Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-02, 15:05
  #1
Medlem
Hej!

Jag läser Engelska 6 på komvux och ska skriva nationella provet om 10 dagar, förberedande materialet som jag har fått handlar om "A world of news". Undrar om någon har skrivit Nationella provet och ihåg ämnen för writting delen?
Jag skulle verkligen uppskatta om någon vill berätta vad ämnen (Topics) handlade om, min engelska är inte särskild bra därför behöver jag hjälp för att kunna förbereda mig lite extra inför provet.

Tack på förhand!
Citera
2017-06-02, 22:26
  #2
Medlem
MissTravels avatar
Jag skrev det nationella provet och vi tilldelades två eller tre titlar där vi fick välja en att använda som utgångspunkt i en artikel.
Nu minns jag inte riktigt uppgiften i sin helhet, det handlade om att vår värld förändras och att vi tack vare detta också förändrar vår syn på och förmedling av nyheter.

(eller så var det en av titlarna som handlade om detta, då detta var vad jag valde att skriva om)

Jag skrev om hur utvecklingen lett till att vi idag med enkelhet kan ta del av allt som sker runtom i världen, och att detta resulterar i bristfälliga källor i jämförelse med när man fick nyheterna upplästa av prästen, och dessa handlade om grannbyn ;D

Nåväl, kanske inte superstor hjälp..Men det ger dig kanske ett hum om hur du kan förbereda dig.
Så länge du har någonting i stil med nyheters utveckling som utgångspunkt kan du säkert knyta ihop det bra när du skriver uppgiften.
Om inte annat kan du öva på att skriva påhittade uppgifter kring ämnet, sedan rätta dig själv och göra så några gånger. Ofta används liknande ord runt omkring ett ämne, då kanske du ökar dina chanser till rätt grammatik och stavning
Citera
2017-06-03, 12:52
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissTravel
Jag skrev det nationella provet och vi tilldelades två eller tre titlar där vi fick välja en att använda som utgångspunkt i en artikel.
Nu minns jag inte riktigt uppgiften i sin helhet, det handlade om att vår värld förändras och att vi tack vare detta också förändrar vår syn på och förmedling av nyheter.

(eller så var det en av titlarna som handlade om detta, då detta var vad jag valde att skriva om)

Jag skrev om hur utvecklingen lett till att vi idag med enkelhet kan ta del av allt som sker runtom i världen, och att detta resulterar i bristfälliga källor i jämförelse med när man fick nyheterna upplästa av prästen, och dessa handlade om grannbyn ;D

Nåväl, kanske inte superstor hjälp..Men det ger dig kanske ett hum om hur du kan förbereda dig.
Så länge du har någonting i stil med nyheters utveckling som utgångspunkt kan du säkert knyta ihop det bra när du skriver uppgiften.
Om inte annat kan du öva på att skriva påhittade uppgifter kring ämnet, sedan rätta dig själv och göra så några gånger. Ofta används liknande ord runt omkring ett ämne, då kanske du ökar dina chanser till rätt grammatik och stavning

Tack för hjälpen! Då vet jag ungefär vad en av titlarna handlar om, så kan jag öva på att skriva en essay som du säger.
Citera
2017-09-07, 09:54
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MR.Leon2016
Hej!

Jag läser Engelska 6 på komvux och ska skriva nationella provet om 10 dagar, förberedande materialet som jag har fått handlar om "A world of news". Undrar om någon har skrivit Nationella provet och ihåg ämnen för writting delen?
Jag skulle verkligen uppskatta om någon vill berätta vad ämnen (Topics) handlade om, min engelska är inte särskild bra därför behöver jag hjälp för att kunna förbereda mig lite extra inför provet.

Tack på förhand!

Hej!
Har du gjort provet, kan du hjälpa mig med writining Engelska 6?
Tack snälla!
Citera
2018-02-11, 09:27
  #5
Medlem
Har någon skrivit eller ska skriva nationella prov Engelska 6, 2018? Jag ska skriva den 1 mars/2018 och undrar om någon gör den innan och kan dela av med erfarenheten?
Citera
2018-02-11, 18:56
  #6
Medlem
Tips. Kolla upp stavningen av ordet write, writing. Du stavar det på två olika sätt, bägge fel. Inte för att JAG bryr mig mycket om det, men på provet får du ju minuspoäng.
Citera
2018-02-15, 18:12
  #7
Medlem
Inte för att jag bryr mig men kolla datumen🤣 hon är nog klar med provet för längesen 😄

Ok provar igen!
Är det någon som skriver engelska 6 snart?
Citera
2018-04-07, 01:03
  #8
Medlem
Hej! hur gick det på provet? Ska skriva den snart, några tips
Citera
2018-04-07, 14:22
  #9
Medlem
Hej.
jag ska göra prov om Science- controlling nature.. någon vet vad kommer på provet!???
Citera
2018-04-23, 20:23
  #10
Medlem
Omaskeradmasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veronika1982
Hej!
Har du gjort provet, kan du hjälpa mig med writining Engelska 6?
Tack snälla!

Writting och writining skriver ni som behöver hjälp i tråden! Är det Writing ni menar? Eller är det jag som behöver gå på komvux?
Citera
2018-05-14, 11:58
  #11
Medlem
Någon som kan förklara natioenlla provet eng6 writing delen?
Citera
2018-05-15, 09:40
  #12
Medlem
Hjalp

Jag ska göra "listening" engelska 6 ,nån som vet vad det kommer att handlar om eller något frågorna
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback