Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-02, 16:34
  #1
Medlem
Efter knappt ett halvårs normal användning sprack mina Sony MDR 1000x strax ovanför höger kåpa och blev obrukbara. Säljaren påstår att felet uppstått till följd av ett handhavandefel, men efter att ha gjort en del research på nätet har jag upptäckt att detta är ett välkänt fel som drabbat konsumenter över hela världen.



Nu söker jag andra konsumenter med liknande problem. Har ni fått någon respons från Sony i frågan?
Citera
2018-11-06, 11:10
  #2
Medlem
Hej
Fick du löst problemet med sprickor i dina lurar?
Varför blev de obrukbara?
Tog Sony på sig och bytte bygeln?

Funderar på att köpa ett par men de har just denna spricka men efter läst detta låter det ju mindre bra att köpa dem.
Citera
2019-01-08, 12:56
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av petjo46
Hej
Fick du löst problemet med sprickor i dina lurar?
Varför blev de obrukbara?
Tog Sony på sig och bytte bygeln?

Funderar på att köpa ett par men de har just denna spricka men efter läst detta låter det ju mindre bra att köpa dem.

Sorry för sent svar!

Efter sex veckors tjatande på Webhallens och Sonys egen kundservice, bestämde sig Sony till slut för att ersätta lurarna med ett par nya. De nya lurarna höll i ett drygt år, innan de också sprack. Det finns bilder i länkarna i trådstarten på hur det ser ut. Det funkar också att bildgoogla på "sony mdr 1000x cracked headband".

Tydligen har Sony förstärkt hjässbandet på sin senaste modell WH-1000XM3, men jag har inte vågat mig på att testa dem ännu.

Till saken hör att jag har en ganska stor skalle och använder hörlurar varje dag.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback