Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-02, 16:52
  #1
Medlem
Hej!

Finns det någon här som kan rekommendera någon bra men snygg och modern sko som funkar bra till att stå i butik hela dagarna? Eller någon billig sula som man kan lägga i skon? Brukar bara få ont i hälarna.

När vi nu är inne på hälont, ni som är erfarna av liknande jobb. Tror ni det är kortvarigt och kommer gå över i framtiden för jag har nyligen börjat jobba på detta jobbet och har aldrig jobbat stående förr.

All tips uppskattas!
Citera
2017-06-02, 16:57
  #2
Medlem
KFCnoggers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oreokakan
Hej!

Finns det någon här som kan rekommendera någon bra men snygg och modern sko som funkar bra till att stå i butik hela dagarna? Eller någon billig sula som man kan lägga i skon? Brukar bara få ont i hälarna.

När vi nu är inne på hälont, ni som är erfarna av liknande jobb. Tror ni det är kortvarigt och kommer gå över i framtiden för jag har nyligen börjat jobba på detta jobbet och har aldrig jobbat stående förr.

All tips uppskattas!


Finns den "footlab" i olika sorter, gå till närmsta sportbutik och fråga efter den, du kan ha sulan många år och den är fortfarande skön, tror den kostar runt 300-350, men som sagt det kan vara värt att lägga något mer än en billig.

Jag brukar ha den blåa footlab och lägger den i alla mina skor som inte är löpnings eller annan mjuk sko.

Annars NIKE har rätt schyssta skor. Även Rieker.
Citera
2017-06-02, 17:03
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KFCnogger
Finns den "footlab" i olika sorter, gå till närmsta sportbutik och fråga efter den, du kan ha sulan många år och den är fortfarande skön, tror den kostar runt 300-350, men som sagt det kan vara värt att lägga något mer än en billig.

Jag brukar ha den blåa footlab och lägger den i alla mina skor som inte är löpnings eller annan mjuk sko.

Annars NIKE har rätt schyssta skor. Även Rieker.

Du säger Nike, syftar du på deras träningsskor eller deras vardagsskor?
Citera
2017-06-02, 17:16
  #4
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oreokakan
Hej!

Finns det någon här som kan rekommendera någon bra men snygg och modern sko som funkar bra till att stå i butik hela dagarna? Eller någon billig sula som man kan lägga i skon? Brukar bara få ont i hälarna.

När vi nu är inne på hälont, ni som är erfarna av liknande jobb. Tror ni det är kortvarigt och kommer gå över i framtiden för jag har nyligen börjat jobba på detta jobbet och har aldrig jobbat stående förr.

All tips uppskattas!

Din arbetsgivare skall se till att du kan variera från stående till sittande under arbetsdagen. Även se till att undersöka om din arbetsplats är lämplig att arbeta i under dom tider du är där. I många fall kan man även kräva arbetsskor (ej skyddsskor) om arbetet gör så att du skadar rygg / Fötter / ben eller liknande.

Har ni ett skyddsombud så kan dom tipsa om hur du skall gå vidare. I regel så gäller detta vid ett arbetsmiljö problem.

1 Prata med arbetsgivaren om dina problem
2 Lyssnar han inte / Agerar inte, kontakta skyddsombudet Finns inget lokalt skyddsombud så finns det ett regionalt skyddsombud om din arbetsgivare har ett kollektivavtal.
3 Skyddsombudet pratar med arbetsgivaren Sker inget så kan då skyddsombudet kontakta arbetsmiljöverket.
Citera
2017-06-02, 19:46
  #5
Avstängd
Hårdare skor är väl bättre för blodcirkulationen?
Citera
2017-06-16, 08:04
  #6
Medlem
Ejekts avatar
Jag jobbar själv stående och går mycket!
Jag slog till på ett par Ecco Cool, svarta! Snygga men ändå sneakers och hållbar kvalitet!

https://se.ecco.com/sv-SE/herr/skor/...8421/ECCO-COOL
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback