Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-02, 16:50
  #1
Medlem
I sommar händer det som jag väntat på. Ska bege mig runt Gotland under min 1 månad långa semester(som jag hoppas det blir lite över på).

Eftersom på sommaren är väldigt varmt både på morgonen och kvällen på Gotland så är det viktigaste fötterna. Jag är 99% säker att jag kommer få skavsår, dels för att jag är ganska tung och dels för att mina fötter är ganska annorlunda formade(har alltid haft problem med skor), så då frågar jag er här vad ni rekommenderar för typ av skor.

Pris spelar inte sån stor roll för ryggsäck bör jag ha någon bra och tält + regnskydd behöver jag inte ha det bästa.

Sen lär man ju behöva ett redigt underställ för att minska friktion mellan benen(har ganska mustiga lår som gärna skrapar mot varandra när jag går) för det brukar svida ganska rejält när man gått ett tag.
__________________
Senast redigerad av MrFlawless 2017-06-02 kl. 16:56.
Citera
2017-06-02, 19:56
  #2
Medlem
Rekommenderar att du införskaffar Compeed skavsårsplåster också (funkar mirakulöst bra!) och ett annat knep är att du smörjer in dig mellan skinkorna med vaselin. Låter kanske lite bögigt men det tipset fick vi inför långmarschen i lumpen och det funkar också kanon, förutsatt att du håller dig undan våldtäkts-araber då..
Citera
2017-06-02, 23:00
  #3
Medlem
sommarlovs avatar
Verkar finnas lite att välja på.

http://www.vandringsguiden.se/vandringsleder/gotland/

Men hur ska du få ro från bilar, barn och turister?
Och vatten??
Citera
2017-06-10, 08:25
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Verkar finnas lite att välja på.

http://www.vandringsguiden.se/vandringsleder/gotland/

Men hur ska du få ro från bilar, barn och turister?
Och vatten??

Ro från bilar, barn och turister blir nog det allra minsta problemet utan just de trådskaparen förutser. Blir nog heller inget som helst problem att hitta fina tältplatser för allra allra största delen av gotlands stränder är öde. Undvik tälta på stränder med nötkreatur.

Förbered dig som planerat.

Kolla upp noga var affärer finns. Vatten kan du säkert få i hus du passerar. Ha bra kartor med dig.

Lycka till!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback