Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-02, 12:15
  #1
Medlem
Ska byta operatör från comviq eftersom att jag tycker att de är för dyra. 95kr i månaden för 2000 sms och 200 min samtal. Då kan jag skicka cirka 66 sms om dagen vilket jag överskrider ibland. Det har dock funkat bra hittills. Men jag tycker att Hallon är bättre.

Så jag tänkte byta till Hallon som kostar 99kr i månaden för fria sms och 60 samtal. Perfekt för mig som knappt ringer men jag smsar mycket.

Jag har kollat på Vimla men 600 sms per månad är för lite, de skulle betyda att jag kan skicka 20 sms per dag vilket är för lite. Även fast jag kan spara all oanvända surf,samtal och sms med Vimla så blir det inte värt de eftersom jag surfar knappt när jag är utomhus och samtal ringer jag knappt heller. Så även om jag skulle kunna spara alla samtal och surfen så är smsen slut sedan länge och sms är det viktiga för mig.

Hursomhelst, nu till min fråga.

Hur funkar Hallons nät i västra/mitten/södra Skåne?
Funkar allt som de ska?
Om inte, vad är problemet?
Bryts samtal mitt i allt?
Sms som inte kommer fram?

Jag bara undrar för jag har alltid sett Hallon som ett lågbudget-alternativ, läs "skit-alternativ". Men det bygger mycket på vad jag tyckte för flera år sedan och deras fula reklam på tv som går nu.

Tack för alla svar.
__________________
Senast redigerad av mommy123 2017-06-02 kl. 12:25.
Citera
2017-06-02, 13:38
  #2
Medlem
salxars avatar
Jag tror du fokuserar på problemet i fel ände.
66 sms om dagen skickar du, du har inte övervägt att skaffa WhatsApp eller liknande istället?
Citera
2017-06-02, 13:45
  #3
Medlem
Har inga bra erfarenheter av hallon, tacka vet jag Telia med fria samtal och sms plus 12 GB surf för 349kr månaden.
Citera
2017-06-02, 14:16
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gudrun-Af-Schyman
Har inga bra erfarenheter av hallon, tacka vet jag Telia med fria samtal och sms plus 12 GB surf för 349kr månaden.

Nåt sånt abb. hittar jag ej hos Telia , endast 6Gb för 339 kr / mån
Citera
2017-06-02, 16:01
  #5
Medlem
salxars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zamboni11
Nåt sånt abb. hittar jag ej hos Telia , endast 6Gb för 339 kr / mån
https://www.tele2.se/handla/mobilabonnemang
30 gig med oändligt med samtal/sms för 349 kr.

Annars skulle jag gissa på att det i själva verket är Telenor han du citerade har
http://www.telenor.se/abonnemang/kontantkort/
12 gig med oändligt med samtal/sms för 349kr.
Citera
2017-06-02, 17:17
  #6
Medlem
stelexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mommy123
Ska byta operatör från comviq eftersom att jag tycker att de är för dyra. 95kr i månaden för 2000 sms och 200 min samtal. Då kan jag skicka cirka 66 sms om dagen vilket jag överskrider ibland. Det har dock funkat bra hittills. Men jag tycker att Hallon är bättre.

Så jag tänkte byta till Hallon som kostar 99kr i månaden för fria sms och 60 samtal. Perfekt för mig som knappt ringer men jag smsar mycket.

Jag har kollat på Vimla men 600 sms per månad är för lite, de skulle betyda att jag kan skicka 20 sms per dag vilket är för lite. Även fast jag kan spara all oanvända surf,samtal och sms med Vimla så blir det inte värt de eftersom jag surfar knappt när jag är utomhus och samtal ringer jag knappt heller. Så även om jag skulle kunna spara alla samtal och surfen så är smsen slut sedan länge och sms är det viktiga för mig.

Hursomhelst, nu till min fråga.

Hur funkar Hallons nät i västra/mitten/södra Skåne?
Funkar allt som de ska?
Om inte, vad är problemet?
Bryts samtal mitt i allt?
Sms som inte kommer fram?

Jag bara undrar för jag har alltid sett Hallon som ett lågbudget-alternativ, läs "skit-alternativ". Men det bygger mycket på vad jag tyckte för flera år sedan och deras fula reklam på tv som går nu.

Tack för alla svar.
Enligt din rubrik fungerar det riktigt bra, förutom i några varuhus som jag besökt, men det är väl liknade med andra operatörer fast kanske i andra affärer?
Trelleborg har jag tyvärr noll koll på med Tre.
Citera
2017-06-06, 22:53
  #7
Medlem
SuperPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mommy123
.......
Hursomhelst, nu till min fråga.

Hur funkar Hallons nät i västra/mitten/södra Skåne?
Funkar allt som de ska?
Om inte, vad är problemet?
Bryts samtal mitt i allt?
Sms som inte kommer fram?

Jag bara undrar för jag har alltid sett Hallon som ett lågbudget-alternativ, läs "skit-alternativ". Men det bygger mycket på vad jag tyckte för flera år sedan och deras fula reklam på tv som går nu.

Tack för alla svar.

Till att börja med är dessa budgetalternativ perfekta för plånboken. Samma nät, samma kvalitet och hastighet som "moderbolaget", men sämre telefonsupport - därför ett lågt pris. Men hur ofta behöver du kontakta supporten? Och då finns chat & mail.
Bor i Hbg och pendlar mycket till Malmö. Har bara gott att säga om Hallon beträffande täckningen. Valde Hallon en gång i tiden just för att jag ofta var i mellersta och norra Skåne och Tre var enda bolaget som funkade överallt. Idag har övriga bolag byggt ifatt tror jag, för jag har sällan/aldrig problem numera.
Hade Hallon (Tre:s nät) i flera år tills årskiftet 16/17. Har fn Vimla (Telenor) och hade innan dess Fello (Telia). Ingen skillnad när man ringer/sms. Hallon har generellt bäst täckning för surf (har tappat GPS flera ggr med både Vimla och Fello). Fello har snabbaste surfen, Hallon och Vimla är likvärdiga i hastighet.
Summerat är de likvärdiga trots allt, Hallon kommer jag säkert att återvända till i framtiden då jag varit nöjd med dessa i flera år.
__________________
Senast redigerad av SuperPutte 2017-06-06 kl. 22:56.
Citera
2017-06-08, 11:14
  #8
Medlem
RobinFromHoods avatar
Hallon suger täckningsmässigt i dessa bondestäder. Välj någon annan är mitt tips. Finns fler budgetoperatörer som är bättre.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback