Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-02, 19:17
  #1
Medlem
hej min samsung telefon jag haft i drygt 20 månader har börjat krabba. Både hörluraruttaget och laddaruttaget är värdelösa. hörluraruttaget har gett sig helt utan anledning och laddaruttaget funkar periodvist. såg att jag har garanti kvar och telefonen kommer skickas till något s.k mobylife. Har enbart läst massa skit om dem och är rädd att om jag skickar in telefonen kommer de enbart fakturera mig på 400 kr och säga att skadorna är mitt fel? för en ''snål'' jävel som mig, är det någon mening att ens skicka in den? man kan ju förvisso tycka ett en telefonjävel för nästan 7 loppor ska hålla mer än 2 år.
Citera
2017-06-02, 19:20
  #2
Medlem
kan tillägga att baksidan av luren är sprucken ( vilket inträffade för 1 år sedan) har ändå skal på den så inte retat mig på det alls men frågan är om dem kommer skylla på det osvosv...
(skadan är bara utseendedrabbad)
Citera
2017-06-02, 19:25
  #3
Medlem
Slitet-Golvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xeruf
kan tillägga att baksidan av luren är sprucken ( vilket inträffade för 1 år sedan) har ändå skal på den så inte retat mig på det alls men frågan är om dem kommer skylla på det osvosv...
(skadan är bara utseendedrabbad)



Inte för att vara "festförstöraren" men är baksidan av luren sprucken så kommer du inte att få det på garantin. Det är inte för att "dem" vill vara elaka utan det är för att dem har dem direktiv dem har. Dem kommer att få telefonen, se att telefonen är sprucken och skicka tillbaka den med kostnad och skriva att det är på grund av handhavande skada.

Dem har otroligt stor press på sig och policyn är att är en telefon synbart skadad så felsöker dem inte den utan klassar den som handhavande skada och då är inte garantin giltigt, oavsett om du har fel på något som inte ens skulle kunna ske på grund av en buckla/spricka.
__________________
Senast redigerad av Slitet-Golv 2017-06-02 kl. 19:29.
Citera
2017-06-02, 19:26
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slitet-Golv
Inte för att vara "festförstöraren" men är baksidan av luren sprucken så kommer du inte att få det på garantin. Det är inte för att "dem" vill vara elaka utan det är för att dem har dem direktiv dem har. Dem kommer att få telefonen, se att telefonen är sprucken och skicka tillbaka den med kostnad och skriva att det är på grund av handhavande skada.

Jorå, nä någon buzzkiller är du inte, kunde nästan ana det. får försöka laga det själv då. tack!
Citera
2017-06-02, 19:31
  #5
Medlem
Slitet-Golvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xeruf
Jorå, nä någon buzzkiller är du inte, kunde nästan ana det. får försöka laga det själv då. tack!


Just dem fel du nämner ska inte vara så dyrt att själva fixa. Kika på https://www.ifixit.com/ och skaffa fram dem delar du behöver, det brukar för det mesta finnas in till den minsta skruven guider på https://www.ifixit.com/, även youtube-klipp som visar hur du exempelvis tar isär och sätter ihop, så vet du exakt hur du ska göra och vad du behöver.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback