Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-06-04, 17:40
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elokat
Jag har de bästa tipsen för när och vad man ska köpa och sälja för att gå med vinst, har gjort det konstant i flera månader. PM:a mig om vill veta

Varför inte skriva det i tråden?
Citera
2017-06-06, 02:06
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DigiFlax
Verkar inte som att de tar det där med utveckling så seriöst iaf. Monero hittade nyligen en sårbarhet i ett protokoll (CryptoNote) som även BCN hade och underrättade dem om det. När Monera en tid senare gick public med sårbarheten så hade BCN inte fixat det. Så folk utnyttjade sårbarheten till att skapa en massa coins ur tomma intet.

Siacoin - Vafan är det tredje coinen för molntjänster nu. Känns som att den marknaden börjar bli mättat och ser inget innovativt med just Siacoins lösning.

Som rena coins är Bitcoin och Decred mest intressant just nu. Sedan när det gäller smarta kontrakt bör man observera Tezos och EOS som båda har kommande ICO detta år och väntas samla in enorma belopp för att utmana Ethereum. Just Ethereum skulle inte jag våga investera i just nu med de nämnda konkurrenterna som kommer in på banan med stora kapital, sedan kommer ju bitcoins sidechain för smarta kontrakt inom en månad (rootstock).

TS, hur gjorde du din analys? Eller försöker du bara pumpa några random coins som du råkat köpa?

Vart kan jag lägga vantarna på Decred, Tezos och EOS? Finns det någon marknadsplats för dessa? Verkar inte finnas på t.ex. Kraken.
Med vänlig hälsning,
novisen
Citera
2017-06-06, 14:41
  #15
Medlem
DigiFlaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Planetary.
Vart kan jag lägga vantarna på Decred, Tezos och EOS? Finns det någon marknadsplats för dessa? Verkar inte finnas på t.ex. Kraken.
Med vänlig hälsning,
novisen

Du får köpa Bitcoin och sedan använda t.ex. Poloniex. Decred är den enda som går att köpa just nu. De andra två har inte lanserats ännu.
Citera
2017-06-09, 13:00
  #16
Medlem
kjellbrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemligotjendis
Har gjort en analys av alla cryptocoins
Alla? Imponerande! Hur många år har du lagt ned?

Citat:
Ursprungligen postat av hemligotjendis
...idag handlas vissa av dessa [de 5 uppräknade här] för en miljondel eller hundratusendel av bitcoins värde.
Nej, du räknar helt galet, med många tiopotenser fel. Kan utveckla detta senare om någon vill. Skippar det för stunden.

Citat:
Ursprungligen postat av hemligotjendis
Köp dessa och bli ekonomiskt oberoende
Ber om ursäkt för att jag kommer in som tråkig realist och vill lägga fram en verklighetsbaserad motpol till detta.

Alla som tänker så här bör fundera över följande: Vad tror jag själv att uppgången (med en faktor 5) i hela marknaden (källa: http://coinmarketcap.com/) de senaste månaderna beror på?

1. Okontrollerad entusiasm över att allt pekar upp med mellan 10-50% om dagen i långa perioder.

2. Samtliga inblandade projekt var galet undervärderade i januari men ingen fattade det då.

3. Samtliga inblandade projekt har gjort enastående framsteg de senaste månaderna.

Jag vet för egen del iaf vilken punkt jag skulle vilja ha bekräftad för att kunna motivera den här uppgången.

Förutom detta finns det dessutom en ännu viktigare faktor att utvärdera mycket noga: Samtliga projekt i denna värld anser sig själva fortfarande vara i experiment-fas. Även Bitcoin, trots sina 8 år och i särklass mest testade kodbas hittills. De flaggar detta avsiktligt tydligt med sitt versionsnummer.

Vet inte hur många gånger jag har hört utvecklare därute involverade i dessa projekt också påtala detta. Senast på Consensus 2017 diskuterades detta utförligt bland ett antal altcoin-representanter, som alla delade en sund syn på detta. Försökte hitta en länk till denna igen. Såg den på youtube runt den tiden konferensen pågick, men tyvärr verkar den ha tagits ned.

Det råder dock ingen brist på varningar från de som är insatta i ämnet. Här är ett bra exempel från en Q&A med Andreas Antonopolous specifikt om ICOs på Ethereum-plattformen:

https://www.youtube.com/watch?v=vdaW8NtJXuQ
Citera
2017-06-09, 16:54
  #17
Medlem
Trillskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oldberry
Du får gärna förklara varför dessa coins är bättre än Bitcoin...
Det kan han inte.
Citera
2017-06-10, 10:05
  #18
Medlem
Ingen aning om market cap heller, ETH inte med på listan?
Citera
2017-06-10, 22:14
  #19
Medlem
På localbitcoin och Mycelium local trader kan du hitta säljare som tar kontanter.
Citera
2017-06-10, 23:20
  #20
Medlem
rolemodels avatar
Jag tror stenhårt på superscamcoin som nästa grej! Går upp 40 000% i sekunden!
Citera
2017-06-12, 15:13
  #21
Medlem
Vad tror ni om Monero?
Citera
2017-06-13, 10:17
  #22
Medlem
Sikkans avatar
Jag tror faktiskt på zcash och den relativt nya coinen minereum som har ett unikt miningsätt. Kommer förmodligen att gå riktigt bra framöver om/när det hamnar på en bättre exchange.
Citera
2017-06-13, 13:29
  #23
Medlem
adolf512s avatar
Bytecoin och NEM är scams, bitcoin är teiniskt dåligt, vet inte om TS är tekniskt inkompetent eller bara försöker pumpa skiten ännu högre.

Frågan är när skiten börjar till noll?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback