tydligare "du behöver INTE bry dig!" är du med? Du struntar bara i det och gör som du alltid brukar göra. Det är ju det som är så bra med vårt samhälle, alla gör som de vill! Inom lagens ramar så klart, icke att förglömma.

Så vad du egentligen skrev var att du ville upplysa alla om att du inte bryr dig om Ramadan - right? Och jag besvarade det med "ok".
Kul att veta vad du tycker i alla fall, nu vet jag ju det!

Men nu refererar du till ett idealiserad icke-pådyvlande islam. Något som inte stämmar med verklighetens islam, som ÄR tämligen pådyvlande.
Citera
2017-07-06, 12:13
  #81
Medlem
Herr Lindholms avatar
Behandla honom som man behandlade frikyrkotöntarna för inte så länge sedan. Det är intressant att vi varken hör talas om ultraortordoxa rabbiner eller frimicklande präster som far ut så. Det är även intressant att vi först nu hör om slika uttalanden. Ok, det var under ramadan. Men det gick ju att räkna ut år i förväg att förr eller senare så inträffar ramadan och skolavslutningarna samtidigt. Gott om tid att snacka igenom det i församlingen. Gott om tid att erbjuda alternativ och så vidare... Så dags nu att uttala sig mot det.

Han och töntarna på Fria tider är helt enkelt förlorare i vår samtids outrageekonomi.
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback